Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre når jeg har nattevakt?

care1337

Anbefalte innlegg

Nattevakt - what to do?

Jeg arbeider som nattevakt på et kollektiv med rusmisbrukere som trenger litt oppsyn. 98% av tiden er det minimalt å gjøre. 10 timers-vakter kan derfor bli laaaange uten å ha noe å gjøre.

Er litt lei av å bare se filmer og TV. Jeg er en person som liker å "gjøre noe" aktivt. Ikke bare sitte passivt forran TVen og se på filmer etc.

Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre på; som er litt mer konstruktivt? :)

F.eks. lære noe; tutorials eller noe programerings-shitz eller et eller annet jeg kan få bruk for senere. Jeg er ganske IT-interessert.

Er også glad i å snakke med folk over nettet. Men av en eller annen merkelig grunn; når jeg sjelden frem til damene gjennom nettdatingplasser som match o.l. hehehe.

Filmer og serier kan til nøds gå. Men da bør det være ekstremt vannedannende spenningsserier. Høhø. Jeg mister interessen fort.

Gaming? Tja.... jeg syns det blir for mye som "skjer" i slike combat-spill. Sci-Fi og "utenom-den-virkelige-verden" -greier har jeg liten interesse av. Det er et par spill som har fenget meg. Slik som TrackMania og noen adventure-spill (2D).

Istedenfor å bare kaste bort tiden. Hadde det vært genialt om jeg kunne bruke tiden på noe jobbrelaterte greier (jobbe i en annen jobb på jobben altså... ja - jeg får lov til det). Support på chat, svare på mail... helpdesk eller noe over nett kanskje. Noen som vet hvordan man kan få jobb innen slikt?

Takk for alle innspill. :)

PS: Siden det er natt, må jeg selvfølgelig prøve å være litt stille. Så jeg kan med andre ord ikke lære meg å spille orgel eller blokkfløyte mens jeg har nattevakt. Hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Begynn å programmere iPhone apps?

Lager du en virkelig schlager så trenger du kanskje aldri å jobbe igjen?

Lenke til kommentar

Finn deg noen restauranter, gatekjøkken o.l. i ditt lokalområde - som ikke har nettside og tilby deg å lage en nettside for dem for en "billig" penge. Det trenger ikke være vanskeligere enn å skrive ned menyen og telefonnumret dems på nettsiden. Få den til å se litt okey og moderne ut. Det blir dem sikkert glad for.

Du bør teste ut www.SquareSpace.com. Ikke ta det som reklame, men mer som en anbefaling :p Da jeg ikke har noe som helst å gjøre med squarespace.

Lenke til kommentar

Hva med å ganske enkelt lære deg programmering? Har jo mange muligheter å ta av her.

Ellers kan du jo sysle med noe annet faglig du er interessert i? Være seg matematikk, fysikk, historie eller religion, skaff en lærebok for ditt nivå og slå deg løs (lett å si, vanskelig å gjøre :wee: ).

Lenke til kommentar

Haha.

Støtter forslaget om å lage en hjemmeside til et lokalt gatekjøkken eller noe. Eventuelt kan du jo begynne å spille world of warcraft, da vil tiden fly.

Hjemmesider har jeg laget tidligere; og ble fort lei. Har et par webrelaterte prosjekter på gang sammen med en bekjent. Da tenker jeg på websider som har mer inntektsgivende forhold. ;) Hehe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Haha.

Støtter forslaget om å lage en hjemmeside til et lokalt gatekjøkken eller noe. Eventuelt kan du jo begynne å spille world of warcraft, da vil tiden fly.

Hjemmesider har jeg laget tidligere; og ble fort lei. Har et par webrelaterte prosjekter på gang sammen med en bekjent. Da tenker jeg på websider som har mer inntektsgivende forhold. ;) Hehe.

Snakker du om ren utforming i form av HTLM, CSS og grafikk?

Hva med å lære deg å lage litt proffere, dynamiske websider med PHP og MySQL? edit: evt. Javascript?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hehe, lurer og på hva jeg skal bedrive natten med.. Begynner i August å jobbe natt på Bensinstasjon (Shell), og utenom det jeg skal gjøre iløpet av natten, må jeg ha noe å bedrive tiden med.. :p

Tips: Spør andre som du kjenner som er nattevakter. Det skal vaffal jeg..Hehe.

Lenke til kommentar

begynn å les noe. Jeg jobber på en butikk der vi nesten ikke har kunder i det hele tatt, så iløpet av en dag har jeg 4-5 timer uten aktivitet, det jeg gjør er å surfe på nettet, lese i blader og bøker osv.

Lenke til kommentar

Begynn å programmere iPhone apps?

Lager du en virkelig schlager så trenger du kanskje aldri å jobbe igjen?

Det var vel en overstatement. Du skal lage kanskje universets mest solgte app til en formidabel pris for aldri å måtte jobbe igjen. Folk blir ikke rike på det. Kan tjene på det ja, men du må jobbe mye og blir ikke velstående av det.

Men han kan jo håpe på at han lager meget bra apps, at Apple legger merke til talentet og at han får seg jobb der. Går gradene - og vips, tjener noen fete mill i året. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, lurer og på hva jeg skal bedrive natten med.. Begynner i August å jobbe natt på Bensinstasjon (Shell), og utenom det jeg skal gjøre iløpet av natten, må jeg ha noe å bedrive tiden med.. :p

Tips: Spør andre som du kjenner som er nattevakter. Det skal vaffal jeg..Hehe.

Det kan nok ikke sammenliknes. :tease:

Du får nok å gjøre. Du blir nok bedt om å telle varer, vaske, rydde og i det hele tatt klargjøre stasjonen til morgendagen. ;P Tror nok ikke du skal bekymre deg for å ikke han noe å gjøre. Men fy fader. Jeg misunner deg ikke den jobben altså. :roll:

Og nå har jeg funnet en grei rutine for nattevaktene mine.

Først, blir det litt sosialt smalltalk med den jeg jobber med, litt TV og kos på pcen. Så legger jeg meg på sofaen med et teppe fra 2-3 tia om natta og til rundt 6 om morgenen, da står jeg opp. Koker kaffe og henter avisene. Leser avisene så kommer det nye folk i 7-8 tia. ;P

I helga skal jeg derimot jobbe med en kokebok som skal i trykken i høsten som kommer. Så har nok å pusle med frem til da regner jeg med. ;)

Lenke til kommentar

Ja, dette beviser på at det er mange jobber som er godt betalt, for ikke rare jobben. Sitte å kose seg med egne ting på jobb, forteller sitt.

Håper du er glad i jobben din care, for den der vil jeg ha! :)

Forresten, avataren din gjør meg glad! Tøfflus...Savner han! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...