Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å åpne porter på ST780

Anbefalte innlegg

Heisann

Har et problem med mitt multimodem Speedtouch 780.

Prøver å åpne porter men det virker jo som om det er vanskelig eller ikke virker.

bilde her

Er ganske sikker på at jeg har gjort det riktig inne på routeren men skjønner ikke noe av telnet men ser at det står 0 forann alle portene jeg har prøvd å åpne.

Hva har jeg gjort feil eller hva kan gjøres for å få dette til å fungere ?

Setter pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å nevne at jeg har skrudd av firewallen både på routeren og på pcen min.

Virker ikke som portene jeg har åpna faktisk er åpne.

Har prøvd flere forskjellige ting men de jeg skal spille med finner ikke eller får ikke joinet gamet mitt.

Har også prøvd med portscanners for å se om de faktisk er åpne og ifølge de så er ikke portene åpne.

Endret av Radiant
Lenke til kommentar

portene virker å være forwardet korrekt fra bildene dine ihvertfall, så det kan være noe annet som er feil.

Er "Rallyket" på 10.0.0.3 i forhold til speedtouchen en PC eller en annen ruter? Hvis du har mer enn èn ruter mellom deg og internett må man forwarde i 2 ledd nemmlig.

om du kunne scetchet opp nettverket ditt veldig grunnleggende så hadde det vært til stor hjelp.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

portene virker å være forwardet korrekt fra bildene dine ihvertfall, så det kan være noe annet som er feil.

Er "Rallyket" på 10.0.0.3 i forhold til speedtouchen en PC eller en annen ruter? Hvis du har mer enn èn ruter mellom deg og internett må man forwarde i 2 ledd nemmlig.

-Stigma

Rallyket er da min pc(den jeg sitter på nå og vil ha portene åpna på) det eneste jeg har imellom meg og routeren(ST780 multimodem) er en 3com switch som kun er switch og ikke noe mer.

Vi har et multimodem fra telenor dvs Speedtouch st780 så er en tp kobla fra en av portene på Multimodemet koblet i en tp kontakt i veggen som det går en tp over loftet våres og ned på rommet mitt, derifra så er en tp koblet i tp vegg kontakten på rommet mitt og videre til 3com switchen på rommet mitt og videre derifra er en tp da koblet til min pc.

Endret av Radiant
Lenke til kommentar

hmm, da burde situajsonen være relativt enkel. Kan du forwarde noe som vi kan teste har fra utsiden? f.eks. forward remote desktop porten (3389 TCP) midlertidig for eksempel (men naturligvis ikke gi passordet, og pass på at du har et passord på), så kan vi se om vi kan nå noe herfra. da må i såfall remote desktop tjenesten være enablet.

hvis nat loopback ikke står på i ruteren så kan det være umuig å teste om porten er åpen fra innsiden av nettverket nemmlig (og jeg tror den står av som default i den modellen), og mange gjør feil når de prøver å teste med portscanner verktøy da de ikke helt hva den scanner etter. Det er ikke så straigth-forward som mange tror. Jeg synes en nyttig måte å teste porter på er å bruke Utorrents innebygde porttester. bare bytt porten til den du skal teste og pass på at den ikke bruker UPNP når den tester.

Det er verdt å bemerke at et ruteren har et par egne tjenester på ort 21, 80 og 23 som må spesialbehandles om de skla brukes, men det ser ikke ut som det er de du prøver å bruke uanst. jeg bare nevner det da det er nyttig å vite til senere.

Hvis ikke det gir noe utslag så kanskje jeg kan hjelpe deg med å ta en titt på den via fjernstyring om du ønsker (send meg en PM i så tilfelle).

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Problemet ble løst ved at jeg manuelt skriver inn ipen på den pcen jeg skal åpne porten via webgrensesnittet.

Istedenfor å trykke på Rallyket(pcen min) så går jeg ned på User defined og skriver inn ipen manuelt.

Med veldig godt hjelp fra Stigma så løste alt seg :) tusen takk for hjelpa Stigma :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...