Plutoid Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg skal ha meg et kamera som er lettere å ha med på ferie enn slr (har slr). Jeg vil også at kamera skal kunne filme i HD, holder med 720p. Når jeg ser på filmer med systemkamera E-PL1, GF1 etc fokuserer den tregt og deler av filmen er ute av fokus, irriterende. Så er det kompaktkamraene som har bedre fokus, men dårligere billedkvalitet. Er det noen med erfaring å dele med meg. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Fokus er nok ikke bedre på kompaktkameraer, men de har mindre sensor (med tilhørende kortere brennvidde for en gitt bildevinkel) og derfor større skarphetsdybde. Kreativ bruk av skarphetsdybde og fokus er en av egenskapene som er attraktivt med systemkameraer med større sensor. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 God fokus på video - så skal du nok ha et dedikert videokamera. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Dedikerte videokamera har ofte sensorer på størrelse med kompaktkameraer og dermed dårlig ISO-ytelse. De bruker i likhet med kompaktkamera kontrastbasert fokus. Denne fokusmetoden er treg. Akkurat hvor tregt varierer fra kameramodell til kameramodell. Noen er veldig trege, noen middels trege og noen bare litt trege. Du kan ikke forvente like rask fokus som man får med ultralydmotor på objektiver til SLR. Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Ser at både kompakte og slr har 25-30 fps. Ser etter et kamera (ikke dedikert video) som tar 50 fps og det holder med 720p. Skal jo på ferie snart, men jeg finner ikke det jeg er på jakt etter (har for høye krav). Syntes det er tungvint å ta bilder, legge ned kamera for så å ta opp videokamera og filme. Ønsker bare et kamera som gjør begge deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå