phax Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Hei, etter og ha lest denne testen på www.hw.no så kjøpte jeg et slikt tv kort. Alt funker vel som det skal og jeg er passelig fornøyd. jeg er litt skuffet over bildekvaliteten, som jeg synes er for dårlig med tanke på at jeg har kabel tv og dermed et bra signal! dette til tross for at hardware skrev i testen at bildetkvaliteten var upåklagelig med et bra signal.. ellers har jeg problemer med skurring på lyden innimellom. En høy kraftig skurrelyd som kommer med jevne mellomrom og varer i en to-tre sekunder! utrolig plagsomt.. lurer på om det er andre som har hatt lignende problemer og vet om evt måte og orden det på? oppdatering av drivere eller no sånt..? Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har selv samme kortet og bilde er meget bra, husk på å bruke deinterlacing og sett opp oppløsninga. Det har vært noe problemer med skurrelyder, hovedsaklig i forbindelse med bytte av kanaler, men dette har blitt bedre/bra med nyere drivere. Tekst-tv derimot får jeg ikke til å fungere tilfredstillende, det kan virke som om signalet er for dårlig, men tv-bildene gir ikke intrykk av det. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 får heller ikke tekst tv til og funke overhodet... ikke på noen kanaler, og har som sagt bra signaler. har testet og oppdatere drivere og ser ut som skurringen har blirr bedre! Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 bare en liten oppdatering.. glad og fornøyd trodde jeg lenge at skurringen var blitt borte, helt til den plutselig kom tilbake og skremte skiten ut av meg! anlegget sto litt vel høyt på.. synes det er rart at visst dette problemet skal være normalt, at ikke hardware nevnte noe om dette i testen deres.. og hva er upåklagelig bildekvalitet? skal det virkelig være sånn at jeg nesten har problemer med og lese teksten på "svisj"? (bare for og gi et eksempel.. ) Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 En annen ting jeg kom til å tenke på er hvis line in står veldig høyt kan det jo bli skurr av det, hos meg må jeg sette line inn volum på lydkortet på under 10% Når det gjelder bilde, hvis svisj er det NRK2 greiene med sms og sånn rullende tekst under har jeg ikke noe som helst problem med å lese teksten. Jeg er redd du kjører litt for lav oppløsning på tv-kortet. Sett den til minimum 640x480 og husk at det er forskjell på oppløsning for visning og opptak. Og som sagt skru på deinterlace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå