morgan_kane Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Hei, hvordan kan man vite om autorun filer på en ekstern harddisk er et virus? Hvordan kan man isåfall blokkere slike autorunfiler fra ekterne enheter med windows 7? EDIT: tok en råsjans og kobla til den ene harddisken som jeg mistenkte hadde virus, det viste seg at alt autorun fila gjorda var å vise logoen til WD på min datamaskin. Grunn for mistanke var at trend micro scan klikka bananas på alle autorun filer på PCen når jeg hadde Vista. Endret 29. juni 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 1- Høyreklikk, velg scan med ditt AV-program. 2- ----"---- , Åpne med notisblokk. Så kan du se innholdet. 3- Slett alle autorunfiler. Hva har de på en harddisk å gjøre? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) autorun filer på en ekstern harddisk er et virus? Autorun filer kan du bare åpne i notisblokk. Greit og lage selv og. [autorun] open=<navnet på filen du vil at skal åpne> Lagere "autorun.inf" Man kan deaktivere autorun fra og kjøre eksterne medier. Start->kjør->gpedit.msc Admistrative maler->system->se på høyere side nå. Deaktivere autokjør. Endret 7. juli 2010 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå