m0rten95 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Har nettopp kjøpt meg ett nytt hovedkort. Når jeg starter pc'en skjer det ingen ting på skjermen. På hovedkortet er det ett rødt lys som lyser når jeg skrur pc'en på, under den står det "DRAM". Noen som vet hva det betyr ? Hovedkortet jeg har kjøpt heter: Asus crosshair IV Formula. GPU: GTX 480 CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition RAM: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 6GB /edit: Kjøpte nye ram brikker med hovedkortet. Endret 30. juni 2010 av m0rten95 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Det er flere ting du bør sjekke. Det første er om du har kjøpt riktig memory. Hvis du går på websiden til produsenten av det minnet du har kjøpt så vil du finne en minnekonfigurator hvor du kan legge inn navnet på hovedkortet og få opp alle minnesett som de garanterer er kompatible med det hovedkortet. Du kan også sjekke med manualen til hovedkortet at du har innstallert minnet i riktig bank/slot. Og noen hovedkort har innmari trange minneslotter, så sjekk at du har klart å trykke de godt nok ned. Noen kort er som sagt så trange at du må ta i skikkelig for å montere de. Lenke til kommentar
m0rten95 Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Jada, RAM'en funker. Har bygget en del på pc før. Fant ut problemet etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå