Gå til innhold

Hvordan lever en norsk muslim?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Alle må jo vite at det er en forskjell mellom muslimer og religionen Islam. Islam sier ikke drikk alkohol og spis svin, katter, hunder osv. Om en muslim gjør det, betyr det ikke at islam tilater det. En muslim kan gjøre masse rart, men det betyr ikke at Koranen støtter den personens handlinger.

 

Det er også ganske lett å bli muslim. Det er bare å tror at det finnes ingen gud uten Allah, og Muhammed er hans profet. Da er man en muslim. Om han han har troen på det. Så er det viktig å praktiserer det. Gjør man ikke det, er man vel en "dårlig muslim ".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hører mye rart om islam i media, osv osv.... derfor er jeg svært skeptisk til den religionen. Men muslimere er vel som alle andre mennesker.... men ja jeg kan ikke for det, er skeptisk til ting fordi jeg har hørt så utrolig mye sykt i media som muslimere har gjort. Men som sagt: det spørs hvordan en praktiserer religionen osv....

Lenke til kommentar

Men muslimere er vel som alle andre mennesker.

Nei. Muslimer som gruppe er ikke som andre menneskegrupper.

Det er sant at de fleste muslimer ikke er radikale gærninger, og det skal vi huske på.

 

Vi skal likevel ikke glemme at det er en betydelig del av dem som er ubeskrivelig barbarisk i sin fanatiske utførelse av Muhammeds ordre.

 

Hvis du har mage til det så kan du se hva radikale muslimer driver med rundt i verden.

ADVARSEL - EKSTREMT STYGT!

 

 

 

Lenke til kommentar

Kafir , er du muslim selv?

 

Jeg tør ikke å inngå noe nært forhold til en muslimer... Fått et negativt bilde av religionen desverre....

 

 

Men muslimere er vel som alle andre mennesker.

Nei. Muslimer som gruppe er ikke som andre menneskegrupper.

Det er sant at de fleste muslimer ikke er radikale gærninger, og det skal vi huske på.

 

Vi skal likevel ikke glemme at det er en betydelig del av dem som er ubeskrivelig barbarisk i sin fanatiske utførelse av Muhammeds ordre.

 

Hvis du har mage til det så kan du se hva radikale muslimer driver med rundt i verden.

ADVARSEL - EKSTREMT STYGT!

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Kafir , er du muslim selv?

 

Jeg tør ikke å inngå noe nært forhold til en muslimer... Fått et negativt bilde av religionen desverre....

 

 

 

Nei, kafir er ikke muslim. Dessverre viser det at propoganda og enkelte muslimer kan ødelegge for mange andre muslimer.

Lenke til kommentar

propoganda og enkelte muslimer

Propaganda er noe som skapes for å spre ens egen ideologi.

De videoene du snakker om er propaganda, men det er ikke anti-islam propaganda slik du fremstiller det. Det er islam-propaganda, laget av islamister for å rekruttere islamister. Disse filmene er ikke ment for vestens øyne, så argumentet om at det er propaganda er ikke gyldig fordi du vinkler det fra feil side.

 

Enkelte muslimer?

Forskere fra flere land har anslått at antallet radikale muslimer trolig utgjør rundt 10-15%. Det nyligste anslaget jeg har sett over muslimsk befolkning i verden talte 1,57 milliarder. 15% av dette er 235+ millioner.

 

Nå skal ikke jeg diktere hvordan du skal ordlegge deg, men jeg pleier normalt sett å bruke beskrivelsen "enkelte" om litt mindre grupper.

 

"Enkelte mennesker i verden bor i Amerika.."

Endret av Kafir
Lenke til kommentar

Tråden er heller meningsløs. Islam er en religion, religion er et tolkningsspørsmål. Så en muslim kan være alt fra en person som er nominelt religiøs, på samme måte som de fleste her i landet er nominelt religiøse kristne, eller vi kan ha å gjøre men en person som er fanatisk religiøs. Svaret blir så ekstremt forskjellig avhengig av hva vi snakker om, å tro at det finnes en milliard mennesker som tenker likt, oppfører seg likt, eller i det hele tatt har noe til felles fordi de er muslimer, blir like dumt som å tro det samme om kristne. Dessverre har det seg slik i dag at det er flere "troende" en nominelt religiøse.

Lenke til kommentar

Tråden er heller meningsløs. Islam er en religion, religion er et tolkningsspørsmål. Så en muslim kan være alt fra en person som er nominelt religiøs, på samme måte som de fleste her i landet er nominelt religiøse kristne, eller vi kan ha å gjøre men en person som er fanatisk religiøs. Svaret blir så ekstremt forskjellig avhengig av hva vi snakker om, å tro at det finnes en milliard mennesker som tenker likt, oppfører seg likt, eller i det hele tatt har noe til felles fordi de er muslimer, blir like dumt som å tro det samme om kristne. Dessverre har det seg slik i dag at det er flere "troende" en nominelt religiøse.

 

Kanskje meningsløs tråd, men temaet engasjerer?

 

Men kan noen si meg hva gir muslimer til verden utenfor seg selv?

Hva er islam sitt bidrag til verdens-kulturen/menneskeheten?

 

Ikke noe vesentlig?

 

Det sies at kristendommen har bidratt med humanisme/menneskeretter

der holdningen er at mennesket har "universiell verdi" og tilhørende

rettigheter. Dette leder en vei til demokrati?

 

Men hva gir islam av verdi til *meg* som ikke bryr seg

om religion? Jeg vedkjenner meg (kanskje) at kristendommen

har gitt meg noe - men islam?

 

Selv om jeg er uvitende om islam, så takker jeg

de europeiske krigerne som klarte å kjempe ned islam

i sin tid (for mange hundre år siden). Dersom de

tapte, så ville vi vel leve i et heslig diktatur nå?

Slaveri også for mange menn?

Endret av lulus
Lenke til kommentar

Tråden er heller meningsløs. Islam er en religion, religion er et tolkningsspørsmål. Så en muslim kan være alt fra en person som er nominelt religiøs, på samme måte som de fleste her i landet er nominelt religiøse kristne, eller vi kan ha å gjøre men en person som er fanatisk religiøs. Svaret blir så ekstremt forskjellig avhengig av hva vi snakker om, å tro at det finnes en milliard mennesker som tenker likt, oppfører seg likt, eller i det hele tatt har noe til felles fordi de er muslimer, blir like dumt som å tro det samme om kristne. Dessverre har det seg slik i dag at det er flere "troende" en nominelt religiøse.

 

Kanskje meningsløs tråd, men temaet engasjerer?

 

Men kan noen si meg hva gir muslimer til verden utenfor seg selv?

Hva er islam sitt bidrag til verdens-kulturen/menneskeheten?

 

Ikke noe vesentlig?

 

Det sies at kristendommen har bidratt med humanisme/menneskeretter

der holdningen er at mennesket har "universiell verdi" og tilhørende

rettigheter. Dette leder en vei til demokrati?

 

Men hva gir islam av verdi til *meg* som ikke bryr seg

om religion? Jeg vedkjenner meg (kanskje) at kristendommen

har gitt meg noe - men islam?

 

Selv om jeg er uvitende om islam, så takker jeg

de europeiske krigerne som klarte å kjempe ned islam

i sin tid (for mange hundre år siden). Dersom de

tapte, så ville vi vel leve i et heslig diktatur nå?

Slaveri også for mange menn?

 

Jeg håper at du er klar over at grunnen til at nord-vest Europa er den mest oppegående delen av verden for øyeblikket, henger sammen med at sekulær humanisme har dyttet ned kristendommen til å ha en birolle i samfunnet. Islam og Kristendom er søskenbarn, begge tror på Abraham sin Gud, begge er Semittiske religioner.

De tidlige kalifatene var relativt oppegående, og bevarte en god del av antikkens visdom. Det interessante er at den eneste perioden hvor islam har vært relativt oppegående er den perioden hvor de var mindre religiøse en kristne. Uansett, foruten de tidlige kalifatene så har religionen vært en landeplage.

Men kristendomen, er med unntak av enkelte "la oss være snille mot hverandre" Jesus folk også en landeplage for verden. Kritikk av religion er supert, jeg misliker religion til de grader. Men å gre alle mennesker som har blitt født i en hvilken som helst religion under en kam, noe denne tråden på mange måter gjør er enten latterlig eller ondsinnet. Hva meg angår hadde verden vært et bedre sted om både islam og kristendom forsvant.

 

Uansett, det eneste stedet hvor en har "snill" kristendom er i land som har gått vekk fra kristendommen i alt annet en navnet. Land hvor livssynet til mesteparten av befolkningen i realiteten er humanisme, og hvor kirkelige seremonier bare blir praktisert av ren tradisjon.

I Sør-Europa og Øst-Europa lager kristendommen fremdeles kvalme i samfunnet.

Lenke til kommentar

Tråden er heller meningsløs. Islam er en religion, religion er et tolkningsspørsmål. Så en muslim kan være alt fra en person som er nominelt religiøs, på samme måte som de fleste her i landet er nominelt religiøse kristne, eller vi kan ha å gjøre men en person som er fanatisk religiøs. Svaret blir så ekstremt forskjellig avhengig av hva vi snakker om, å tro at det finnes en milliard mennesker som tenker likt, oppfører seg likt, eller i det hele tatt har noe til felles fordi de er muslimer, blir like dumt som å tro det samme om kristne. Dessverre har det seg slik i dag at det er flere "troende" en nominelt religiøse.

Det vil da si at jeg kan kalle meg muslim på lik linje 'de andre'?

Jeg mener, hvor går grensa mellom å være muslim, og ikke være muslim? Og en kan vel sette en viss generalisering på gruppen med bakgrunn av religiøs overbevisning. Det blir for dumt å kalle seg muslim, men å godta at noen muslimer ikke ber, mens noen drikker alkohol og noen nyter en svinestek og så være like mye muslim. Samme gjelder forøvrig samtlige andre religioner.

Lenke til kommentar

Tråden er heller meningsløs. Islam er en religion, religion er et tolkningsspørsmål. Så en muslim kan være alt fra en person som er nominelt religiøs, på samme måte som de fleste her i landet er nominelt religiøse kristne, eller vi kan ha å gjøre men en person som er fanatisk religiøs. Svaret blir så ekstremt forskjellig avhengig av hva vi snakker om, å tro at det finnes en milliard mennesker som tenker likt, oppfører seg likt, eller i det hele tatt har noe til felles fordi de er muslimer, blir like dumt som å tro det samme om kristne. Dessverre har det seg slik i dag at det er flere "troende" en nominelt religiøse.

 

Kanskje meningsløs tråd, men temaet engasjerer?

 

Men kan noen si meg hva gir muslimer til verden utenfor seg selv?

Hva er islam sitt bidrag til verdens-kulturen/menneskeheten?

 

Ikke noe vesentlig?

 

Det sies at kristendommen har bidratt med humanisme/menneskeretter

der holdningen er at mennesket har "universiell verdi" og tilhørende

rettigheter. Dette leder en vei til demokrati?

 

Men hva gir islam av verdi til *meg* som ikke bryr seg

om religion? Jeg vedkjenner meg (kanskje) at kristendommen

har gitt meg noe - men islam?

 

Selv om jeg er uvitende om islam, så takker jeg

de europeiske krigerne som klarte å kjempe ned islam

i sin tid (for mange hundre år siden). Dersom de

tapte, så ville vi vel leve i et heslig diktatur nå?

Slaveri også for mange menn?

