Jks Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Sliter..... Når jeg kobler til kameraet må jeg restarte PC'en for at systemet skal fungere. Hvis jeg ikke starter opp maskina på nytt ved tilkobling av kamera, går hele greia i heng i det jeg markerer bildefilene på kameraet. PC'en oppdager kameraet og ser tilsynelatende ok ut før jeg prøver å overføre filene. Har et Konica KD500Z. Det samme gjelder om jeg prøver med MemoryStick-adapteren MSAC-US1. Alt ser normalt ut ved innsetting av MemoryStick, men låser opp PC ved aktivitet. Har også en SecureDigital-adapter som fungerer på samme måten. Enhetsbehandling markerer ingen feil, alt fungerer som det skal. Nytter ikke å avslutte program med CTRL-ALT-DEL heller. Må bruke 'reset'-knappen. Hovedkort MSI 845PE Max med P4 2,4GHz prosessor. Forslag til løsning? Lenke til kommentar
Trixxter Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 prøvd nyere/eldre drivere? andre usb-porten(e)? evt ta ned det du finner av oppdateringer til windows fra windows update Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Slett alt av driver og slett enheten fra enhetsbehandling under system i Kontrollpanelet. Instaler så enheten(e) og driveren. Det kan være en konflik. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hovedkort MSI 845PE Max med P4 2,4GHz prosessor. Forslag til løsning? MSI hovedkort? oppdater biosen din, vet at msi har hatt problemer med usb 1.0/2.0 driverne sine. Noe lignende skjedde på min PC da jeg skulle sette på optisk mus med usb. riktignok et msi kt4v ultra, men det gjelder vel korta for intel og kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Jks Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Har oppdatert BIOS, oppdatert alle drivere for USB-systemet, reinstallert alt som har med USB å gjøre - ingen endring. Lenke til kommentar
Jks Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Windows update nr 814995 gjorde susen. Problemet ser ut for å ha oppstått etter sikkerhetsoppdatering nr 328310 som har overskriften: MS02-071: Flaw in Windows WM_TIMER Message Handling Can Enable Privilege Elevation Hvem kunne gjette det? Har i tillegg fått oppdatert PC'en :-) Case closed. Takk for gode forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå