Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Telefonkiosken - møtestedet for mobilinteresserte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Det ser ut som Android har en alvorlig feil med håndteringen av SMS som kan føre til at SMS sendes til feil mottaker. Denne feilen har vært kjent siden juni, men så langt ser ikke Google ut til å være interessert i å gjøre noe med det.

http://www.engadget.com/2010/12/31/android-still-has-horrible-text-messaging-bugs-thatll-get-you-f/

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=9392

Selv synes jeg det virker som en ganske alvorlig bug, og ganske overraskende at Google ikke har giddet å gjøre noe med det så langt. Denne feilen har fått ganske mye oppmerksomhet de siste par dagene, så jeg tror den har potensiale til å eksplodere i fjeset på Google ganske snart.

Heldigvis ser det ikke ut som denne feilen angår HTC Sense, så da trenger jeg ikke bekymre meg nå som jeg snart skal kjøpe Desire HD. :)

Lenke til kommentar

Hei, valget mitt av mobil til <2000 tror jeg nå har fallt på X10 mini eller LG p500

Anbefalinger mellom disse 2?

Er selv eier av P500 og vil anbefale deg den om du klarer deg med den kamerakvaliteten P500 har. Utenom kamerabiten og størrelsen er det få fordeler jeg finner for å velge x10 mini. Den har nok en del bedre lydkvalitet om det betyr noe for deg.

Men jeg har mange grunner for å velge P500.

- Mye bedre batteritid

- Dobbelt så høy oppløsning, noe som gjør at man kan få mer informasjon på skjermen. Og gir mindre begrensninger for hvilke apps man kan kjøre

- ganske standart Android menyer. Da er det mindre jobb for LG å klargjøre Androidoppdateringer enn det er for SE som må tilpasse menyene deres for hver nye Androidversjon.

- Multitouch. Dog noe begrenset

, men x10 mini har ingen multitouch

- Har Android 2.2 (x10 mini har versjon 2.1)Det gir mulighet for å installere programmer som støtter det på minnekortet, en stor fordel da begge telefonene har lite internminne. Det gjør også at man kan bruke telefonen som en trådløs router mot mobilnettet og koble til 5 PC-er. I tillegg har LG lovet oppdatering til 2.3 (kilde)

Edit: Er ikke sikker på hvor mye bedre batteritid P500 har, og det varierer etter hvor mye man bruker skjermen. Men jeg tror den vil ha merkbart bedre batteritid for de fleste.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Selv har jeg planer om å kjøpe et pulsbelte jeg kan bruke med min 5800 og Sports Tracker :D

Har en slik en. Funker supert med 5800 og sportstracker. Men nå som jeg har byttet telefon vet jeg ikke om den kommer til å funnke lenger. Men den bør vel funke sammen med min nye SGS2, eller?

Den bruker jo blåtann og da skal den være uavhengig av telefonmerke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvordan har det seg egentlig at så få av de som har Android telefon ikke utnytter potensialet som ligger i plattformen? Virker som om de aller fleste ikke er klar over alle mulighetene for personalisering. Eller er det bare meg? Kan ikke skryte på meg å ha gjort så mange endringer selv.

Synes forøvrig det var på tide å vekke denne tråden til live igjen, eller gjære et forsøk på det.

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg egentlig at så få av de som har Android telefon ikke utnytter potensialet som ligger i plattformen? Virker som om de aller fleste ikke er klar over alle mulighetene for personalisering. Eller er det bare meg? Kan ikke skryte på meg å ha gjort så mange endringer selv.

Fordi folk flest (de som kjøper «smarttelefoner») ikke vet hvilket potensiale telefonen har. De gir et langt f i hvilket operativsystem den kjører. Mange aner ikke en gang hva operativsystemet heter, så lenge de har en telefon som virker. Det er du, jeg og alle brukerne her inne som er nerder nok til å krangle om hvilket system som er best og å bry seg om hvordan ting ser ut.

:)

Lenke til kommentar

Ser jo at det er derfor iphone er så poppis, slike instillinger er ikke nødvendige for folk flest. Folk bruker bare det de får og er fornøyd med det, er nok av folk som bruker IE6 og syns det er helt greit. Så bra at vi er nerder og liker å sysle med slikt men det er vår interesse, akkurat som om noen liker å høre på barokk og ergrer seg over at det er lite populært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...