Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Folkens.

Jeg har nå fått opp serverene mine (2 stk Dell R710 + 1 stk Dell MD3000i)

Dette fungerer ganske så knirkefritt og heldigvis har min arbeidsgiver hatt stoor tolmodighet med meg og jeg har fått bruke et par måneder på å sette dette opp. GLITRENDE!!! Jeg begynner virkelig å få dette inn i fingrene.

Men det er altså en ting som gjennstår før jeg publiserer løsningen min og det er fordeling av HA vmer på HOSTene.

Når jeg nå har satt opp alle VMene så har jeg tenkt at for å være sikker på at jeg ikke stanger i taket under en feil på en av serverene så har jeg satt opp alle VMene kunn på Host 1. Jeg har alikevel meldt VMene inn i clusteret slik at Host2 automatisk tar over ved fiel på Host 1. Dette ser ut til å være ok. Men så tenker jeg jo at side alt går på en host så står jo den andre stakkaren der og bare sparker i sanden. Må jeg gjøre noen grep for å automatisere fordelingen eller vil clusteret selv ordne opp i dette? Er jo ingen big deal for meg å flytte SQL serveren og Exchange serveren etter behov, men tenkte jo at denne fantastiske Windows 2008 R2 kansje hadde noen kule rutiner innebygget for load balancing automatisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...