MoonGirl Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Endret 27. april 2013 av MoonGirl Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Mulig en allergisk reaksjon på alkoholen. Evt tok hun noe dop inne på do hun ikke fortalte deg om. Lenke til kommentar
MoonGirl Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Mulig en allergisk reaksjon på alkoholen. Evt tok hun noe dop inne på do hun ikke fortalte deg om. Dop tok hun i alle fall ikke. Det er i alle fall sikkert. Hun er en jente som sjeldent går ut, får gode karakterer og ikke gjør noe galt. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Selv om hun kastet opp, betyr det ikke hun var full. Folk reagerer forskjellig ved inntak av alkohol, og siden dere er så unge kan det hende dere ikke likte smaken av den. Symptomene du nevner er ikke vanlig for alkohol(bortsett fra fallingen). Jeg vil nok tippe på litt placebo som Zepticon over meg sier. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Kanskje hun har Anorexia, så kroppen vil i mange tilfeller tåle lite. Hadde jeg vært henne hadde jeg nok fått det sjekket ut uansett.. Og holdt meg vekke fra akohol.. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Har vært borti at de som er svært mager kan reagere slik, det heller ikke alle som blir helt borte i hodet før de mister beina. Hvis hun ikke har spist noe på hele dagen og drikker det du nevner så kan det være veldig tøft for kroppen, plutselig får du da den effekten du nevner. Endret 30. juni 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 hva er placebo? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 hva er placebo? Placeboeffekt er et begrep som brukes om personlig eller kulturelt skapte forventninger[1] som forårsaker eller medvirker til psykisk og fysisk forbedring i en tilstand. Placeboeffekt kan observeres uten at det er gitt et aktivt virkende middel eller som en konsekvens av «skinnbehandling». Begrepet har vært i bruk fra 1780-tallet. Placeboeffekt defineres som forskjellen mellom behandlingsresultatet i gruppe behandlet med placebo (se under) og i en ubehandlet kontrollgruppe i et forsøk uten bias. Dersom et menneske tror at en behandling vil virke på en bestemt måte, kan en få en slik effekt. Placeboeffekt kan observeres i forbindelse med en rekke forskjellige former for behandling og er i utgangspunkt positiv, ettersom det skjer en forbedring - noe som ikke skjer uten behandling. Lenke til kommentar
MoonGirl Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Det at hun ikke hadde spist kan faktisk stemme. Hun spiste lite før vi begynte å drikke, men hun sa at hun alltid ble full av to cider. Jeg synes det var så merkeligt. Etter det hun hadde drukket var hun helt fin i 30 minutt, og så plutselig falt om.. jeg måtte holde henne hele tiden. Hun ble helt kaputt! Hun andre venninnen min som jeg var med var også helt sjokket. Har aldri sett noen reagere slikt før! Og det var ikke slik at hun ble gradvis full. Hun var helt fin og edru og så pang i bakken! Endret 30. juni 2010 av Mary_5 Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Spennende venninne-relasjon du har her, men jeg hadde fortsatt gitt helse-forumet en sjanse Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ehm ok. Prakteksemplet er jo at pasienter får sukkerpiller som de tror er en ny og bedre medisin, og så viser det seg at pille faktisk har effekt, ikke pga pillene i seg selv men fordi hjernen overbeviser kroppen om at den blir frisk. Akkurat vhorfor dette skejr har ejg ikke elst meg opp på men det forskes vell mye på emnet. Lenke til kommentar
blured Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) ^Hehe, du har for eksempel gamle mennesker som får "sovepiller" i form av sukkerpiller/placebo i alle år, og får de ikke denne, nei så får de heller ikke sove; ikke uvanlig på sykehjem/gamlehjem. Men til topic. For meg høres det ikke helt ut som om det er alkoholen i seg selv som er årsaken til at hun falt om. Men det er mye som spiller inn; høyde, vekt og fettprosent, kjønn, alder, erfaring, mat og veskeinntak på forhånd, eventuelle allergiske reaksjoner, at hun har fått i seg noe dere ikke er klar over, placebo som nevnt, stress, osv. Det letteste er vel kanskje at dere snakker med henne? Har hun hatt liknende opplevelser tidligere? (stress kan spille veldig mye inn, gikk for endel år tilbake i klasse med en jente som kunne besvime fordi hun stresset noe helt sinnssykt) Endret 1. juli 2010 av blured Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå