Gjest Gjesten Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Her om dagen, da jeg dusjet begynte jeg å sjekke kroppen min for føflekker. Jeg så spesielt én på venstre leggen som så litt unormal ut. Jeg er riktignok en person som har endel små føflekker hvor mange er forskjellige av utseende, men denne er litt annerledes og virker å være ganske ny. Den er nok ikke mer enn 0,3 millimeter, men den er litt brun-rød og har en liten sort prikk i midten med et litt tykkere hår stikkende ut. Ettersom den er liten, ikke klør og jeg holder godt øye med den tenkte jeg først at jeg bare skulle vente, men nå er det jo sånn at jo mer man tenker på det, jo mer plagsomt er det. Har i tillegg vært 3 ganger hos fastlegen siste året og ønsker ikke være den pasienten som bruker opp tiden hos legen. Spørsmålet mitt er om noen ut i fra min beskrivelse vil råde meg til å dra til legen eller ei. Prøvde å ta et bilde, men får ikke noe klart noe siden man må knipse så nærme. Kan jo alltids legge til at jeg nesten aldri soler meg. Har ikke solet meg en eneste gang i hele år og liker meg generelt best i skyggen, men går jo med shorts fra tid til annen... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Ta en kikk på bildene her så kan du se hvordan de ikke skal se ut, og hvordan de ser ut når de er normale. Føflekker som endrer seg skal tas veldig alvorlig da føflekk kreft ikke kan behandles med annet enn kirugi. Jeg har mistet en bror pga slike føflekker. Føflekk kreft Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Trist å høre at du mistet broren din pga. det. Min føflekk ligner igrunn ikke på noen av de, men jeg fant andre bilder hvor det lignet på en såkalt godartet føflekkkreft... Bestilte en time, så får jeg se, heller føre var og en småirritert fastlege... Men for ordens skyld, man bør vel først og fremst være var på føflekker dersom man soler seg mye og blir solbrent? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Det er helt klart større risiko hvis man soler seg i tillegg, det var der min bror gikk av seg skoa også. Men føflekker kan utvikle seg til kreft uansett om man soler seg eller ikke, og har man noen som er suspekte så kan det være greit og få fjernet dem like godt først som sist. Hvis du tar en snakk med legen din så vil han nok kunne opplyse mer om akkurat dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå