nbmofo Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Samlingen med fotoutstyr vokser stadig og det har begynt å bli en nødvendighet å ha alt oppbevart på en trygg og ryddig måte. Det blir for mye slit å leite rundt i ulike bagger og sekker etter det en skal ha. Er det noen som har pønsket ut/funnet en god løsning for oppbevaring? Tenker da gjerne ei kiste/kasse med skumgummi med plass til ett par kropper, endel objektiver, filtre, blitser, tilbehør... Håper på gode forslag, ellers får jeg snekre sammen noe og kjøpe inn no skumgummi plater etter hvert. Lenke til kommentar
Kentt Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Hei! Skumgummi er et helvette, har prøvd og lage både drakter, lykteholdere, utstyrsholdere osv! Men det er utrolig praktisk, og tar godt vare på fotoutstyret, det jeg kan anbefale deg er noen metallkasser! Slik man får kjøpt på (biltema?), disse har skillevegger, det du gjør er at du legger skumgummiet i bunn og skjærer ut slik at skilleveggene får plass! Samtidig tar du skumgummi lokket, fyll opp helle og fjern den stygge plastmappa som er der, nå skal du ha en ganske bra kasse for fotoutstyr. Ser du mer etter vantette løsninger kan kanskje pelicase være noe for deg, samme oppsettet bare at de leverer noen ferdige løsninger i tillegg! Lykke til! Kent Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Vi bruker et par av denne, den er helt overlegen, desverre koster den mye men den er verdt det. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Noko á la denne må vel fungere greitt? Om du ikkje likar merket som står på, så er det vel andre produsentar som har liknande løysingar. Ferdig arbeid, og ikkje alt for dyrt. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg bruker LowePro Vertex 300 som basecamp for mitt fotoutstyr. Har bestemt meg for aldri å ha mer utstyr enn at det får plass i denne. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 http://www.fotovideo...x?plid=94718Har kjøpt kofert på Clas Olson for en rimelig penge med plukkskummgummi til under 600 kr. http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94718 Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Plokk skum flak fås kjøpt hos Clas olsen for et rimelig beløp.Selv bruker jeg minicellfoam da det ikke trekker vann. Endret 30. juni 2010 av Gapatrosten Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 nbmofo Skrevet i dag, 13:06 "Samlingen med fotoutstyr vokser stadig og det har begynt å bli en nødvendighet å ha alt oppbevart på en trygg og ryddig måte. Det blir for mye slit å leite rundt i ulike bagger og sekker etter det en skal ha. Er det noen som har pønsket ut/funnet en god løsning for oppbevaring? Tenker da gjerne ei kiste/kasse med skumgummi med plass til ett par kropper, endel objektiver, filtre, blitser, tilbehør... Håper på gode forslag, ellers får jeg snekre sammen noe og kjøpe inn no skumgummi plater etter hvert." Nå bruker jeg en ledig hylle i klesskapet. Jeg har tidligere også brukt andre skap med stort hell. Det fungerer meget godt. -Uten noen form for polstring. -Utstyret får stå helt i ro "på en trygg og ryddig måte", helt til det plutselig får bli med ut på tur. Lenke til kommentar
arela Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg har bl a disse koffertene fra Clas Ohlson. Vann og støvtette og en skjærer ut passform til utstyret det skal brukes til. Jeg bruker bl.a en slik en til blitsene mine - så tar jeg ut det jeg trenger. Ligner på Pelican kofferter, men til en meget hyggelig pris. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Takker for gode tips. Den clas phlson kassen blir nok anskaffet for en prøverunde. Lenke til kommentar
arela Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Her er min "Claes spesial" for medium tele'er Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Jobbet i sin tid i Luftforsvaret som tekniker. Der fraktet vi reservedeler (elektronikk) til flyene i aluminiumskasser. Kassene ble fylt med tykke matter fra Tradex, samme type matter som sorte liggeunderlag, men mye tykkere. Mattene ble skåret ut, slik at de fikk passform av utsyret de skulle inneholde. Omtrent som i innlegget til arela, men mattene fra Tradex er vesentlig stivere, og holder bedre på formen enn skumgummmi. Sjekk at materialet som skal brukes ikke lager statisk spenning, kjedelig om embalasjen tar knekken på utstyret som skal beskyttes. /Jan Endret 30. juni 2010 av jag007 Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) http://www.foamforyou.com/ Endret 30. juni 2010 av Gapatrosten Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 http://www.nefab.no/St%c3%b8tdempende_emballasje.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå