Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ser at eos 50d stuper i pris, mens 550d kommer stødig inn litt over. Er en del funksjoner man får i forhold riktignok, men jeg synes likevel 50d er en modell som kommer til å bli savnet.

 

Selv har jeg 40d, og valgte dette over 450d pga bedre grep og værtetting. Nå har jo 550d riktignok video, men er fortsatt et "lite" kamera i plast.

 

Vil vi se en oppfølger til 50d, eller tror dere heller 7d vil synke litt i pris? Kanskje de bare setter seg på 3000,- (1000D), 5500,- (550D) og 11000,- (7D). Jeg syns isåfall at spranget opp til 7D er ganske stort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går rykter om en 60D. Den lanseres nok i august.

 

Det var vel det andre alternativet ja. Skal si det høres mer fornuftig ut, i og med at jeg fortsatt syns 7D er fornuftig priset. Blir spennende å se hvordan de velger å legge et kamera mellom 550D og 7D :)

Lenke til kommentar

Enig at spranget mellom xxxD og 7D er ganske stort, så ville tro at 60D er på veg snart.

 

Men hvor stor forskjell vil det da bli på 60D og 7D?

Føler at en oppdatert versjon av 50D ikke vil være langt unna en 7D. Vil de kanskje la være å implementere video i 60D?

 

Noen andre som har noen tanker her?

Lenke til kommentar

Jeg tror at en 60D blir en mellomting av 550D og 7D. Vi får video, 18MP sensor, værtetting, autofokus fra 50D, kun en Digit prosessor, osv.

 

Det er mulig at modellen blir litt mindre enn 50D - mer som Nikon D90 i størrelse. Mange av oss ønsker utvippbar skjerm.

 

Å sette 60D mellom 550D og 7D vil vel redusere spec'en, jeg anser 50D nærmere 7D enn 500D.(550D nyere)

 

Autofokusen på er lik på både 40D og 50D så tviler litt på at det blir den samme på 60D. 3 generasjoner med samme AF, virker ikke det litt skuffende?

 

Kanskje det er planen til canon og redusere spec'en på xxD serien for å skape et kamera mellom xxxD og xD(crop). Kanskje xxD serien har vokst seg farlig nær kameraer som 7D, og at derfor canon velger og downsize spec'en på disse. På denne måten tvinger de tidligere brukere av xxD til å gå over til kameraer som 7D. Bare en tanke.

 

Utvippbar skjerm, har aldri hatt noe behov for det, men kan tenke meg situasjoner der det hadde vært kjekt å ha. Men vridbar skjer går veldig ut over det estetiske synes jeg, blir ikke fint.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Har også litt tro på at trådløs blits-styring kommer på 60D,da alle Nikon sine semiproffe har dette.

 

Utvippbar skjerm ?,det ville isåfall være det første Canon dslr med dette,men tror ikke 60D får dette.

 

Hus som 50D med ny on/off bryter,ny dedikert videobryter og raw/jpg bryter,spesifikasjoner som 7D men tregere og uten alle "feature" i autofokus systemet.

Et nytt meny-oppsett eller sterkt forbedret fra 50D,sannsynligvis så blir det nok også batteri-gjenkjenning på 60D.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

uten alle "feature" i autofokus systemet.

Det er et ganske sannsynlig valg. D80 fikk f.eks autofokusen fra D200, men med en rekke innstillingsmuligheter i følgefokusen fjernet. D90 har samme som D80, men med noen funksjoner arvet fra D300...

 

Om ikke 60D også arver valgbare hjelpelinjer i søkeren fra 7D, så ville jeg gjort opprør om jeg var Canonist.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...