Lemongrass Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 På fredag så drar jeg avgårde til Barcelona, og siden jeg ikke blir 18 før i september, lurer jeg på hva aldersgrensen på alkohol er i Spania? Lenke til kommentar
mac_gyver Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 i magaluf er det hvertfall ingen aldergrenser på noe som helst.... Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Du kan drikke. Skal nå se om jeg finner en source, vedder på Google kan hjelper meg. Vel, wikipedia sier 18. Uhm. Let's see.. Continues searching.. Kanskje jeg misforstod loven (uten å bry meg om den, selvsagt) da jeg var der, men som 16åring ble jeg "eskortert" fra gaten inn til flere barer og ble skjenket uten noe problem. Endret 29. juni 2010 av Toppris Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Min lenke Gidd å google nestegang er du grei. Tok med 10 sekkunder å finne ut. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Min lenke Gidd å google nestegang er du grei. Tok med 10 sekkunder å finne ut. Muligens litt OT men, men vi overlever: Hvorfor står Norge under 16 på den lista? Norge står jo også oppført under 18, men jeg finner ingen god nok forklaring på det. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Norge står med en * på 16, også oppført under 18. * Various qualifications and/or exceptions apply. Wisegeek sier derimot at Spania er 16 (purchasing i hvert fall) Og så har du Wikipedia igjen som sier 18. Men reis du, kjøp og drikk drikke, kos deg! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 På fredag så drar jeg avgårde til Barcelona, og siden jeg ikke blir 18 før i september, lurer jeg på hva aldersgrensen på alkohol er i Spania? Var i Barcelona sammen med en gjeng 17-åringer i mars. Det var en innkaster prøvde å kaste oss inn på en nattklubb. Slik foregikk scenarioet seg. Han: "Hello my dear friends, come inside this lovely club" Vi: "hmm, *diskuterer siden vi er 12 stk* ender opp med å si: Yes! Han: "Oh, and by the way, is everyone here 18? Vi: Yes, ofcourse. Han: Ok, super! Moralen er, de er ikke akkurat strenge der nede. Ingen viste legg på hele uken, var ute hver dag. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Han: "Oh, and by the way, is everyone here 18? Vi: Yes, ofcourse. Det er her dere skal si: No, that guy there is 19. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Konge, godt å høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå