Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bryr du deg om den du har sex med ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som gift mann i 9 år nå og elsker min kone høyt må jeg vel innrømme at instinktet av og til tar overhånd og kan resultere i litt hardere sex en fruen liker.

Er jo selvsagt ikke noe unskyldning men jeg tror det gir et godt bilde på hva som foregår i hodet eller mangel av på gutta når de holder på.

Så på vanlige ons så ser jeg for meg at det er mye individualisme ute og går.

Lenke til kommentar

ja ,selv om det er bare er sex, så mener jeg at det er noe som heter medmenneskelighet i alle situasjoner.

Jeg bryr meg om den jeg har sex med om jeg i utgangspunktet brydde meg om henne før vi hadde sex.. Dog har jeg ikke for vane å ha sex med mennesker jeg ikke bryr meg om.

Lenke til kommentar

medmenneskelighet er ikke noe som finnes, det er noe man viser og gjør; en dyd. medmenneskelighet er det å ta hensyn til andres sårbarhet og verdier for deres egen skyld. ser ikke helt hvordan du kan mene medmenneskelighet finnes i alle situasjoner; og om du fortsatt mener dette etter at jeg har skrevet en utbredt definisjon over (kursiv); utdyp og forklar gjerne hvorfor du mener som du mener, finner det litt merkelig.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Medmenneskelighet er å bry seg om hva andre føler og tenker.

Du forklarer medmenneskelighet forholdsvis identisk til mitt sitat, dog med enklere ord; og du skriver som meg at medmenneskelighet ikke er noe som er tilstede i enhver situasjoner, da det å bry seg om er en aktiv følelse og handling, ikke en selvfølgelighet eller en konstant. Vi er med andre ord nesten helt enige i det vi skriver, så fint.

I sex så kan man være hyggelige og snakke fint, og ønske hverandre det beste også etter at man stopper med sexen, for eksempel. Får inntrykk av at menn ønsker meg det verste.

(rettet litt opp i skrivefeil.)

Du skriver også at det å bry seg om hverandre ikke er noe som er tilstede i enhver situasjon, (dog du har hatt en liten tendens til å konkludere med det likevel..). Legg merke til ordet du bruker; kan, det er helt riktig; man kan være hyggelige mot hverandre og bry seg om hverandre, men det er ikke noe som nødvendigvis alltid er tilstede i enhver situasjon. Og dessverre er det slik at dette også gjelder når to (eller flere) personer har sex med hverandre; det er ikke alltid at alle bryr seg om hverandre, selv om en kanskje skulle ønske at det var slik.

Lenke til kommentar

Er ikke forhold jeg tenker på her.... Jeg har vært i situasjoner der folk rett og slett har tråkket meg ned og vært stygg med meg, derfor lurer jeg på hvor samvittigheten til mennesker ligger når de har sex.

Er ikke forhold jeg tenker på heller nei, skriver generelt; blir nesten fascinert over din evne til å verken lese eller forstå det andre skriver. Men svart på hvitt; ofte når to personer har sex er begge parter (eller bare den ene parten) kun ute etter sexen. Det er selvfølgelig synd når når den ene føler noe for den andre, og den andre kun var ute etter sex; da kan man bli såret, hvilket det ser ut til at du har blitt.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Kjempeglad i :)

Jeg holder meg til de jeg føler meg hjemme hos/trygg på og trår forsiktig angående romantiske følelser for den andre parten. Der har jeg mine egne regler.

Har jeg ikke kjæreste får jeg stilt mitt behov av min beste venn :love:

Lenke til kommentar

ja er lurt å trå forsiktig. Men mener at selv menn som ikke vil annet enn å rote bør kunne være høflige og ta hensyn til at det ligger følelser inni begge parter uansett.. For alle er jo redd for å få høre noe dritt når de har sex foreks, mener regelrett at oppførselen bør være hyggelig selv om det ikke er forhold i siktet :) Ikke behandle hveandre som filledukker , hvis dere skjønner :)

Kjempeglad i :)

Jeg holder meg til de jeg føler meg hjemme hos/trygg på og trår forsiktig angående romantiske følelser for den andre parten. Der har jeg mine egne regler.

Har jeg ikke kjæreste får jeg stilt mitt behov av min beste venn :love:

Lenke til kommentar

Ja, desverre jeg har den erfaringen. Godtar at det er kun sex, men liker ikke å bli behandlet som en filledukke. :) Så siden jeg har den erfaringen så tror jeg at mange er sånn. Men har en erfaring med en som behandlet meg litt bedre enn som en filledukke heldigvis :)

Det er synd om du har denne oppfatningen/erfaringen.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...