Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en går i power saving mode/blåskjerm

Anbefalte innlegg

Hei

I går kveld når jeg satt å spilte på min stasjonære PC så fryste bildet seg helt plutselig. Skjermen går dermed svart og jeg får opp att PC'en er gått i power saving mode. Jeg skjønte ingenting og starter maskinen på nytt. Når jeg har fått kommet meg inn får jeg en melding om at det er noe galt med skjermkort driveren. Jeg trykker på 'hjelpe ikonet' men Windows løste ikke problemet. Alt går som normalt helt til jeg åpner WoW igjen, da skjedde akkurat det samme. Når jeg starter maskinen på nytt får jeg se masse forskjellige rare farger på start-up'en, den kommer ikke lenger enn til *Windows 7 ultimate loadingen* før jeg får blåskjerm og det får jeg hver gang jeg prøver å starte den. Aldri hatt blåskjerm før.

Nå etter å ha prøvd å starte maskinen i safe mode greide jeg å komme meg inn på datamaskinen.

Jeg prøver å installere drivere igjen ved å bruke CD'n, men PC'n vil ikke reagere på at jeg stapper inn CD'n.

Jeg har ikke peiling på hva som kan være årsaken eller hva jeg skal gjøre. Kan noen være så snill å hjelpe meg? Takk på forhånd.

*Edit: Greide å komme meg inn på PC'n nå etter å ha slettet to filer som ble listet opp. Tror det stod noe som ''Disse filene har noe med problemet å gjøre''. Så jeg slettet de.

MEN...

For det første: Maskinen går veldig tregt.

For det andre: Div program vil ikke starte opp, og får ikke kjørt setup fra driver CD. Jeg får denne beskjeden: Motherboard Support CD does not support this operating system(WNT_6.1P_64_MCE.)

Alt sammen er helt fucked.

Endret av Gamer93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

driver til skjermkortet kan du etter min kunnskap få tak i på skjermkortets produsent sine hjemmesider, bruker du ikke problem dataen nå så laster du bare ned fila og legger den på minnepinne og overfører.

for å få opp farta på pc-en ville jeg foreslå og rense den, defragmentere og rense registeret ditt.

prøv dette først og gi tilbakemelding :)

-Thorbjørn

Endret av torbis93
Lenke til kommentar

Hei og takk for tilbakemelding.

Hastigheten på PC'n ble plutselig som vanlig igjen etter å ha restartet den.

Ting forbedret seg etter at jeg gikk inn på enhetsbehandling og oppdaterte skjermdriveren.

Men jeg får fortsatt melding om att: ''Skjermdriveren sluttet og svare og er blitt gjenopprettet, Windows kermel mode driver 197.45''

Dette har begynt å skje veldig ofte, skjermen går svart og etter 2 sekunder er den tilbake med feilmeldingen. Hvordan kan dette ha seg og hvordan kan dette løses?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...