Gå til innhold

Hvordan lever en norsk muslim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OLA SAUEPULER PASS DYKK! MUSLIMANE KJEM!

 

Nei, heilt seriøst. Muslimer er som folk flest, eller religiøse. Det fins så klart fanatikere, men det gjer det over alt. innen politikk, film, musikk overalt. Denne stigmatiseringa må slutte før vi ender opp med å gjør en 1940 v2 her. Samt vis ein abslutt skal ha nokon å sjå ned på. Prøv eit speil.

 

Vis ulike kulturer skremmer dykk så jævlig, stikk opp på berget der dykk kom frå og bli der. Då gjer dykk resten av menneskeheita ein tjeneste.

 

Det er mye rasisme i norge, les; ubegrunnet fremmedfrykt.

Men noe av frykten ER berettiget.

 

Si "gud og jesus puler griser" til en kristen, og han ser rart på deg.

Si "allah og muhammed puler griser" til en muslim, og det er en god sjanse for at du blir mishandlet.

 

Si "gud og jesus puler griser" til en kristen i et kristent land, og du vil i verste fall bli bøtlagt et eller annet sted enkelte steder i afrika og italia.

 

Muslimsk kultur har ikke gjennomgått samme renselsesprosess som den nordvestlige, hvor friheten vår til å tro på hva vi vil, eller ikke tro, er viktigere enn religionene.

Mennesker er hevet over alle religiøse lover og påbud, i vesten.

 

Vestlige humanetikere gjør rett i å være skeptisk til ikke-vestlig innvandring, da det tar tid å indoktrinere innvandrere og innvandrerbarn med de vestlige verdiene som vi indoktrinerer våre barn.

Lenke til kommentar

Alzamon, du har sovet i timen.

Les innlegget til Red Frostraven.

Det er slike som deg som skaper "et nytt 1940", da den Norske regjeringen med Halvdan Koht i spissen valgte å skubbe problemet under en stol og "komme seg tilbake på berget der de kom fra."

 

Hvor bra gikk det egentlig?

 

 

Hvis du vil ha et lynkurs i "hva skjer med islam i Norge?" så kan du se denne filmen værsågod:

http://video.google.com/videoplay?docid=-871902797772997781#

Lenke til kommentar

Nei takk, lever godt på å sjå andre skjelve av fremmedfrykt og islamfobi. Samt begrunne dette med friehetsberøvelse som går utover alle. Sjå Patriotpact(USA), datalagringsdirektivet osv.

 

Jau, for nå kjem muslimane med hærar og terror. Det folk treng er mindre frykt og det for ein i allefall ikkje av all den "whininga" dokke driv å spyr ut. Vil du ha sikkerheit? Slutt å spy ut crap.

 

Nytt 1940? Vel kan ikkje akkurat sjå Noreg er like nøytralt som det var den gongen. No veit vi verdiane vi har, samt at ein innvasjon av muslimske hærar er like usansynleg som at du blir treft av ein flyturbin på gata.

 

Rett og slett patetisk. Bruk fritida dykkar på noko meir nyttig og konstruktivt.

 

innlegget er mest retta mot "kafir"

Endret av Alzamon
Lenke til kommentar

Vil du ha bedre utdanning om vestlig kultur for innvandrere? Kanskje slutte å plasser folk på mottak som ser ut som gamle konsentrasjons leire.

 

Når det gjeld religion og folk frå den tredje verda, så er det viktig å hugse på at dei ikkje har hatt den same utdanninga som oss, vis dei i det heile har hatt ein utdanning. Noko som førar til ein kulturkrasj. Noko som våre kjære politikere burde skjønne snart.

 

Når vi først snakkar om Noreg under 1940 åra, kor mange trur du som var positiv til den nazistiske ideologien? Ein del virkar det som. Eimen er her endå.

Lenke til kommentar

Nei takk, lever godt på å sjå andre skjelve av fremmedfrykt og islamfobi.

1: Islamfobi er ikke en faktor. Begrepet fobi brukes for å beskrive en ubegrunnet frykt. Islam har tatt livet av 270 millioner mennesker og vi lever under en reell terrortrussel.

At du bruker begrepet islamfobi er derfor i seg selv en indikator på at du ikke kan tas seriøst.

 

2: Begge sider har fremlagt saklige argumenter og vi fører debatten på en skikkelig måte med fokus på fakta. Hvor mye saklige argumenter og fakta har du lagt frem til nå?

 

3: Du har ikke fulgt med på nyhetene. Det er en god plass å begynne dersom du vil skape et faktabasert inntrykk av hva som utgjør en trussel.

 

Orker du å se en TV2 sending? Det er litt skjelving og islamfobi der, jeg vil ikke lyve, men kansje det er formildende at det er Jens Stoltenberg og Knut Storberget som skjelver?

 

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/krim/-heller-ikke-norge-er-unntatt-faren-for-terror-3245778.html

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Nei takk, lever godt på å sjå andre skjelve av fremmedfrykt og islamfobi.

 

Orker du å se en TV2 sending? Det er litt skjelving og islamfobi der, jeg vil ikke lyve, men kansje det er formildende at det er Jens Stoltenberg og Knut Storberget som skjelver?

 

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/krim/-heller-ikke-norge-er-unntatt-faren-for-terror-3245778.html

 

Og dette skjer ikke i muslimske land. Både muslimer og ikke muslimer blir drept av Al Qaida. Leste du da 30 irakere ble drept for noen dager siden ?

 

Hvorfor snakker du ikke om det ?

Lenke til kommentar

Al Qaida er da vitterlig en muslimsk terrororganisasjon som finner sin inspirasjon innenfor de islamske tekster. At de velger å drepe konkurrerende muslimer (les sjia muslimer) er vel ingen overraskelse. Muslimer er ikke bare i tottene på vesten men også andre muslimer, da også de daglige overgrepene mot troende innenfor ahmadiya-bevegelsen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Al Qaida har en klar agenda når det gjelder sjia muslimer, uten tvil. Men det er jo vel muslimer ?

Og tror du vesten bryr egentlig SEG om det er en sjia som bomba seg selv eller en sunni, begge er muslimer.

 

Men det du må også vite er at Al Qaida dreper også sunni muslimer. Så er Al Qaida er en trussel for både muslimer og ikke muslimer.

Lenke til kommentar

OG vi må ikke glemme at tilstanden i Afghanistan (etter 1915), tilstanden i Iran (etter 1915), tilstanden i Irak (etter 1915), tilstanden i Palestina (etter 1915) skyldes England, Frankrike og Russland sin okkupasjon av midtøsten anno 1917-(...).

 

USA støttet Saddam Hussein.

USA, England og Frankrike praktisk talt GA Saddam kjemiske våpen, som han IKKE utviklet selv i irak -- han importerte alt.

Det var USA som trente opp Bin Laden, med flere fra dagens Al-Queda, i geriljakrigføring; les terrorisme.

 

Vesten er selv delskyldig i mye av volden i midtøsten, og terrorismen CIA-trente og vestlig-finansierte geriljagrupper har påført vesten har er ingenting i forhold til hvor mye mennesker vesten har drept i området, og hvor mye skade de vestlig-finansierte geriljaene har påført folket i Afghanistan.

 

Hovedproblemet er at det i dagens islam er alt for mye appell til autoriteter, og for lite respekt for individet og individuelle friheter.

 

Akkurat som med religion, vil ikke voksne mennesker kunne endre etikksyn.

Prøv å tro på drager.

Prøv å tro på Odin.

Prøv å mene at drap av små barn er greit.

Prøv å mene at dødsdom er helt greit.

Prøv å mene at at kvinner selv er delskyldig i voldtekt.

Prøv å mene at Muhammed er en tulling.

Prøv å mene at Muhammed er en fantastisk kar.

 

Man kan bare mene det man allerede mener, og man kan i beste fall forstå andres synspunkter.

Da er man dog langt på vei.

 

Det går ikke an å endre et filosofisk standpunkt (da det er disse standpunktene vi baserer vår virkelighetsopfatning ut i fra til enhver tid), uten at man får en overbevisning (som igjen krever at man er i tvil) -- og ingen mennesker er i stand til å overbevise noe annet menneske om at noen religion eller moral er bedre enn andre.

Et hederlig unntak er sekulære, hvis moral og etikk er noe foranderlig innen humanismens rammer, da denne etikken er "objektiv";

"gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg", "ikke gjør mot andre det du ikke vil at andre skal gjøre mot deg", og "gjør ellers hva du vil (såfremt du ikke skader andre eller deres eiendom uten deres samtykke)".

(Legg merke til at det sies "deg", og ikke "religionen din" eller "institusjonen din": Bare mennesker er beskyttet i sekulær moralfilosofi.)

Lenke til kommentar

OG vi må ikke glemme at tilstanden i Afghanistan (etter 1915), tilstanden i Iran (etter 1915), tilstanden i Irak (etter 1915), tilstanden i Palestina (etter 1915) skyldes England, Frankrike og Russland sin okkupasjon av midtøsten anno 1917-(...).

 

USA støttet Saddam Hussein.

USA, England og Frankrike praktisk talt GA Saddam kjemiske våpen, som han IKKE utviklet selv i irak -- han importerte alt.

Det var USA som trente opp Bin Laden, med flere fra dagens Al-Queda, i geriljakrigføring; les terrorisme.

 

Vesten er selv delskyldig i mye av volden i midtøsten, og terrorismen CIA-trente og vestlig-finansierte geriljagrupper har påført vesten har er ingenting i forhold til hvor mye mennesker vesten har drept i området, og hvor mye skade de vestlig-finansierte geriljaene har påført folket i Afghanistan.

 

Hovedproblemet er at det i dagens islam er alt for mye appell til autoriteter, og for lite respekt for individet og individuelle friheter.

 

Akkurat som med religion, vil ikke voksne mennesker kunne endre etikksyn.

Prøv å tro på drager.

Prøv å tro på Odin.

Prøv å mene at drap av små barn er greit.

Prøv å mene at dødsdom er helt greit.

Prøv å mene at at kvinner selv er delskyldig i voldtekt.

Prøv å mene at Muhammed er en tulling.

Prøv å mene at Muhammed er en fantastisk kar.

 

Man kan bare mene det man allerede mener, og man kan i beste fall forstå andres synspunkter.

Da er man dog langt på vei.

 

Det går ikke an å endre et filosofisk standpunkt (da det er disse standpunktene vi baserer vår virkelighetsopfatning ut i fra til enhver tid), uten at man får en overbevisning (som igjen krever at man er i tvil) -- og ingen mennesker er i stand til å overbevise noe annet menneske om at noen religion eller moral er bedre enn andre.

Et hederlig unntak er sekulære, hvis moral og etikk er noe foranderlig innen humanismens rammer, da denne etikken er "objektiv";

"gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg", "ikke gjør mot andre det du ikke vil at andre skal gjøre mot deg", og "gjør ellers hva du vil (såfremt du ikke skader andre eller deres eiendom uten deres samtykke)".

(Legg merke til at det sies "deg", og ikke "religionen din" eller "institusjonen din": Bare mennesker er beskyttet i sekulær moralfilosofi.)

Lenke til kommentar

Ekstremt hvor lang denne diskusjonen ble. Temaet er tydelig et hett tema......

Akkurat som på tv, så har det tidligere, og til og med i dag, vært mye tema rundt islam, religioner osv......

 

Jeg har kontakt med en mann ennå på facebook som er muslimer. Men jeg tør ikke å inngå nærmere relasjoner med han pga religionen, og etter denne tråden så gjør det meg mer sikker på at dette er skummelt.....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-140898

Ekstremt hvor lang denne diskusjonen ble. Temaet er tydelig et hett tema......

Akkurat som på tv, så har det tidligere, og til og med i dag, vært mye tema rundt islam, religioner osv......

 

Jeg har kontakt med en mann ennå på facebook som er muslimer. Men jeg tør ikke å inngå nærmere relasjoner med han pga religionen, og etter denne tråden så gjør det meg mer sikker på at dette er skummelt.....

 

Jeg må bare le. Det viser jo bare hvor mye anti islamske fordommer det finnes her i verden. Både muslimer og ikke muslimer er imot terrororganisasjoner som Al Qaida osv.

Lenke til kommentar

Problemet er at det er deradikale muslimene vi hører om og når de sier et aller annet har de som er moderate, OK muslimer en lei tendens til å holde helt kjeft.... Som om dere er flaue over at det ikke er dere som er i mot likestilling, ytrings frihet og menneskerettigheter, gode de radikale tørker seg i ræua med i sin hodestupse forelskelse med den påståtte muslimske guden...

 

Er det da rart at folk trekker sine sluttninger? Når det ikke var NOEN synlig raksjon fra andre muslimer når han derre wannabe bin laden sto på youngs torget og kauket trussler til det norske folk så det rant etter ham? Hvorfor støtter dere slike personer indirekte egentlig? For det er det dere gjør når dere ALDRI klarer å si tydelig i mot slike skal jeg si deg...

 

Så har du arrogansen til ALLE muslimer, for de tror de har rett og alle som kommer å sier noe annet blir møtt med trussler og vold. De evner ikke å se at påstandene i quranen bare er påstander, men forlanger at ALLE skal holde dette våset hellig og at alle automatisk skal gi muslimer respekt fordi de tror på det eneste riktige. DEN arrogansen er jeg, og mange med meg, lei av, for både profeten og bibelen han skrev betyr ikke en dritt for meg og det tenker jeg å fortsette meg også, så dette er noe dere absolutt burde tenke litt på og jobbe litt med, å bli mer udmyk overfor de som ikke tror på dette. De har, tro det eller ei, samme rettigheter til å IKKE tro på religiøse påstander like mye som de som tror på religiøse påstander har rett til å tro på det og det er derfor helt uaktuelt å true folk på det syl tynne grunnlaget som den islamske guden (og alle andre guder for den sakens skyld) hviler på... Du ville ALDRI ha godtatt mitt krav om at ingen skulle få tegne spagetti monstret som jeg påstår finnes, ville du vel? Jeg vet at du sier at du vil det, men innerst inne ser du på disse påstandene om dette spagetti monstret som noe forbannet tull og det er akkurat det jeg gjør meg islams allah også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ekstremt hvor lang denne diskusjonen ble. Temaet er tydelig et hett tema......

Akkurat som på tv, så har det tidligere, og til og med i dag, vært mye tema rundt islam, religioner osv......

 

Jeg har kontakt med en mann ennå på facebook som er muslimer. Men jeg tør ikke å inngå nærmere relasjoner med han pga religionen, og etter denne tråden så gjør det meg mer sikker på at dette er skummelt.....

 

Jeg må bare le. Det viser jo bare hvor mye anti islamske fordommer det finnes her i verden. Både muslimer og ikke muslimer er imot terrororganisasjoner som Al Qaida osv.

 

Tror ikke problemet for TS i denne situasjonen er muslimers vold og dårlige oppførsel, det er vel heller kulturkrasjen som kan oppstå dersom man er norsk og finner seg en troende muslimsk mann. Livssynet i disse tilfellene er veldig forskjellige, og man kan få seg ett par ubehagelige opplevelser.

 

Stereotypen rundt muslimer er ikke bra, men det utelukker ikke det faktum at muslimer og nordmenn lever på forskjellige måter når man kommer innefor husets 4 vegger.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

 

Nei takk, lever godt på å sjå andre skjelve av fremmedfrykt og islamfobi.

1: Islamfobi er ikke en faktor. Begrepet fobi brukes for å beskrive en ubegrunnet frykt. Islam har tatt livet av 270 millioner mennesker og vi lever under en reell terrortrussel.

 

Når oppstod denne såkalte islamofobien i Europa da? Det synes jeg er et viktigere spørsmål.

 

Jeg vil påstå at den i hovedsak oppsto etter 2001. Tenk over det.

Lenke til kommentar

 

 

Nei takk, lever godt på å sjå andre skjelve av fremmedfrykt og islamfobi.

1: Islamfobi er ikke en faktor. Begrepet fobi brukes for å beskrive en ubegrunnet frykt. Islam har tatt livet av 270 millioner mennesker og vi lever under en reell terrortrussel.

 

Når oppstod denne såkalte islamofobien i Europa da? Det synes jeg er et viktigere spørsmål.

 

Jeg vil påstå at den i hovedsak oppsto etter 2001. Tenk over det.

 

 

Jeg vil påstå at du aldri har åpnet en historiebok. Tenk over det.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Umayyad_invasion_of_Gaul

 

Konflikten mellom muslimer og alle andre (hovedsakelig Europa) begynte kort tid etter at islam begynte å eksistere. I 14 århundrer har vi stått mot hverandre (og kjempet mot muslimsk invasjon), og nå skal all den historien plutselig omgjøres på noen tiår. Vi her i Europa har forandret oss, blitt mer opplyste og moderne. Dessverre også veldig naive og dumsnille. Det vet muslimene å utnytte. De har ikke forandret seg i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...