Gå til innhold

Dårlig vannmelon i år - når skal den bli god?

Den perfekte vannmelonen  

29 stemmer

1. 1. Hvordan bør konsistensen være på vannmelonens fruktkjøtt?

• Hard, sprø og fuktig - Som et eple, bare litt luftigere
    • Mykere - Som en moden/overmoden pære
    • Ikke sprø i det hele tatt - Som en honningmelon
    • Myk som en banan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere seriøst ingen søndagsåpne butikker i nærheten :ohmy: ?

Opplyst og bereist, du! Er da mange steder i Norge det ikke finnes søndagsåpne butikker. Hvor jeg kommer fra stenger tilogmed bensinstasjonen klokka 19.00 på hverdager. :new_woot:

Lenke til kommentar

Har blitt en del meloner på meg i år. Bare en av dem var svært god, en god, noen midt på treet og to så dårlig at jeg kasta de etter noen biter.

Den beste ble kjøpt på Rema, mens nesten alle de andre er minimeloner kjøpt på prix.

Ganske misfornøyd med kvaliteten i år, blir like skuffet hver gang jeg smaker på en stygg melon. Gråter nesten en liten skvett inni meg hver gang :cry:

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAA. Vannmelonen var god!!!

Endelig fikk jeg en ny og god vannmelon.

Den var sprø, og utrolig saftig. Og smaken helt perfekt - noe som ser ut til å være tilfellet hver gang konsistensen er perfekt.

Det jeg frykter, er at hvis jeg går tilbake om fire dager og vil ha mer vannmelon, så er det den samme som ligger der. Og når du spør de ansatte hvor ny den er, eller om den er god, har de ikke peiling. Men det er sikkert dette som skaper forjævlig vannmelon. Bra jeg kom når den var helt ny og ble lagt på hylla.

Lenke til kommentar

Jeg tror de som vil ha myk melon bare stemmer på det for faenskap.

Hvis noen av dere som leser denne virkelig vil ha myk vannmelon. Så stå frem og forklar dere selv! