Gå til innhold

HP Docking station vs skjermytelse over DVI

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe denne docking stasjonen fra HP:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=388624

Den hadde passet fint i setupen min hjemme, da jeg flytter mye rundt på laptopen.

Jeg er imidlertid skeptisk til utbyttet jeg får av grafikkortet mitt gjennom dockens DVI-output. Mitt grafikkort leverer 1920x1200 oppløsning, og ting spiller bra mellom min maskin og min eksterne monitor når jeg kobler kun gjennom HDMI-porten.

Hva vil skje når jeg kjører en dock inn som et mellomledd? Vil den takle så store overføringshastigheter som et HD-signal over DVI krever?

Noen som kan svare meg på dette?

Mvh Espen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når den har DVI så går jeg ut ifra at den klarer og kjøre DVI normalt, fordelen er jo at DVI kjører digitalt og ikke analogt som VGA gjør.

Man kan riktig nokk kjøre analogt ut av DVI men da må man ha en omformer til VGA som da er ubrukelig hvis man kan kjøre DVI.

--

Bjørnar

Rait.no

Endret av Bjørnar (Rait)
Lenke til kommentar

Når den har DVI så går jeg ut ifra at den klarer og kjøre DVI normalt, fordelen er jo at DVI kjører digitalt og ikke analogt som VGA gjør.

Man kan riktig nokk kjøre analogt ut av DVI men da må man ha en omformer til VGA som da er ubrukelig hvis man kan kjøre DVI.

Takk for svaret, selv om jeg ikke helt skjønte det. Jeg spør ikke om VGA overhodet, men om HD-output i DVI-porten vil funke gjennom docken?

Jeg er litt usikker på hvordan dock-porten i min HP-laptop (se bildet) kan overføre i stor nok hastighet, eller om den er en slags gigantisk USB?

dock.jpg

Endret av espendal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...