Gå til innhold

Kjøp av filtre på nett. Hvor og hva?

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper dere filtre? Det kan se ut som om det er noen hundrelapper å spare her og der. I utgangspunktet har jeg tenkt å skaffe meg et polariseringsfilter og et UV-filter. Er det stor kvalitetsforskjell på billige vs dyre filtre?

Kjøpte et CPL fra deal extreme for en stund siden, men det var dårlig. Testet det på 250mm og det ble fryktelig uskarpt. Jeg har hørt at noen har fått fatt i noen kvalitetsfilter derfra, riktignok...

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får gi deg et konkret tips jeg,da alle andre poster her ikke gir et fullgodt svar :)

Handler stort sett filter fra Maxsaver,gratis frakt og greie til å tilrettelegge kundenes ønsker.

Som alt annent innen fotografering tilsier prisen hvilken kvalitet du får,kjøp tynne filter de gir mindre kjangs for flare.

Det du trenger av filter er et sirkulært polariseringsfilter "PL"og eventuelt et nøytralt gråfilter "ND"foreksempel ND8.

Når det gjelder uv-strålninger så har alle digitale sensorer innebygget et sådan filter,hvis grunnen var og beskytte frontelementet for skader finnes det egne beskyttelsefilter til dette formålet men bildekvaliteten kan bli nor redusert,ville heller brukt en solblender/motlysblender disse gir også en beskyttelse for direkte fysisk kontakt av frontellementet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt filter på ebay-sjappa Citiwide.

Det tar ca. en uke fra Hong Kong til Norge. Fri frakt og de sender rekommandert.

Hvis du skriver noe i meldingsboksen ved betaling så slipper du ekstrautgifter når filterene kommer til Norge. Du kan skrive; Please write 19GBP on the customs declaration, THANKS!

Kjøp Hoya NDx400 hvis du vil ha lange lukkertider på dagtid.

Jeg har nettopp bestilt Marumi Super DHG CPL filter. Denne ble best i en test, bedre enn Hoya CPL og billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...