phpnuke Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei., Jeg har en Yamaha Vmax JR. påhengser. Ettersom den av seg selv dreide mot høyre under fart, ville jeg stramme til skrua. Men da når jeg hadde skrudd den en halv omdreining så virket det som at gjengene ble borte, den er helt løs nå og jeg får ikke strammet den. Skrua går lett rundt, og motoren går altfor lett rundt. Det gjør det farlig. Det jeg lurer på er om hvordan jeg kan få fikset dette, er som sagt snakk om skrua som stiller hardheten på svingingen på motoren. Det som var så rart at skrua var hard å skru, uansett om den på sikt har blitt lettere og lettere .. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg håper du mente mutter, hvis ikke ligger sannsynligvis problemet der. Hvis det da var denne mutterne du skrudde på og den "plutselig" ble helt løs har du sannsynligvis skrudd den over gjenger. Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Neida, det stemmer at det er en skrue(bolt) med 10mm sekskant-hode. Denne bolten presser mot en friksjons plate, og det er ikke meningen du skal kunne skru den innover hvis den allerede ligger mot platen.Du skal kjenne på friksjonen på motoren mens du strammer skruen. Du kan skru ut bolten og se på den, har du flaks så røyk gjengene på bolten.Da kan du kansje klare å rense gjengene i hullet med en gjengetapp(som passer til bolten). Hvis ikke må hullet bores opp og gjenges opp til en større dim. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Ja, er sant er en bolt. Problemet var at den var blitt veldig løs, og bolten satt jo forsåvidt like godt som før. Men da kan det være den inni motorstammen som er problemet. Ikke vet jeg. Tok ut bolten og så på den, og gjengene er helt fine. Så da er problemet den tingen som er inni stammen. Noen som vet om dette er noe som lar seg fikses av en vanlig person? Eller må den sendes inn? Sendte en random Yamaha forhandler mail om problemet og fikk til svar "Det må me undersøke her eventuelt !"... Kanskje litt gi faen modus? Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ja, kan fort koste mer enn det smaker det der,hvis det skal skrus ifra hverandre og fikses. Da tror jeg heller jeg hadde lagt pengene i en rattkonsoll med styrewire, hvis det er mulig å montere i båten din(er friksjons-skrue på de og) Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg hadde det før.. Og det koster nok for min del, men det holdt ikke mer enn et par sesonger, så var hele dritten bare å kaste. Og det er en Pioner 13. Så da vil mye plass gå bort. :S Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ok. Hvis du kan bore og gjenge opp hullet, eller kjenner noen, så kan du jo prøve å fikse det med en større bolt. Må prøve å støvsuge ut alt spon som går inn i hullet da, for det er mye mekk hvis du må inni der(Øvre motorfester må av, og de ligger under motorblokka) Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Faen, såpass mye arbeid :S Huff... Er det altså eneste utvei, hvis jeg ikke ønsker å ha det så løst? Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ja, men det er ikke så mye arbeid hvis du klarer å gjenge opp hullet som den står (uten å demontere noe) Men jeg vet ikke hvor mye gods det er rundt hullet der, så kan hende du bare har ett forsøk. (Kan vere greit å få hjelp av en som har gjort det før) Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Har ikke verktøy til det.. Får høre med noen flere yamaha forhandlere, så får vi se. Vet ikke om jeg tør å trikse på noe som kan faile det enda mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå