Gå til innhold

Endre nVIDIA AA og AF fra kommando linje?

OV-103

Anbefalte innlegg

Er det mulig å endre AA og AF på nVIDIA skjermkort fra kommando linje?

Jeg skal lage en bat fil som installerer drivere på mange maskiner samtidig. Da hadde det vært veldig fint om det var mulig å ta AA og AF samtidig.

NvCpl.dll har jeg sett litt på, men virker ikke som om den har de mulighetene jeg er ute etter. Det skal være mulig å bruke den med et API som heter NvCplSetDataInt(), men da antar jeg at det må skrives et program for å kunne benytte seg av det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er noe man bør la spillene selv styre der det er mulig. Å tvinge AA i driveren er en rå kraft metode som kan legge AA på buffere og overflater der det ikke trengs. Det er også en del tilfeller det ikke fungerer overhodet eller kun på enkelte ting pga nyere rendering metoder som krever spesiell støtte for å kunne bruke MSAA, som defeered rendering, FP HDR, MRT's osv.

Å tvinge AF i driveren vil som regel kun påvirke det første texture laget.

Lenke til kommentar

Problemet er at dette ikke skal brukes til spill. Det er snakk om visuelle kanaler til en skipssimulator. Vi har 2 forskjellige plattformer, og den "eldre" støtter ikke å sette AA eller AF igjennom programmet. Derfor er jeg tvunget til å sette det i driveren.

Normalt sett setter jeg sånt når jeg lager image til PC'ne, men i en del situasjoner må vi kjøre en annen AA enn standard. Det er det tidkrevende og kjedelig å måtte VNC'e seg inn på opptil 60 maskiner for å endre det manuelt....

Lenke til kommentar

Ja ok, da ser jeg behovet. Det er ikke noe jeg selv kan hjelpe deg med, men du kan prøve å sende en PM til [GDI]Raptor her på forumet (han er en nVidia beta tester samt ellers kunnskapsrik innen GPU og drivere). Eller så kan du prøve på Beyond3D forumet, mange kunnskapsrike samt bransjefolk holder til der.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

OV-103: Jeg driver mest med Linux og CUDA/OpenCL i disse dager...

Skal ta en titt når jeg kommer på jobben i morgen, det er der jeg har mesteparten av dokumentasjonen. Hvis du skal gjøre innstillinger slik jeg forstår du har tenkt til i Windows så tror jeg du må bruke kontrollpanelet sitt API, og kalle på funksjonene du ønsker via det...

Skal som sagt sjekke om dokumentasjonen jeg har er NDA-belagt, hvis den ikke er det så kan jeg sende den til deg, hvis ikke, så kan vise deg hvor du kan ta kontakt med Nvidia for å få tilgang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...