Konformisten Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Er det andre her som opplever at overformynderiet holder igjen kontrollmerker til bilene? I mitt tilfelle er det en BMW som verken har fått oblater eller nytt vognkort, til tross for at omregistrering og årsavgift er betalt for lengst. Skulle nesten tro at de utøver forskjellig praksis, avhengig av hva de billøse papirflytterne er mest misunnelig på. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Kontrollmerkene sendes ut i to omganger i år. Angående vognkortet burde du ta kontakt med din lokale trafikkstasjon. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Andre fikk sine oblater for noen uker siden, jeg fikk de først denne uka. Det er kanskje en siste runde hvor de sender ut? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Vegvesenet kjører flere puljer med utsending. Har du ikke fått innen 30. juli bør du ringe og sjekke, ifølge dem. (Biler uten oblater avskiltes ikke før 15. august.) EDIT: PS: Denne papirflytteren har bil. Endret 2. juli 2010 av krikkert Lenke til kommentar
Brv Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg fikk mine oblater for over 1 måned siden. Bor da i Bergen, så kanskje de begynte med utsending her, men som sagt over de avskilter ikke før ute i August. Viss ikke du før dem etter 3 August bør du ringe og etterlyse dem, dem kan ha glemt det. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Som sakt så er det ikkje aktuellt med avskilting før 15 august så sånn sett er det ikkje noke hast. Men dersom du skal på ferie eller liknande slik at du blir vekke til etter 15 august så bør du ringe vegvesenet for å høyre på utsendingsstausen. Det kan være at akkurat dine oblater har ramlet bak ei sorteringsmaskin hos posten eller på anna måte forsvunnet i posten. Dei einaste bilane som får skilta klippa allereide no er dei bilførerane som blir stoppa i kontroll og det blir oppdaga at årsavgifta ikkje er betalt. Men så lenge årsavgifta er betalt så har du ikkje så mykje å frykte, det verste som skjer dersom du blir stoppa er at det må sjekkast opp manuelt om du har betalt eller ikkje. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Fra www.vegvesen.no: "Slapp av, oblatene kommer". Har du betalt har du ingen grunn til å bekymre deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå