Gå til innhold

Mulig å få kjøpt helium noe sted?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nå vet jeg ikke hva du tenker på når du sier "en liten flaske", men man må ha en gassflaske/ gassbeholder med ventil, som gjerne har en trykkmåler i tillegg om man skal oppbevare en gass.

Jeg gjetter at formålet med anskaffelsen av helium er å prate med den kule lyse stemmen, noe som kan ende litt dårlig om man puster inn for mye helium som vil fortrenge oksygenet og føre til oksygenmangel. Det kan også forårsake frostskader om du holder kroppsdeler i nærheten av ventilen hvor gassen slippes ut.

For øvrig så er ikke helium brennbar eller så veldig farlig, så du kan få en link av meg her. :)

EDIT: enda en link, men der må du vel bestille for minst 600kr.

Endret av E.C.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, nå vet jeg ikke hva du tenker på når du sier "en liten flaske", men man må ha en gassflaske/ gassbeholder med ventil, som gjerne har en trykkmåler i tillegg om man skal oppbevare en gass.

Jeg gjetter at formålet med anskaffelsen av helium er å prate med den kule lyse stemmen, noe som kan ende litt dårlig om man puster inn for mye helium som vil fortrenge oksygenet og føre til oksygenmangel. Det kan også forårsake frostskader om du holder kroppsdeler i nærheten av ventilen hvor gassen slippes ut.

For øvrig så er ikke helium brennbar eller så veldig farlig, så du kan få en link av meg her. :)

EDIT: enda en link, men der må du vel bestille for minst 600kr.

Takk for lenke! :)

Jeg tenkte å fylle opp en haug med balonger og prøve og fly!

Heh, just kidding. Blir litt balonger og donaldstemme. I verste fall svimer man vel bare av? *ler*

Lenke til kommentar

I verste fall kan man dø av oksygenmangel. Fortsatt morsomt?

Er man nervøs for det (og det bør man være...) er det bare å kjøpe helium med 12-15% oksygen. Da kan du puste så mye helium du orker, og det værste som skjer er att du blir "litt" svimmel.

Dykkesjapper pleier forrsesten å ha helium tilgjengelig, men da må du enten ha sertifikat eller overbevise mannen bak disken om at du ikke har tenkt å dykke med gassen (som ikke skulle være noe problem om du f.eks. skal ha 15/85 blanding og skal ha det fyllt på en 1 liter 200bar flaske)

edit: en del gassleverandører leverer all sin "ballonghelium" med 10-12-15% oksygen. Ringer du å spør en leverandør om helium kan de helt sikkert fortelle deg om hva den inneholder

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...