Gå til innhold

Sjekke om kamera er kjøpt eller stjålet

Anbefalte innlegg

Noen her inne som vet om det er mulig å sjekke dette? Fått tilbud om å kjøpe et kamera ,men vedkommende har ikke noen kvittering på det. Hvordan kan jeg sjekke at det ikke er stjålet? Politiet? Eller leverandøren?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er snakk om noen tusenlapper her ja. 20000,- greit å miste kvitteringen, men å ikke få tak i ny fra butikken den er kjøp? han husker ikke hvor han kjøpte det sier han. Vil jo gjerne spare de tusenlappene jeg kan her, men redd for å kjøpe noe som er stjålet. (Det er ikke registrert på foto.no som stjålet....)

Endret av jasmine
Lenke til kommentar

Er det en annonse på finn ell.? Har du link?

Om det er slik at tilbudet er "for godt til å være sant", så er det ikke sant. Det er en enkel og grei leveregel.

Produktet er jo ikke nødvendigvis stjålet, men noe er galt - det kan f.eks være at det er kjøpt fra USA og ikke er omfattet av garanti ell.

Lenke til kommentar

det er en bekjent av min søster som skal selge det. om det er kjøpt i utlandet så er det ikke noen garanti på det? hvordan fungerer det med tanke på forsikring på det da<? er jo lurt å forsikre et så dyrt kamera. går det ann uten kvittering? er 20000 "for godt til å være sann! da? å ja. det er med objektivet 24-70.

Lenke til kommentar

det er en bekjent av min søster som skal selge det. om det er kjøpt i utlandet så er det ikke noen garanti på det? hvordan fungerer det med tanke på forsikring på det da<? er jo lurt å forsikre et så dyrt kamera. går det ann uten kvittering? er 20000 "for godt til å være sann! da? å ja. det er med objektivet 24-70.

Lenke til kommentar

26500 med Canon 24-70 og 23000 med Sigma 24-70 på fotovideo

Jeg synes det høres ut som en helt OK deal. Det er mer bekymringsfullt at selger ikke "husker" hvor han kjøpte det. Det hender ganske sjelden at man kjøper et eos 5d med 24-70 cash kontant.

Lenke til kommentar

Det er svært unormalt vil jeg si, å ikke huske hvor man har kjøpt en såpass dyr gjenstand. Greit nok, det er ikke sikkert man husker hvor man kjøpte eggene man har i kjøleskapet, men de fleste husker hvor de kjøpte TV, vaskemaskin, mobiltelefon og andre dyrere bruksgjenstander. Og at det er en bekjent av søstra til kompisen til Gustav, som skal selge et såpass dyrt kamera, vedkommende ikke husker hvor kommer fra - besynderlig og såpass lukter såpass brent at jeg ville betalt de tusenlappene ekstra for å være sikker på å få et legalt produkt, med garantier og norsk reklamasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...