Stubba Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Hei og hopp alle sammen! Jeg skal på 3 ukers biltur i Norge med familen og tenker da det kunne vært kjekt å kjøpe meg en "mini-pc" og telenors mobilt bredbånd for å kunne være litt oppdatert. Tenker meg en prisklasse fra 2000 til 5000,- Det jeg vil legge mest vekt på når jeg kjøper en ny bærebar pc er - Batteri (Dette er det aller viktigste, hvor det ikke er sikkert jeg har strøm tilgang over alt) - Dvd spiller - USB inngang - Mulighet for å bruke Telenor sitt Mobilt Bredbånd - Størrelse på skjermen bør være så jeg faktisk kan se hva som står, men ikke større en 15" - At pcen klarer dvd, nett surfing, tekstbehandling, og at den ikke går tregt (har ikke planer om å fylle den opp). Noen forslag til hva jeg kan kjøpe? Putt gjerne inn en link Drar 10. juli så er vel ikke vits å kjøpe på nett, hvor jeg ikke er garantert å få pcen i riktig tid(?) Takker for alle svar! - Daniel Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hvor bor du? Datakjeden kan jo være ett alternativ hvis du trenger en butikk som har lager av maskiner. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Hva med denne http://www.idg.no/pcworld/tester/pcogskjerm/baerbare_pc-er/article158112.ece http://shopping.kelkoo.no/ssc-113501-acer-aspire-1810tz-su4100.html Nesten 9 timer batteri på lett bruk,nesten 5 på HD avspilling.. Må ofre dvd spiller eneste.. Endret 1. juli 2010 av taz Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Hvor bor du? Datakjeden kan jo være ett alternativ hvis du trenger en butikk som har lager av maskiner. Bor i ski, og dvd spiller er ett must, hvor jeg kommer til å kjøpe en god del dvder for tidsfordriv, evnt laste ned, men er ikke så god til det Og som jeg sa, må også kunne kjøpe i butikk Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Lefdal Ski har denne inne. Samsung R530 , webpris er 3795kr, men den koster vel muligens litt mer i butikken. Eneste er at den har gloss skjerm. Jeg er ikke spesielt glad i det, men det kan jo hende du kan leve med det. Ski har også denne på lager, Acer Aspire 5551G , webpris 5995kr, men er til gjengjeld en dugelig bra maskin. Den drar tilogmed de nyeste spillene som Bad Company 2 på medium innstillinger. Ta deg en tur til Lefdal på Ski du, det ser faktisk ut som om de kan ha en og annen modell inne. Eller så kan du jo bestille fra Komplett eller MPX og få maskinen sendt til henteautomaten på Oslo S. hvis det ikke er noen nærmere. Det tar bare 1 dag eller så. Mulig det er flere som har mulighet for å sende varer dit. Jeg har benyttet meg av det når jeg har hatt dårlig tid og det har gått grisefort. Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Lefdal Ski har denne inne. Samsung R530 , webpris er 3795kr, men den koster vel muligens litt mer i butikken. Eneste er at den har gloss skjerm. Jeg er ikke spesielt glad i det, men det kan jo hende du kan leve med det. Ski har også denne på lager, Acer Aspire 5551G , webpris 5995kr, men er til gjengjeld en dugelig bra maskin. Den drar tilogmed de nyeste spillene som Bad Company 2 på medium innstillinger. Ta deg en tur til Lefdal på Ski du, det ser faktisk ut som om de kan ha en og annen modell inne. Eller så kan du jo bestille fra Komplett eller MPX og få maskinen sendt til henteautomaten på Oslo S. hvis det ikke er noen nærmere. Det tar bare 1 dag eller så. Mulig det er flere som har mulighet for å sende varer dit. Jeg har benyttet meg av det når jeg har hatt dårlig tid og det har gått grisefort. Kult Men syns nesten 6 tusen blir litt mye, med tanke på at jeg har flere "gaming" pcer. Noe billigere? Har hørt at samsung er drittmerke innenfor pc? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Samsung er ikke noe drittmerke, de får strålende kritikker i samtlige tester jeg har lest siste året. Problemet ditt er at hvis du vil ha maskin omgående så detter stort sett alle valgmuligheter bort. MPX og Komplett har store lagere og kan som sagt sende til Postautomater rundt om. Hvis du kan bruke det alternativet så stiller saken seg noe annerledes enn om du skal benytte Lefdal/Elkjøp eller Datakjeden. Jeg sjekket endel aktuelle modeller og den Samsungen var stort sett den eneste rimeligere maskinen som da tydeligvis er på lager hos Elkjøp/Lefdal/Datakjeden. Hvis du kan gå for postautomat løsningen så kan jeg være behjelpelig med å finne en mer egnet modell hos de to store. Endret 2. juli 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Samsung er ikke noe drittmerke, de får strålende kritikker i samtlige tester jeg har lest siste året. Problemet ditt er at hvis du vil ha maskin omgående så detter stort sett alle valgmuligheter bort. MPX og Komplett har store lagere og kan som sagt sende til Postautomater rundt om. Hvis du kan bruke det alternativet så stiller saken seg noe annerledes enn om du skal benytte Lefdal/Elkjøp eller Datakjeden. Jeg sjekket endel aktuelle modeller og den Samsungen var stort sett den eneste rimeligere maskinen som da tydeligvis er på lager hos Elkjøp/Lefdal/Datakjeden. Hvis du kan gå for postautomat løsningen så kan jeg være behjelpelig med å finne en mer egnet modell hos de to store. Ikke noe problem å komme seg til Oslo S, vet posten også har en sånn automat på Ski stasjon, kan jo fraktes dit fort også? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Ok da kjører vi. Back in uhm... more than five. Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Ok da kjører vi. Back in uhm... more than five. huh? : p Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 By the way, de du linka, det var jo vanelige bærebare pcer? Er det ikke sånn at "mini-pc", som f.eks Asus har mye bedre batterikapasitet osv? Som tidligere sagt, det skal ikke være en spill pc, eller kraftens pappa, men godt batteri, god vifte, kunne spille dvd, usb inngang og fungere med Telenors Mobilt Bredbånd Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jo, men du skal jo absolutt ha dvd og da kan du jo bare glemme netbooks. Du kan egentlig glemme nesten alt under 15". Men det er du som bestemmer. Netbook med ekstern dvd, eller komplett maskin? Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Jo, men du skal jo absolutt ha dvd og da kan du jo bare glemme netbooks. Du kan egentlig glemme nesten alt under 15". Men det er du som bestemmer. Netbook med ekstern dvd, eller komplett maskin? Kommet frem til at dvd spiller IKKE er ett must lenger, da jeg allerede har 4 dvdspillere til bil Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Det er en bra kandidat det der FMJ. Kan ikke se at det er så mange andre som er aktuelle da alle er på 15". Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Komplett superweekend. Men battertiden er nok i dårligste laget og skjermen for stor. Battery maximum life : up to 5h00min (Mobile Mark™ 2007) Link, mer info. Endret 2. juli 2010 av ^fmj Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Komplett superweekend. Men battertiden er nok i dårligste laget og skjermen for stor. Battery maximum life : up to 5h00min (Mobile Mark™ 2007) Link, mer info. Den første du linka virka veldig fin Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Har Acer Aspire 5720z nå, men regner da med at en mini-pc har mye bedre batteri kapasitet, og er ment for å vare lenger uten lader etc? Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Vell jeg har en Asus EEE og er strålende fornøyd med den, bortsett fra at den bare har 1 GB RAM kommer sannsynligvis til å oppgradere til 2, poenget med mini-pc (fra min synsvinkel) er at de er små og lette, lang batteritid (min EEE har 6 t) og er flott til "lette arbeid" f.eks skrive i open office (jeg bruker denne pc'en på skolen, tror den har en 10" skjerm) og mini-pc'er pleier ikke å være så forferdelige bra, ikke akk noen gaming pc må du regne med men som sagt veldig bra på turer eller lange distanser der man ikke har en lader i nærheten, vekten på min EEE er c.a 1.5 kg - 2.0 kg (er ikke 100% sikker) Så jeg ville anbefalt deg å kjøpe en mini-pc om du skal bare gjøre det som står over. (PS. De fleste har ikke dvd spiller, det har ikke min, og de kan ha litt små harddisker) EDIT : beklager at jeg ikke kom med noen link Endret 3. juli 2010 av Gaaz Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Link Jeg vil si at denne passer glimrende. Brukbar spec og størrelse og rundt 5-6 timers batteritid. Den har ingen dvd, men det er det svært få maskiner i den størrelsen som har, om noen. Men det går jo evt ann å kjøpe med en ekstern dvd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå