Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg Asosial / Usosial?

Anbefalte innlegg

Heisann, dette er noe som har hengt over meg en stund. Nå er jeg veldig usikker på forbokstavene før sosial, så jeg tar høyde for begge. 

Det har seg sånn at jeg trives veldig godt i eget selskap. Har flust av venner og greier meg mer eller mindre bra i sosiale sammenhenger, men om jeg får velge så liker jeg bedre å f.eks spille med noen kompiser over nettet, sitte foran pc'en isteden for å henge med folk. Tenkte først det var fordi jeg bor langt til skogs utenfor ett tettsted, så jeg er avhengig av skyss til og fra sosiale sammenkomster, men når min bror som er to år yngre får det til så er det nok meg. 

Når de fleste snakker om asosiale / usosiale personer, så er det einstøingen som ikke har venner / klarer å snakke med folk de mener. Jeg har som sagt mange venner og er helt vanlig på skolen etc, men etter skolen så er jeg liksom litt sliten av folk generelt. Drikker ikke, så festing har det generelt vært lite av, men de få gangene jeg har blitt dratt med av kompiser så har det hele vært en relativt kjedelig affære. Tviler ikke på at det har blitt gøyere med alkohol inne i bildet, men dit vil jeg ikke gå. Den siste festen jeg var på var en grillfest med klassa på slutten av året. Det var jo hyggelig, men jeg fikk absolutt ingen glede av det. Å snakke med folk jeg kjenner via nettet av forskjellige grunner på skype, ventrilo etc er mer givende. 

Har det noe med interesser å gjøre? Altså at det er enklere for meg å snakke med folk på andre siden av landet som jeg kjenner via interesser som ingen av vennene mine har?

Lurer på om det er noe "alvorlig" galt med meg, eller om folk rett og slett er forskjellige. Evt hvor vanlig dette er. Er ikke noe problem for meg, bortsett fra at jeg lurer litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det noe med interesser å gjøre? Altså at det er enklere for meg å snakke med folk på andre siden av landet som jeg kjenner via interesser som ingen av vennene mine har?

Der tror jeg du har det.

Jeg var tidligere med en annen gruppe venner, og var veldig passiv, stille og gjorde lite ut av meg. Jeg hadde heller ikke noe i mot å sitte alene, etv. snakke med andre med samme interesser over skype etc. Så kom jeg inn i et nytt miljø, litt mer gaming relatert, og merker selv at jeg er mer med venner nå enn tidligere. 

Så, nei, jeg ville ikke kalle jeg asosial, og det er i alle fall ikke noe galt med deg, du har bare andre interesser. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...