 

Jeg håper at du er klar over at grunnen til at nord-vest Europa er den mest oppegående delen av verden for øyeblikket, henger sammen med at sekulær humanisme har dyttet ned kristendommen til å ha en birolle i samfunnet. Islam og Kristendom er søskenbarn, begge tror på Abraham sin Gud, begge er Semittiske religioner.

De tidlige kalifatene var relativt oppegående, og bevarte en god del av antikkens visdom. Det interessante er at den eneste perioden hvor islam har vært relativt oppegående er den perioden hvor de var mindre religiøse en kristne. Uansett, foruten de tidlige kalifatene så har religionen vært en landeplage.

Men kristendomen, er med unntak av enkelte "la oss være snille mot hverandre" Jesus folk også en landeplage for verden. Kritikk av religion er supert, jeg misliker religion til de grader. Men å gre alle mennesker som har blitt født i en hvilken som helst religion under en kam, noe denne tråden på mange måter gjør er enten latterlig eller ondsinnet. Hva meg angår hadde verden vært et bedre sted om både islam og kristendom forsvant.

 

Uansett, det eneste stedet hvor en har "snill" kristendom er i land som har gått vekk fra kristendommen i alt annet en navnet. Land hvor livssynet til mesteparten av befolkningen i realiteten er humanisme, og hvor kirkelige seremonier bare blir praktisert av ren tradisjon.

I Sør-Europa og Øst-Europa lager kristendommen fremdeles kvalme i samfunnet.

 

Men disse kalifatene sauset vel sammen verdslig autoritet,

lover, domstoler etc og kunne kanskje aldri utvikle seg til

demokratier? Man hadde en "super-sjef" som skaltet og valtet

i sin "kjøkkenhage" som han ville? Var folk heldige med han

så OK, ellers...

 

Vi har vel mye kristendommen å takke for at Europa

ikke er muslimsk i dag? De som bekjempet islam gjorde

det mye med en "kristen begrunnelse"?

 

Jeg forkastet kristendommen straks jeg leste om Darwin

da jeg var fjortis, men jeg vil gjerne ha korrekt

historie-skriving selv om det gir "moralske poenger"

til kristendommen :-)

 

Det var pga søket etter sannhet jeg forkastet kristendommen -

og da må man være konsekvent :-))

Endret av lulus
Lenke til kommentar

Tråden ble jammen lang da, med lange diskusjoner. Et hett tema dette her kanskje.....

 

Yepp. Kritikk av islam på bredt grunnlag begynner kanskje å engasjere?

 

Mange synes vel at det er på tide å stramme opp kritikken

slik at muslimene får kjørt seg skikkelig :-))

Lenke til kommentar

Ja jeg må kritisere alt som oppfordrer til vold. All religion som oppfordrer til vold er helt grusomt. Tar sterkt avstand til slikt.

Hvilke religioner oppfordrer ikke til vold?

 

Alle, men ingen.

 

With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan en norsk muslim lever... altså en som bor i norge og er muslim? Er deres måte å leve på så forskjellig fra oss?

 

Det finnes ikke noe som heter norske muslimer. Muslimene akker og oier seg hele tiden over hvor fæle de norske verdiene er, og holder seg for seg selv. Den eneste verdien de ikke akker og oier seg over, og som er hovedgrunnen til at de fleste av dem kommer til oss, er det naive norske velferdssystemet, som er så lett å melke for penger.

 

Radlekatt

Lenke til kommentar

OLA SAUEPULER PASS DYKK! MUSLIMANE KJEM!

 

Nei, heilt seriøst. Muslimer er som folk flest, eller religiøse. Det fins så klart fanatikere, men det gjer det over alt. innen politikk, film, musikk overalt. Denne stigmatiseringa må slutte før vi ender opp med å gjør en 1940 v2 her. Samt vis ein abslutt skal ha nokon å sjå ned på. Prøv eit speil.

 

Vis ulike kulturer skremmer dykk så jævlig, stikk opp på berget der dykk kom frå og bli der. Då gjer dykk resten av menneskeheita ein tjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...