citizen_kane Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Hei. Jeg vurderer å kjøpe denne docking stasjonen fra HP: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=388624 Den hadde passet fint i setupen min hjemme, da jeg flytter mye rundt på laptopen. Jeg er imidlertid skeptisk til utbyttet jeg får av grafikkortet mitt gjennom dockens DVI-output. Mitt grafikkort leverer 1920x1200 oppløsning, og ting spiller bra mellom min maskin og min eksterne monitor når jeg kobler kun gjennom HDMI-porten. Hva vil skje når jeg kjører en dock inn som et mellomledd? Vil den takle så store overføringshastigheter som et HD-signal over DVI krever? Noen som kan svare meg på dette? Mvh Espen. Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Når den har DVI så går jeg ut ifra at den klarer og kjøre DVI normalt, fordelen er jo at DVI kjører digitalt og ikke analogt som VGA gjør. Man kan riktig nokk kjøre analogt ut av DVI men da må man ha en omformer til VGA som da er ubrukelig hvis man kan kjøre DVI. -- Bjørnar Rait.no Endret 30. juli 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
citizen_kane Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Når den har DVI så går jeg ut ifra at den klarer og kjøre DVI normalt, fordelen er jo at DVI kjører digitalt og ikke analogt som VGA gjør. Man kan riktig nokk kjøre analogt ut av DVI men da må man ha en omformer til VGA som da er ubrukelig hvis man kan kjøre DVI. Takk for svaret, selv om jeg ikke helt skjønte det. Jeg spør ikke om VGA overhodet, men om HD-output i DVI-porten vil funke gjennom docken? Jeg er litt usikker på hvordan dock-porten i min HP-laptop (se bildet) kan overføre i stor nok hastighet, eller om den er en slags gigantisk USB? Endret 3. juli 2010 av espendal Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg ville tro at docking stasjon har et eget skjermkort. Dock-porten tilsvarer PCI-bussen i en stasjonær PC. Så noen forskjell i oppløsning, eller båndbredde inn til skjermkortet skal det ikke være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå