Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Elkjøp - ubekreftet på lager

Anbefalte innlegg

20. juni(søndag) bestilte jeg en macbook pro 13" på elkjøp, pga. et helgetilbud(8500kr). Før jeg bestilte la jeg merke til at der stod "ubekreftet på lager 25/6", men i og med at jeg har tilgang på pc(dog noe begrenset), tenkte jeg at jeg kunne vente noen dager, og betalte med visakort. En betaling ble satt opp fra kontoen, og pengene ble reservert. Dagene gikk, og 28. fikk jeg en sms der det stod at de desverre hadde forsinkelser, og at maskinen var ubekreftet på lager 8/7. Jeg gikk inn i nettbanken, og ser at pengene er tilbake på kontoen, som om betalingen var avbrutt. De har jo tydeligvis solgt flere maskiner enn de hadde på lager til tilbudspris, noe som neppe er god butikk. De kan jo ha solgt en hel del maskiner uten å ha de på lager. Er dette et luretilbud fra elkjøp, for å få meg til å kjøpe en annen maskin derfra, eller er det en ærlig feil? Har jeg noen retter i denne sammenheng, eller har de reservert seg 100% ved å informere om at den er "ubekreftet på lager"?

Jeg er lei av å vente.

(Nei, jeg vil ikke ha aceren som er "akkurat like bra for halve prisen", hehe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her.

Bare at eg var så smart å ringte min lokale elkjøp butikk og fikk etter ein stund, og litt snakking med sjefen der, overtalt dei til å bestille ein Macbook pro til internett pris (8500kr). På denne måten var eg sikker på å unngå piss som det du forteller om.

Ringte i dag, fordi mannen eg snakka med, sa han skulle ha den inne i morgo 1,1,2010, men at den nå stod som ubekrefta den 7.7.2010. Så skal ringe igjen i morgo å høyre om eg får snakka meg til ein eller anna smart deal.

Kan oppdatere her i morgo etter eg har snakka med duden.

Lenke til kommentar

Har jeg noen retter i denne sammenheng, eller har de reservert seg 100% ved å informere om at den er "ubekreftet på lager"?

-------------------------------------------

Retter ? Det heter rettigheter....

Sålenge det står at den ikke er på lager,så har de jo informert slik som de skal.

At handelen deretter blir kansellert er jo greit nok,da står du jo fritt til å handle der du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Det var jo det jeg trodde, men i og med at 25. juni var nevnt, regnet jeg egentlig med at de ville ha den da, eller kort tid etter. Det kan forsåvidt være det samme.

Uansett så føler jeg meg ikke som et offer, slik jeg kanskje gir uttrykk for, jeg er bare ikke lysten på å vente for alltid på noe som fortsetter å være "ubekreftet på lager".

Forresten lurer jeg på hvorfor de ikke hadde lagerforbehold på tilbudet, det virker jo helt på jordet å selge tilbudsvarer som man selv ikke har på lager. Kan det være en glipp hos elkjøp?

Lenke til kommentar

Altså - fikk du pengene tilbake fordi reserveringen var ute, eller fordi elkjøp har hevet kjøpet? Hvis du har betalt, så kan ikke Elkjøp heve kjøpet etter at betaling er gjort. Men du skriver det mer som at de sier

Ved salg: er ikke på lager

Forsinkelse oppstår

Reservasjonen på kortet fjernes, men de har informasjonen til å foreta trekk når den kommer

Eller har jeg misforstått da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...