Barry White Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=6&s=pl skjermkortet støtte for DX9? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Støtter Dx9 i software ja. Men ikke i hardware, så en del funksjoner må derfor emuleres, og det drar ned på ytelsen. Ellers er kortet helt greit. Har du penger, kjøp et ati 9500 i stedet. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 du mener det er bedre? hvor mye bedre da? Og er det sant det går ut av produksjon, i så fall hvorfor? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Gf4 ti4600 er en god del raskere enn 9500, men 9500 har jo en fin fordel når det kommer dx9 applikasjoner, noe det mest sannsynelig ikke kommer fult ut på en stund. Så jeg ville ha gått for ti4600. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det er ikke helt sant at 4600 er en god del raskere. Det er faktisk ofte tregere, også i dx8 aplikasjoner. Men, det skal sies at i Dx8 ligger 4600 og 9500 veldig nært opptil hverandre, i forskjellige tester leder den ene eller andre med et par %. 9500 går ut av produksjon til fordel for 9600, som er billigere å produsere, utvikler mindre varme, men yter mindre enn 9500. Du må også huske at du kan oppdaterer bios på 9500 kortet slik at du sitter igjen med et kort med 9700-ytelse eller bedre. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det er ikke helt sant at 4600 er en god del raskere. Det er faktisk ofte tregere, også i dx8 aplikasjoner. Men, det skal sies at i Dx8 ligger 4600 og 9500 veldig nært opptil hverandre, i forskjellige tester leder den ene eller andre med et par %.Tull og tøv. Har du noen tester å backe dette opp med? Du må også huske at du kan oppdaterer bios på 9500 kortet slik at du sitter igjen med et kort med 9700-ytelse eller bedre.Slike kort får man ikke kjøpt lenger. I beste fall kan man "oppgradere" kortet til Radeon 9500 pro. Men faren for artifacts er alltid der. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det er ikke helt sant at 4600 er en god del raskere. Det er faktisk ofte tregere, også i dx8 aplikasjoner. Men, det skal sies at i Dx8 ligger 4600 og 9500 veldig nært opptil hverandre, i forskjellige tester leder den ene eller andre med et par %.Tull og tøv. Har du noen tester å backe dette opp med? Det er klart at det ble en liten leif i innlegget mitt der, det jeg mener er at 9500 PRO eller 9500 moddet er i nesten alle tilfeller tilnærma like godt som G4-4600, med untak av Dx9 der det drar ifra. Om du mister 5 fps i jedi knight 2 spiller vel liten rolle når du om et par måneder sitter å koser deg med det nyeste innen dx9 baserte spill. Men på ingen måte er noen av disse kortene noen sinker i dag. Har selv 4600 og er meget godt fornøyd med det kortet. Tester? Vel, hardware.no og overklokking har jo en del tester av ulike slag der du ser en skremmende likhet rett som det er. Eller så kan du ta en titt på tomshardware sitt vga-kart kanskje. Er som sagt ikke store forskjellene vi prater om her. Og med de driverforandringene som er gjort siden den testen er vel forskjellene mindre enn noen gang vil jeg tro. Og når vi først snakker om "tull og tøv!" så merk at det kortet linka til øverst i innlegget er en tidlig utgave av 4600, da det kjører på 290/600. (men for all del, kan klokkes) Andre lignende tester der kortene er med: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...800/index5.html http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...600/index4.html Ja, jeg vet at 4800SE ikke er det samme som 4600. Men det gir et referansepunkt på ytelsen. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Slike kort får man ikke kjøpt lenger. I beste fall kan man "oppgradere" kortet til Radeon 9500 pro. Men faren for artifacts er alltid der. Joda, Connect3D produserer visstnok med den "gamle" PCB layouten for Radeon9500 =) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 PSData, ellers er det bare å søke i Prisguiden her. Men noen har igjen sagt til meg at de kortene som de fikk for ikke så lenge siden var "defekte"? Jeg baserer min uttalelse på grunnlag av at en venn kjøpte dette kortet for noen uker siden og fikk L-layout. Han flasha og kjører nå på Radeon9700Pro ~400/400 eller noe (husker da ikke andres clockspeeds i huet, men høyt var det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå