hamrek Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 En bekjent av meg har en Athlon Thunderbird 1400 som han av alle ting kjøpte på http://www.komplett.no (ikke akkurat den beste på cpu kjøling) ,noe han selvføgelig ikke skulle ha gjort! Det var en GlobalWin CAKII38 som egentlig burde ha burde ha gått greit. Men cpu tempen ligger på rundt 60 grader ,noe denne kjøleren får et dårlig rykte av. Ikke sant :?: Han har også et Asus hovedkort som vistnok skal være ganske bra. Han sier at mens han er inne i WinXP kommer det relativt ofte opp en alarm fra hovedkortets diagnoseprogram hvor alarmen gjelder noe 12V greier. Denne alarmen går i noen få sekunder før hele maskinen slår seg av, av seg selv :sad: Han lurer på hva som kan ha skjedd i og med at cpu'en er såpass varm med denne kjøleren og jeg tror at det kan være noe galt med tilkoplinga av strøm til vifta! Hva tror dere kan være galt her :?: Han synes at vifta høres ut som et jagerfly og helst så stille som mulig. Men dette er ikke noe krav. Håper dere har noen tips og gode råd å gi :smile: Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Taisol kjøler bra og er stille!! Denne er bra og: Millenium Glaciator II http://overclockercafe.com/Reviews/Glaciat...r_II/index.html Lenke til kommentar
CPU Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Har han ei kabinettvifte? Bare ei vifte kan gjøre undreverk i kabinettet. "Kast" vifta, den kjøler ikke opp imot det den støyer, hvis du skjønner hva jeg mener. Kjøp TaiSol CGK760. Den kjøler godt, og støyer lite i forhold til det den kjøler.:smile: Ikke koble til vifta til hovedkortet. Rett til strømmen. Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Stol ikke for mye på målinga om den ikke er hentet ut fra bios. Tempen er heller ikke så høy at det er noe å bekymre seg over. Vil han ha støysvak ribbe med god kjøling,sjekk ut Overklokking.no`s anmeldelse av de nye Zalman kjølerne. De er litt stive i pris og vekt men hva gjør man ikke for litt ekstra komfort. Var jeg ham ville jeg avinstalert asus probe og heller funnet et bedre program.(vet ikke vilket, men det er mange her som vet det) Ønsker han å ha det, kan han prøve å stille opp alarmterskelen. det funka for meg _________________ Abit vt6x4 cel 566@850 256 cas2 Asus GF2pro win XP div Galskap defineres av øyet som ser [ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2002-01-30 22:26 ] Lenke til kommentar
Charon Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg har en XP 1700+ med en Swiftech MCX 462B og en Zalman 80x80x25 mm vifte. (64m³/time) Ifølge Sisoft Sandra er idle tempratur etter at maskinen har stått på en god stund; 32 grader. Har ikke testet den på max load. Støyen er "normal" (34.2 db). Har også en Delta 80x80x38 mm vifte. (136.2m³/time) Den idlet på 28,5 grader, max load: 30 grader! Støyen var da veldig sjenerende (52.5 dB). Så den vifta blir jeg ikke å bruke før jeg får viftestyring. Har 5x kabinettvifter, 2 fremme, 2 bak og en på siden. (Chieftec Dragon kasse seff) Anbefaler sterkt dette oppsettet. Det kan kjøle ned hva det enn skulle være. 60 grader hadde jeg også en gang da jeg hadde trang kasse, èn kabinettvifte, orginal AMD kjøler og ledninger overalt. Hadde da en AMD Athlon 1,4 GHz. En slik tempratur nedsetter levetiden til prosessoren betraktelig. Det koster litt penger for bra kjøling, men det er verdt det. _________________ AMD Athlon XP 1700+ (1,46 GHz) Abit KR7A-RAID 512 Mb Apacer DDR ram ASUS Geforce 2 Pro IBM 60 Gb 7200 rpm IBM 10 Gb 5400 rpm Creative Soundblaster Live! 17" SONY Trinitron Multiscan G220 [ Denne Melding var redigert av: Charon på 2002-01-30 23:29 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå