Gå til innhold

Test: Apple Iphone 4

Anbefalte innlegg

jeg nekter ikke på at det er en fin fin telefon med masse funksjoner. det er de kunstige restreksjonene jeg ikke liker. og dermed mener jeg den ikke fortjener en topp-karakter.

Ser den..

Vi har alle forskjellige krav angående hva som må til for at vi skal syntes en telefon fortjener toppkarakter..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor' date='30. juni 2010 - 16:08' timestamp='1277906929' post='15877611']
Det føles ikke naturlig å holde hele telefonen i jerngrep under bruk. Upraktisk var det også å holde så store deler av telefonen klemt mellom hendene som vi måtte for å oppleve signaltap.

Vi har ikke opplevd å bli brutt under samtaler på grunn av fenomenet, og vi konkluderer dermed med at dette ikke er noe stort praktisk hinder i det daglige

Dekningen ser altså ikke ut til å skille seg nevneverdig fra andre telefoner.

Som jeg tenkte... Alt dette maset og tullet med at telefonen mister all dekning er ganske overdrevet... Det meste interessante er at de som har mast mest om dette er brukere som aldri har testet en iPhone 4, og heller aldri har vurdert å skaffe seg en...

Jepp, Og problemet er jo uansett løst når man setter på ett deksel.. som garantert maaange kommer til å gjøre! Jeg personlig skal ha meg 4 stk deksler til den hvite iphonen :)

Kult med litt farger! Hvit og grønt deksel er jo uber!

Så når det ser bra ut og i tillegg fjerner dekningsproblemet, da er jeg solgt ;)

Største plusset med IOS er tomtom gps programmet, garmin, navigon osv!! Det er så genialt!

Lenke til kommentar

Folk som er interessert i tester av iPhone 4 vil muligens også være interessert i denne testen fra AnandTech.com.

Har ikke tid til å lese den nå, har du lyst å si hva som skiller denne fra andre iPhone 4-tester?

De bruker et lite iPhone 3G-triks som gjør at de får vist signalstyrken målt i dB. Dermed får de bedre kontroll på hva som skjer når man holder iPhone 4 på den ene eller den andre måten. De sammenligner også med iPhone 3GS og Nexus One. Dette gir muligheter for å nyansere bildet mye mer enn man kan oppnå ved å telle "bars".

Jeg tror ikke du skal være redd for å lese hele artikkelen. (Du kommer ikke til å miste jomfrudommen eller noe sånt.) Artikkelens konklusjon innledes med følgende ord: "The iPhone 4 is a tremendous improvement over the previous phones from Apple."

Lenke til kommentar

Folk som er interessert i tester av iPhone 4 vil muligens også være interessert i denne testen fra AnandTech.com.

Har ikke tid til å lese den nå, har du lyst å si hva som skiller denne fra andre iPhone 4-tester?

Anandtech er objektive. De publiserer de eneste hardwaretestene det er verd å lese. De sier rett ut at telefonen har en grov konstruksjonsfeil, noe norsk presse ikke tør si, for da får de ikke rabatter/freestash fra Apple lengre.

For et prakteksempel på hvordan man ikke skriver anmeldelser, sjekk ut engadget.com

Hva norske butikker velger å ta for en telefon (merk at den ikke er lansert her i landet enda) bør da ikke ha noe å si for hvilken karakter telefonen får?

Prisen er satt i samråd med apple, som ikke akkurat driver veldedighet her i landet. Den blir garantert ikke billigere enn det 3GS var ved lansering, og selv folk som elsker apple syntes den var drøyt priset.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Om 5.500,- kr stemmer, er det lavere pris en det 3GS kostet ny, den lå på rundt 6.000,- kr. Det er veldig mye penger for en telefon, men for en slik telefon som iPhone4 ville jeg betalt det den koster uten å tenke over dette. Å påstå at noen er sponset for å gi iPhone maksimal karakter er bare fjollete. Det vitner om manglende argumenter. Og skulle jeg hatet iPhone4 så hadde jeg også manglet gode argumenter.

Lenke til kommentar

Om 5.500,- kr stemmer, er det lavere pris en det 3GS kostet ny, den lå på rundt 6.000,- kr. Det er veldig mye penger for en telefon, men for en slik telefon som iPhone4 ville jeg betalt det den koster uten å tenke over dette. Å påstå at noen er sponset for å gi iPhone maksimal karakter er bare fjollete. Det vitner om manglende argumenter. Og skulle jeg hatet iPhone4 så hadde jeg også manglet gode argumenter.

Sagt som en sann fanboy :thumbup:

Hvis du fikk en iphone 4 for å skrive en anmeldelse der du neglisjerer antennefeilen hadde du også gjort det. Ikke forvent mer av skribenter uten journalistutdanning enn det du ville forventet av en fyr bak kassa på rimi.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Sagt som en sann fanboy :thumbup:

Hvis man har noe positivt å si om iPhone (og Apple) regnes man som fanboy? Morsom du.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke lavere pris. Jeg kjøpte min 32GB 3GS til 4800 kr, før den så gikk opp i pris det siste halvåret.

Men, sticker pricen er ikke alt, trenger du 32GB med minne må du ut med 1100 kr og vente til august hvis du har en annen telefon: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594226

Anandtech er objektive. De publiserer de eneste hardwaretestene det er verd å lese. De sier rett ut at telefonen har en grov konstruksjonsfeil, noe norsk presse ikke tør si, for da får de ikke rabatter/freestash fra Apple lengre.
Leste vi samme artikkel? Anandtech sier at det ikke er et stort problem i praksis, i likhet med Amobil.

Og jeg tror ikke norsk presse er avhengig av rabatter fra Apple (hvis de i det hele tatt får det), spesielt når de drar til England av egen regning for å få seg en tidlig utgave.

Lenke til kommentar

Seriøst amobil. Dere synes kanskje dekningsfallet er irrelevant, men mange andre er ikke enig med dere og da blir det for dumt å gi toppkarakter. Det er ikke uten grunn at nettet er oversvømt med klager. iPhone 4 imponerer på mange områder, men det virker som dere har glemt at dette er en telefon man faktisk skal ringe med før noe annet, og akseptabel dekning bør veie tungt for karakteren.

http://www.youtube.com/watch?v=kYmVpoccPnc

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...