Gå til innhold

Problemer m/Win XP - brukerprofiler

Anbefalte innlegg

Logget på som administrator er det filer jeg ikke får tilgang til. Er det noen som vet hvordan jeg får endret slik at jeg får tilgang?

Trodde jeg skulle få tilgang til hele maskinen med brukerprofil administrator.

På forhånd takk

mvh

friend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt sikker men...

Er det flere harddsikstasjoner på pc'en?

Eller flere som er administratorer?

Filer blir jo lagret på hver stasjon.

Eller kanskje du har lagd noen private mapper?

Prøv og slett alle bruker kontoene og legg dem inn på nytt!

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Er ikke 100% sikker på om det er 1 e. 2 harddisker. Tror en er satt med 2 partisjoner.

Det er 1 administrator.

Det er 3 brukere til.

Dersom jeg sletter alle brukerprofiler, hva da med alle dokumenter i Mine dokumenter? brev, bilder, mp3 etc. (bl.a. de jeg blir nektet adgang til).

mvh

friend

Lenke til kommentar

Heisann, har de 3 brukerne administrator rettigheter ? eller er de satt opp som brukere ?

Hvis de har admin rettigheter får du nok ikke tilgang til dem. Ellers er jeg redd for at også disse vil miste tilgangen til filene sine om du sletter bruker kontoene. Er ikke helt sikker på hvordan det er lagt opp, om det går på navn eller en slags id. Hmm, du kan jo teste.

Lag en ny bruker med lik status som de andre, så legger du noen filer i mine dokumenter mappen, deretter sletter du brukeren og lager den på ny, akkurat lik. Så ser du om du har tilgang.

Lenke til kommentar
Heisann, har de 3 brukerne administrator rettigheter ? eller er de satt opp som brukere ?

Hvis de har admin rettigheter får du nok ikke tilgang til dem. Ellers er jeg redd for at også disse vil miste tilgangen til filene sine om du sletter bruker kontoene. Er ikke helt sikker på hvordan det er lagt opp, om det går på navn eller en slags id. Hmm, du kan jo teste.

Lag en ny bruker med lik status som de andre, så legger du noen filer i mine dokumenter mappen, deretter sletter du brukeren og lager den på ny, akkurat lik. Så ser du om du har tilgang.

Heisann, må bare rette en ting her, alle med administratorrettigheter, får tilgagn til verandres filer. Det vil si, at er det en Administrator med navnet Per og en med navnet Pål, vil Per også få tilgagn til Pål sine filer og mått satt og så er det en med navnet Ole som som ikke er administrator, da vil han bare få tilgang til sine filer, mens Pål og Per får tilgang til alle trers filer. Er dette fortåelig eller må jeg gå ennå mer inn i detajer.

Ellers ville jeg ikke tatt sjanse på å slete noen brukere.l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...