KnirketeDør Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) De to forrige årene slet jeg med mye oppkast, så og si hver bidige dag. Jeg fant ut at dette skyldtes en magebakterie, noe jeg fikk fjernet etterhvert. Nå sitter jeg igjen med at det svir i halsen. Dette er varierende, altså skjer det ikke hver dag, men de dagene jeg virkelig kjenner det er skikkelig fæle. Jeg har prøvd flere medikamenter for å fjerne denne plagen, men jeg får bare ikke kontroll på det. Plagene kjennes omtrent i svelget. Har noen hatt disse plagene før? Hva er løsningen? Endret 30. juni 2010 av Flaav Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 er det halsbrann og sure oppstøt du sliter med da? eller bare svir det "vanlig" i halsen liksom? Vist det er halsbrann så vil jeg anbefale "somac" til deg. Det funker bra hos meg. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Løsningen er å gå til legen. Da er du iallefall ett skritt nærmere hva det kan være. Og hvordan du får bort dette. Lenke til kommentar
fnats Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Det høres ut som du har fått sår i halsen på grunn av all oppkasten. Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Somac er prøvd, og det fikk jeg ved å gå til legen. Har ikke funket etter ca. 200 tabletter, hvis ikke mer...? Hadde også magesår før, der funket somac, men ikke i svelget. Er nok noen sure oppstøt som holder det slik, men det er ikke bare pga. de sure oppstøtene at jeg kjenner det er sårt. Det er nemlig en spesiell plass det er sårt konstant, bare med varierende styrke for å si det sånn. Lenke til kommentar
fnats Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 For meg høres det definitivt ut som et sår i halsen. Ta hvertfall en tur til legen for å finne ut hva det er for noe. Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Som sagt har jeg vært hos legen og snakket om dette flere ganger. Jeg får bare forskjellige medikamenter som ikke hjelper Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Da ville jeg forsøkt å dra til en annen lege. Rart med disse legene, de bare gir ut medikamenter uten å nærmest vite hva de utgir. :| Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 hvis det er sår i halsen, er ikke antibiotika rette veien å gå da? ^^ Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Ikke vurdert noen kjærringråd? Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg håpet dere hadde noen råd å komme med, var derfor jeg sjekket innom. Om antibiotika var noe som var nødvendig, hadde ikke legen min tatt opp dette? Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 dunno, kommer bare med forslag.. Uansett, lest her? http://debatt.sol.no/node/5202181 Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Nei har ikke det, takk for linken andre. Synes det verste med dette er at det ikke er en konkret ting som skal hjelpe. Det er bare mange forskjellige forslag og så mye som må prøves ut - og hittil har ingenting funket Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Noen som har flere tips? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Drikker du mye brus med kunstig søtningsstoff? Kutt det i så fall ut, det er å be om sure oppstøt. Det gjelder alt annet kunstig søtet også. Spis mindre av gangen, flere måltider. Ikke spis veldig sure og veldig basiske ting slik at organismen må til og justere voldsomt på syrebalansen, det har den tydeligvis problemer med. Hold deg til veldig enkel mat og bare vann en stund. Disclaimer: Dette er ikke uttalelser fra en profesjonell, bare en ting jeg vet stemmer (brusen) og resten synsing/sunn fornuft. Endret 1. juli 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Har så og si kuttet ut all sur mat osv. men det forsvinner bare ikke. Drikker melk og biola da, kan det forverre det? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Melk og biola er mye mindre surt enn magesyre, så når du drikker det vil kroppen ha behov for å senke ph-verdien igjen. Hvis ting ikke er helt på g kan det hende den overkompenserer. På den annen side er ikke melk så langt unna vann. Jeg ville prøvd å ikke overdrive drikking av noe som helst, slik at du ikke sper ut magesyren mer enn du trenger. Men nå begynner jeg å bli mer spesifikk enn vitnemålet tillater meg. Tror vi setter strek for synsingen min her. Endret 1. juli 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Tusen takk for alle tipsene hittil iallfall. Skulle ønske det var flere som hadde erfaringer med dette og visste av sikre RASKE virkninger! Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Prøver nå med en diett med nesten bare ost og honning på brød med vann som drikke. Bra eller dårlig? Kommentarer noen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Honning er surt. Tror du burde klare deg uten søtsmak en stund. Havregrøt er saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå