fnats Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Greit Cuneax. Vokalen var direkte plagsom å høre på, tekstene var elendige og beatsa var ikke til å skryte av. Ja, jeg hørte gjennom nesten alle sangene (orket til slutt ikke mer) og må si at de fleste var ganske like. Menmen, lykke til videre. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Greit Cuneax. Vokalen var direkte plagsom å høre på, tekstene var elendige og beatsa var ikke til å skryte av. Ja, jeg hørte gjennom nesten alle sangene (orket til slutt ikke mer) og må si at de fleste var ganske like. Menmen, lykke til videre. Takk for dét Hva er grunnen til at du syns at tekstene er elendige? Hvordan kan man mislike noe slikt: You know what?If the bitches have their say I'ma buckle up, suck dick and turn gay When you're willing to let someone, in your buttYou must take the consequences of being a slut I kick her in the head Until she stays asleepNext morning I wake her up With chocolate and cheese Var beatsa i f.eks. Vendetta dårlige? Jeg kan heller ikke forstå hvordan man kan si at låter som Plug, Semantics og Vendetta er veldig like. Hva pleier dere å høre på til vanlig? Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Fy faen det hørtes jo helt jævelig ut, for å være ærlig. Beklager ordbruken, men det var rett og slett ufyselig dårlig. Hørte gjennom alle sangene, men gikk så sykt lei den daffe tonen som leste opp fra et ark hva han skulle si. 1 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Fy faen det hørtes jo helt jævelig ut, for å være ærlig. Beklager ordbruken, men det var rett og slett ufyselig dårlig. Hørte gjennom alle sangene, men gikk så sykt lei den daffe tonen som leste opp fra et ark hva han skulle si. Det var da voldsomt Sikter du først og fremst til rapperen her? Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Fy faen det hørtes jo helt jævelig ut, for å være ærlig. Beklager ordbruken, men det var rett og slett ufyselig dårlig. Hørte gjennom alle sangene, men gikk så sykt lei den daffe tonen som leste opp fra et ark hva han skulle si. Det var da voldsomt Sikter du først og fremst til rapperen her? Hehe, beklager hvis jeg tok litt i. Ja, sikter til rapperen.. virker ikke ut som om han liker det han driver med! Lite engasjert mao. Var dessuten dårlig beat og de fleste sangene var like sånn "melodi-messig", om det var noe melodi der i det hele tatt. Endret 1. juli 2010 av EvenL Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Hehe, beklager hvis jeg tok litt i. Ja, sikter til rapperen.. virker ikke ut som om han liker det han driver med! Lite engasjert mao. Hahaha! Joda, du er desidert inne på noe her, skjønner du. Litt av satiren ligger nettopp i dette. Du kan jo ta en ekstra nøye titt på omslaget og se hva rapperen vår egentlig driver med. Og ellers no harm done. I showbiz må man tåle litt pepper, men Internett er notorisk på ekstremt sterke uttalelser Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Hehe, beklager hvis jeg tok litt i. Ja, sikter til rapperen.. virker ikke ut som om han liker det han driver med! Lite engasjert mao. Hahaha! Joda, du er desidert inne på noe her, skjønner du. Litt av satiren ligger nettopp i dette. Du kan jo ta en ekstra nøye titt på omslaget og se hva rapperen vår egentlig driver med. Og ellers no harm done. I showbiz må man tåle litt pepper, men Internett er notorisk på ekstremt sterke uttalelser Hehe, skjønte at det var litt div. inne i bildet her ja... Men hva er det dere ønsker å oppnå med disse sangene? Slik type "hip-hop" er vel ikke akkurat utbredt? Endret 1. juli 2010 av EvenL Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Hehe, skjønte at det var litt div. inne i bildet her ja... Men hva er det dere ønsker å oppnå med disse sangene? Slik type "hip-hop" er vel ikke akkurat utbredt? Jeg tror ikke det er utbredt, og det kommer vel av at vi ikke bryr oss noe særlig om at vi bryter konvensjoner og tråkker over sjangergrenser. Det vi ønsker å oppnå er å ha det gøy, som sagt. Hvis andre ser satiren i det hele og kan la seg underholde er det bare en bonus Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Vokalen er definitivt det svakeste punktet, i den grad dette er ment for å være vellydende i utgangspunktet. Var ett eller annet som ble veldig galt, produksjonsmessig der. Dårlig kvalitet på mic'en? (Selvom jeg også betviler rappern evne til å faktisk rappe bra.) Likte beaten bedre i Semantics, enn det andre jeg hørte. Endret 1. juli 2010 av Anathema Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Vokalen er definitivt det svakeste punktet, i den grad dette er ment for å være vellydende i utgangspunktet. Var ett eller annet som ble veldig galt, produksjonsmessig der. Dårlig kvalitet på mic'en? (Selvom jeg også betviler rappern evne til å faktisk rappe bra.) Likte beaten bedre i Semantics, enn det andre jeg hørte. Takk for en mer utfyllende og saklig tilbakemelding! Det har blitt nevnt før at albumet er en satire på alle plan, og da spesielt med tanke på rapperen vår ^_^ Vi er klare over at mikrofonen ikke gir en veldig god lydkvalitet, og mulig vi kan gjøre noen investeringer der i fremtiden hvis det er nødvendig. Ellers kan jeg nevne at lydbildet kan fremstå som monotont eller minimalistisk nettopp fordi vi bestemte oss for å følge noen dogmeregler for produksjonen av albumet. Hver låt skulle ha maksimalt tre instrumenter (trommer, bass og valgfritt), pluss vokal. Dette gjelder ikke absolutt alle låtene, men de fleste. En interessant stiløvelse var det, i alle fall Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Er nå sånn med meg også, jeg har sikkert laget 200 instrumental sanger som ikke er noe å dele med andre, bare for min egen del eller når jeg kjedet meg. Man må jo prøve seg selv om det ikke blir Jay-Z kvalitet med en gang. Lenke til kommentar
Crutiroran Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Give Smoke some! Beaten (særlig basslinja) på "Semantics" er helt knall, og platas høydepunkt. Aksenten til Smoke gjør meg mo i knærne. Herlige tekster over hele fjøla, med en tydelig Cuneax-slagside i temaene som blir problematisert og satt under debatt. This is a passionate labour of love! Kvaliteten på vokalinnspillingen trekker en smule ned; skaff dere et popfilter eller noe (evt. tre en sokk over mikrofonen, ghettostyle)! Dette har vi ventet lenge på. Sju tomler opp for One! Endret 3. juli 2010 av Crutiroran Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Beaten (særlig basslinja) på "Semantics" er helt knall, og platas høydepunkt. Et godt gammalt triks som fortsatt funker, den der. Og mikrofonbudsjettet ble brukt opp på den nye pimp chalicen til Smoke. Endret 3. juli 2010 av Enok3000 Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Og ellers no harm done. I showbiz må man tåle litt pepper, men Internett er notorisk på ekstremt sterke uttalelser Dette var verken show eller business. Sangene er monotome og kjedelig, samt lite musikalsk. Miksingen var også veldig skuffende, høres ut som det er tatt opp på med pcmikrofonen. Av ren nysgjerrighet, hvor lang tid har du brukt på å produsere dette? Og er du selv fornøyd med resultatet? Men herlig albumcover, minner meg mot et eller annet internetspill jeg har spilt. Men ellers lykke til videre Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Er nå sånn med meg også, jeg har sikkert laget 200 instrumental sanger som ikke er noe å dele med andre, bare for min egen del eller når jeg kjedet meg. Man må jo prøve seg selv om det ikke blir Jay-Z kvalitet med en gang. Jepp, fin tankegang det Give Smoke some! Beaten (særlig basslinja) på "Semantics" er helt knall, og platas høydepunkt. Aksenten til Smoke gjør meg mo i knærne. Herlige tekster over hele fjøla, med en tydelig Cuneax-slagside i temaene som blir problematisert og satt under debatt. This is a passionate labour of love! Kvaliteten på vokalinnspillingen trekker en smule ned; skaff dere et popfilter eller noe (evt. tre en sokk over mikrofonen, ghettostyle)! Dette har vi ventet lenge på. Sju tomler opp for One! Hehe Jepp, mikrofonen er en svakhet. På den annen side er det jo litt lo-fi, underground og industrial å låte litt jævlig. Et godt gammalt triks som fortsatt funker, den der. Og mikrofonbudsjettet ble brukt opp på den nye pimp chalicen til Smoke. Jeg trodde det var på browniesene Dette var verken show eller business. Joda, men kanskje på en litt annerledes måte enn hva vi vanligvis forbinder med det. Sangene er monotome og kjedelig, samt lite musikalsk. Miksingen var også veldig skuffende, høres ut som det er tatt opp på med pcmikrofonen. Hvordan kan musikk være lite musikalsk? Er f.eks. Throbbing Gristle og Masonna lite musikalske? Er det kanskje snakk om "lite tendenser til å føye seg inn i klassisk, vestlig tradisjon?" Angående miksingen: mener du vokalen eller helheten? Det kan virke som du mener vokalen, og da henger det nok sammen med kvaliteten på mikrofonen (og sikkert litt n00bery fra vi produsenter) Av ren nysgjerrighet, hvor lang tid har du brukt på å produsere dette? Og er du selv fornøyd med resultatet? Vi har holdt på mer eller mindre siden november 2009. Noen av låtene ble lagd for noen år siden. Jeg er strålende fornøyd! Prosjektet var pur moro, musikken når fansen, haterne og andre skuelystne. Produksjonen har vært en øvelse og en fin kurve med læring. Så om resultatet i kommersiell forstand låter litt vel spesielt får så være. Jeg er såpass inne i industrial-ånden uansett, så jeg kan aldri helt forstå higet etter smoothness, 4/4 og durskala. Men herlig albumcover, minner meg mot et eller annet internetspill jeg har spilt. Men ellers lykke til videre Takk for det! Lenke til kommentar
dolph1234 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Engelskuttalen til rapperen plager meg noe helt enormt, spessielt når han prøver på litt britisk aksent. Tekstene lider av hvitemanns-rap-syndromet(les: rompehumor, kontroversjakt osv.). Beatsa er til tider helt ok, RPAA er den beste, selv om den helt klart hadde hatt godt av en hel del arbeid. jeg liker selv litt lo-fi-produksjon i mange sammenhenger, men her blir det i overkant. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor dere har satt denne instrument-grensen, å lage kunstige begrensninger gjør vel ikke musikken bedre? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Nei, det ser ikke jeg heller, er ikke noe galt å å bruke flere instrumenter, som oftest kan det bli bra. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Takk for tilbakemeldinger Engelskuttalen til rapperen plager meg noe helt enormt, spessielt når han prøver på litt britisk aksent. Tekstene lider av hvitemanns-rap-syndromet(les: rompehumor, kontroversjakt osv.). Beatsa er til tider helt ok, RPAA er den beste, selv om den helt klart hadde hatt godt av en hel del arbeid. Smoke lider av dialektforvirring grunnet hans stadige geografiske forflytninger gjennom oppveksten. For min del er hvitemanns-rap-syndromet nytt, da den største inspirasjonskilden til Smoke er svart (Kool Keith). Uansett meget hyggelig å høre en mer nyansert tilbakemelding! Hva mener du med at RPAA kunne hatt godt av en hel del arbeid? Er det noe konkret du tenker på her? jeg liker selv litt lo-fi-produksjon i mange sammenhenger, men her blir det i overkant. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor dere har satt denne instrument-grensen, å lage kunstige begrensninger gjør vel ikke musikken bedre? Nå er det vel egentlig ingenting som er kunstig eller ekte når det kommer til kunst og kultur. I all kunstnerisk og mediemessig virksomhet blir det foretatt utvelging, fremheving og utelating, og en dogmatisk grense er ikke så rart når man tenker mer over det. Om musikken blir bedre eller ikke kan diskuteres. Når Nine Inch Nails bestemte seg for å tone ned antall instrumenter o.l. på Still-CD-en, ble resultatet mye bedre enn hvis han hadde pøset på med effekter med mer. Vi har også Dogme 95-bevegelsen i Danmark å vise til når det kommer til å sette begrensninger på seg selv. Bedre, dårligere, det blir i alle fall en interessant stiløvelse Nei, det ser ikke jeg heller, er ikke noe galt å å bruke flere instrumenter, som oftest kan det bli bra. Jeg ser den, men det skader ikke å prøve litt begrensninger noen ganger heller etter mitt skjønn Lenke til kommentar
Nabaal Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg er en stor hiphop head, eller skal jeg si er en hiphop musiker selv. Men må nok si at dette er ikke min smak på hiphop, og jeg hører verken på det som er på radioen heller. Men det du prøver på er originalt og kan gi interesse for andre. Jeg gir deg ikke falsk håp, men dersom kritikken fra andre blir for negativt, så i min mening burde du endre på stilen littegranne. Men jeg liker måten du takler kritikk, og det er en stor pluss! Stå på! Ikke gi opp, la musikken flower! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg er en stor hiphop head, eller skal jeg si er en hiphop musiker selv. Men må nok si at dette er ikke min smak på hiphop, og jeg hører verken på det som er på radioen heller. Men det du prøver på er originalt og kan gi interesse for andre. Jeg gir deg ikke falsk håp, men dersom kritikken fra andre blir for negativt, så i min mening burde du endre på stilen littegranne. Men jeg liker måten du takler kritikk, og det er en stor pluss! Stå på! Ikke gi opp, la musikken flower! Takk for hyggelig tilbakemelding Å gi seriøse svar til kritikk og innspill er viktig for meg, ettersom det først og fremst blir en mer trivelig atmosfære å diskutere i, og gir et bedre grunnlag for en konstruktiv samtale. Vi visste godt at musikken og vokalen på dette albumet er for grovslipt og frastøtende til å kunne appellere til massene, men det er likevel alltid interessant å få tilbakemeldinger. Kritikken går ikke upåaktet hen, alt vi opplever her i livet påvirker fundamentet vårt på en eller annen måte. Hvordan mottakelsen av dette albumet på Diskusjon.no påvirker musikkstilen min gjenstår fremdeles å se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå