Gå til innhold

Hvordan få kunder til å laste ned produkt etter fullført paypal-betaling?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har laget noe jeg skal selge online. Det jeg lurer på er hvordan jeg får nedlastingen til å starte umidelbart etter de har kjøpt produktet?

Jeg bruker Paypal, og der kan man skrive inn en URL man vil ta kunden til etter de har kjøpt produktet. Men når de da kommer til den siden, vil jeg at nedlastingen skal begynne automatisk med en gang.

Noen som vet hvordan dette gjøres??

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjer som Sk!ppy nemner. Eg hadde så berre nytta ein SESSION som vart sett når betalinga er fullført (og som utløper når vedkommende navigerer vekk frå sida). Den sessionen vart jo berre gyldig hos vedkommande bruker, så lenkja kan ikkje sendast videre.

Redigert: Det er nok betre med ein auto timout på denne. 60 minutter eller noko slikt? Alt skjer jo på serveren så det er ikkje problem.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Huff, jeg ser mange security flaws her.

Først og fremst, ikke send dem direkte til nedlasting. Vent til IPN blir godkjent. (PayPal sender en request til en webside hvor de bekrefter at en bruker har gjennomført betalingen. Google it :))

Hvis ikke dette gjennomføres så kan man få tak i innholdet uten og ha betalt for det. (Ikke spørr meg åssen, jeg vet bare at det er mulig).

Det jeg anbefaler er og enten:

(a) Sende link til eBok nedlasting etter betalingen er gjennomført på Mail

ELLER/OG

(b) Ha mulighet for bruker og laste det ned fra et bruker panel eller lignende.

Hva piratkopiering og lignende angår, så tror jeg nok ikke det vil hjelpe stort og begrense nedlastningen til en time. Tenk om brukeren formaterer PCen og får lyst til og laste ned boken igjen? Da vil han ikke ha mulighet til dette, han vil ikke ha mulighet til og bruke et produkt han har betalt for.

Hva andre piratkopieringsløsninger angår, så finnes det så langt jeg vet ikke en måte og begrense PDF filer for og ikke bli kopiert til en hvis grad. Se på spill industrien. De kan bruke måneder på og utvikle løsninger som SecuRom, så bruker hackere 1-2 uker på og cracke det. Anti-pirat løsninger plager den ærlige forbruker mer en piraten :)

Edit: Man kan jo skape en dynamisk nedlastnings url som er lenket til en bruker konto. Men det også vil ikke gjøre noe annet en at en gjennomsnittlig person ikke får tilgang.

Feks:

http://www.eksempel.com/index.php?act=download&fileID=1251&authID=LASKF125KA2&FileHash=3lk52k3l5kl26hk4l6n

Endret av TheRealL
Lenke til kommentar

Men visst de har 60minutter på seg. Så kan de bare sende linken videre, det kan skje mange nedlastninger på en time..

Ikkje frå andre plasser enn nøyaktig på den maskinen. Men kopiering vil jo uansett vere eit problem om det er ei fil. Har nokon allereie kjøpt, vil det alltid vere nokon som sender fila videre vil eg tru. Det gjelder berre å luke ut dei heilt openbare moglegheitene.

Med det sagt; tenk ikkje berre sikkerheit - tenk brukarvennligheit óg. Stygt og sei det, men sjølv med lovleg Windows lisens hender det eg berre køyrer ein aktiveringspatch for å få vekk aktiveringa. Det er så forbanna mykje arbeid, at det berre er enklare å innstalere kopi. Sjølv om eg har originalen.

Forstår du korleis eg tenker? Det skal ikkje straffe seg å vere lovlydig. Omdøpt; Microsoft effekten.

Vanlege brukere river seg i håret av telefonsamtalar og aktiveringsproblemer. Piratene skiter ein lang marsj i det heile, og berre fjerner maset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...