Gå til innhold

Sikker flyttbar lagring?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å finne en enkelt og lett løsning for lagring og backup.

Det jeg er ute etter er en måte å lagre det jeg jobber med på ett flyttbart medie, samt tidig som at jeg ikke mister noe hvis det ryker.

Den må være pluggbar med USB og fungere mot XP PRO.

Den må være enkel, helst kun USB tilkopking, og ikke ekstern strøm.

Satt å tenkte på 2 harddisker satt opp i raid. Selve lagrings kapasiteten trenger ikke være all verden, trenger ikke være mere enn 30-40 GB (og da tar jeg i en del).

Jeg kan ikke ta backup mot ett sted. Det kan hende jeg må bruke den mot en annen maskin, men mest sannsynlig ikke. Problemet ligger i at jeg ikke kan ha det jeg jobber med (word, excel, PDF osv) lagret på PCen jeg jobber med, men skal låses inne etter endt dag.

Og hvis enheten skulle bli ødelagt, så har vi store problemer :)

Finnes det en slik enkel løsning som en med middels PC kapasitet kan få til?

Eller er beste løsning å bruke USB minnepenn, og huske å ta backup til en annen hver gang?

EDIT: Budsjett ca 1500,-. Må overtale sjefen også

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller er beste løsning å bruke USB minnepenn, og huske å ta backup til en annen hver gang?

Beste løsning er det vel ikke, men en minnepenn (eventuelt en ekstern harddisk) er uten tvil enkleste løsning. Du kan jo bruke to minnepenner for å gjøre det litt tryggere: hvis den ene dør, har du filene på den andre og bruker den når du får tak i en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...