Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svir i halsen - hadde magetrøbbel men er kvitt det

KnirketeDør

Anbefalte innlegg

De to forrige årene slet jeg med mye oppkast, så og si hver bidige dag. Jeg fant ut at dette skyldtes en magebakterie, noe jeg fikk fjernet etterhvert. Nå sitter jeg igjen med at det svir i halsen. Dette er varierende, altså skjer det ikke hver dag, men de dagene jeg virkelig kjenner det er skikkelig fæle. Jeg har prøvd flere medikamenter for å fjerne denne plagen, men jeg får bare ikke kontroll på det. Plagene kjennes omtrent i svelget.

Har noen hatt disse plagene før? Hva er løsningen?

Endret av Flaav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Somac er prøvd, og det fikk jeg ved å gå til legen. Har ikke funket etter ca. 200 tabletter, hvis ikke mer...? Hadde også magesår før, der funket somac, men ikke i svelget.

Er nok noen sure oppstøt som holder det slik, men det er ikke bare pga. de sure oppstøtene at jeg kjenner det er sårt. Det er nemlig en spesiell plass det er sårt konstant, bare med varierende styrke for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Drikker du mye brus med kunstig søtningsstoff? Kutt det i så fall ut, det er å be om sure oppstøt. Det gjelder alt annet kunstig søtet også. Spis mindre av gangen, flere måltider. Ikke spis veldig sure og veldig basiske ting slik at organismen må til og justere voldsomt på syrebalansen, det har den tydeligvis problemer med. Hold deg til veldig enkel mat og bare vann en stund.

Disclaimer: Dette er ikke uttalelser fra en profesjonell, bare en ting jeg vet stemmer (brusen) og resten synsing/sunn fornuft.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Melk og biola er mye mindre surt enn magesyre, så når du drikker det vil kroppen ha behov for å senke ph-verdien igjen. Hvis ting ikke er helt på g kan det hende den overkompenserer. På den annen side er ikke melk langt unna vann. Jeg ville prøvd å ikke overdrive drikking av noe som helst, slik at du ikke sper ut magesyren mer enn du trenger.

Men nå begynner jeg å bli mer spesifikk enn vitnemålet tillater meg. Tror vi setter strek for synsingen min her. ;)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...