Gå til innhold

Hvorfor er aldri responstid oppgitt?

Anbefalte innlegg

Sitter å ser litt på priser på TV-er på nettet, og har lagt merke til at ingen av de sidene jeg har vært innom viser informasjon om responstiden.

Hvorfor er det slik? Er ikke responstid viktig hvis du f.eks. skal bruke TV-en til spilling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de har valgt å ikke vise den fordi de er flau over den og kan miste kunder om de finner ut at den er høy

Så det vil si at de har den informasjonen, de vil bare ikke dele den?

Edit: De kunne i det minste skrevet det på detaljert/utvidet info. om produktet...

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

Responstiden blir vel ikke oppgitt fordi den har blitt såpass lav at etterslep ikke lenger er noe stort problem. I tiden da det fortsatt var vanlig å oppgi dette, var det jo også problemer med at hvordan man målte det ikke var fast standardisert, slik at produsenten kunne oppgi skrytetall som ikke sa noe om hvordan skjermen oppførte seg i det virkelige liv.

Om du er på utkikk etter en ny skjerm ville jeg lest tester. Dersom de ikke sier noe spesifikt om dårlig responstid, ville jeg nesten antatt at dette var fordi den var OK.

Har du sjekket produsentens hjemmeside forresten? Der er det ofte ganske detaljerte spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Ja det er nok lurt å lese tester, ingen tvil om det. Jeg sjekket et par sider fra leverandøren og jeg klarte ikke å finne noe mer der.

Egentlig reagerte jeg bare på at det fortsatt står oppgitt responstid på PC-skjermer men ikke TV-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...