Gå til innhold

Betyr det noe om Bibelen er historisk korrekt?

Anbefalte innlegg

Du må skille mellom Jesus Kristus og Bibelen. Jesus Kristus er en historisk person, bibelen er en samling bøker fra en rekke forfattere. Den som har kontakt med Jesus Kristus føler Hans fred og kjærlighet.

Finnes guder og gudinner som gir en langt sterkere og bedre følelse av fred og kjærlighet. Jødeliket er et dårlig alternativ.

Alle de greske og romerske gudene ble forlatt til fordel for Jesus Kristus.

Jesus Kristus er den desidert største, ingen har større kjærlighet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hvordan passer Muhammed inn her?

Passer ikke inn i det hele tatt. Fred og kjærlighet betyr ingen ting for Muhammed.

Lenke til kommentar

Joda, både Frøya, Eros, Cupid osv. har langt større kjærlighet enn jødeliket ditt.

Lenke til kommentar

Passer ikke inn i det hele tatt. Fred og kjærlighet betyr ingen ting for Muhammed.

Ikke ifølge tilhengerne. Men det er jo du står med bevisbyrden her. Var det ikke du som hevdet at tidligere religioner har blitt forlatt til fordel for Jesus? Når jeg ser meg rundt så ser jeg at mennesker har mange religioner.

Lenke til kommentar

Har det noe med saken å gjøre, IHS? Jeg begynner å se et mønster her, forresten. Det er ikke mer enn to dager siden du spurte meg om det samme, noe jeg åpenbart ikke er.

Du skubber diskusjonen bort, fordi du ikke har noe å tilføye.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skriver en bok, om en venn av meg som gjør store mirakler, og samtidig skriver litt om krigen mot terror, finanskrisen, og at Obama er president i år 2010, så blir ikke miraklene jeg påstår har skjedd mer reelle? Om noen da finner boken min om 2000 år, og leser, og bekrefter påstandene mine om presidenten, krigen mot terror... så bruker man det som argument til å bevise at min venn også var en mirakelmann?

Men dette blir en feil analogi. For det nye testamentet om Jesus Kristus er ikke funnet først nå nesten 2000 år etter. Men det har vært trodd på og brukt helt siden det skjedde.

Og hvordan skulle du overbevist dine samtidige at din venn gjorde store mirakler? Det var dette Jesus klarte! Hvordan skulle han gjort det hvis han ikke gjorde noen av miraklene?

Lenke til kommentar

Tragisk at brukerne av dette forumet atter en gang klarer å dra en tråd off- topic. Hold dere heretter til topicen, tro vd. vitenskap og om jesus eksistens hører ikke hjemme i denne tråden her.

MVH

KVTL

P.S Som vanlig kommenteres ikke moderatornotiser i tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...