Gå til innhold

Reseptarutdanning (farmasi) ved HiO

Drusee

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor vanskelig reseptarutdanningen (farmasi, bachelor) ved HiO er. Står mellom dette og informasjonsteknologi tror jeg. Er interessert i både data og kjemi, så det står likt når det gjelder interesse. Men det er lenge siden jeg har hatt kjemi. Og fikk bare 4 i KJ1 og tilsvarende i BI1 og BI2. Mens i IT på VGS fikk jeg 6. Jeg er ikke allverden i matte, bare så det er sagt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor vanskelig reseptarutdanningen (farmasi, bachelor) ved HiO er. Står mellom dette og informasjonsteknologi tror jeg. Er interessert i både data og kjemi, så det står likt når det gjelder interesse. Men det er lenge siden jeg har hatt kjemi. Og fikk bare 4 i KJ1 og tilsvarende i BI1 og BI2. Mens i IT på VGS fikk jeg 6. Jeg er ikke allverden i matte, bare så det er sagt!

Kan jeg spørre hvorfor du vil ta reseptar utdannelsen ved HiO hvis du er interessert i kjemi?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte bare det ville være mer logisk å søke noe som har med kjemi å gjøre. Sant at det er noe kjemi i reseptar utdanningen men du vil ikke akkurat kunne jobbe med kjemi når du er ferdig, du blir ikke engang famrasøyt. Jeg ville heller valgt et kjemi eller biokjemi studie, i det minste et farmasistudie hvor du blir farmasøyt da.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte bare det ville være mer logisk å søke noe som har med kjemi å gjøre. Sant at det er noe kjemi i reseptar utdanningen men du vil ikke akkurat kunne jobbe med kjemi når du er ferdig, du blir ikke engang famrasøyt. Jeg ville heller valgt et kjemi eller biokjemi studie, i det minste et farmasistudie hvor du blir farmasøyt da.

Reseptar utdanning har så klart "noe" med kjemi å gjøre. Man må jo kunne masse om kjemi for å kunne blant annet lage legemiddel.

Man BLIR farmasøyt når man er ferdig utdannet reseptar. Reseptar-farmasøyt heter tittelen. Jeg tror du bør sette deg inn i hva studiet går ut på før du skriver noe mer :p

http://www.hio.no/Studietilbud/Bachelorstudier/Bachelorstudium-i-farmasi

Lenke til kommentar

http://no.wikipedia.org/wiki/Farmas%C3%B8yt

Reseptar og farmasøyt er to litt forskjellige ting, poenget mitt var at du like godt studere på UiO som gir deg mer muligheter etter endt studium.

Hvis du liker å lage mat og følge oppskrifter er reseptar sikker noe for deg ettersom du ikke utvikler nye medikamenter. Er du kreativ ville jeg tatt kjemistudie eller tilsvarende. Du kjenner deg selv best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...