Gå til innhold

Rette på tenner

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om noen vet om det er mulig å rette på skjeve tenner uten å bruke regulering! Jeg har sett f. eks kjendiser ta slike inngrep for å få rette på tenner.

Det jeg lurer på er om det er mulig for meg å gjøre det her i Norge for en penge som ikke robber hele lommeboken min! Og om noen vet evt hvilke steder som tilbyr dette.

Takker såå mye på forhånd!

Jeg vil gjerne rette og fikse på tennene mine uten at det koster meg alt jeg har spart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sette ting i perspektiv: Min regulering kostet over 100.000kr. Dog betalte NAV 75% av dette fordi bittfeilen var så alvorlig.

Og det er for øvrig en grunn til at "stjernene" gjør dette: De har ræva full av penger. Det koster betraktelig mer enn det er verdt for de aller fleste. Du kan jo gjøre som de gjorde før i tida da; trekke alle tenna og sette inn gebiss :) Ikke uvanlig at folk fikk det til konfirmasjonen sin før i tida.

Nei, helt ærlig: Det er fullt mulig, men ikke uten å bruke alle sparepengene dine, og sikkert litt mer. Er det helseproblemer relatert med tannstillingen kan det dog være håp (regulering, gom etc.), men om det er kosmetisk får du ingen støtte fra staten.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jeg har streng bakpå tennene mine i overkjeven og underkjeven, og det du sier om at er ubehagelig pga. hvordan tungen ligger er sant, men kun den første dagen. Jeg tenker ikke på det, kun nå som jeg skriver om det.

Men som alternativ har man jo gjennomsiktig regulering da. Det synes jo så klart, men vil vel være en mellomgreie mellom vanlig stålregulering og regulering bakpå tennene.

Og når vi snakker om ubehagelig: Jeg har stempler fra underkjeven til overkjeven, som gjorde at jeg så og si ikke kunne bevege kjeven horisontalt, i et år. En gang bøyde de seg også og satte seg fast helt på kanten, så jeg måtte dra til tannlegevakta med kjeften på vidt gap.

herbstpic.jpg

Da begynner vi å snakke ubehagelig :p Men hva gjør man ikke for flotte tenner.

Uansett hva man velger å gjøre så vil det alltid være ubehag.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...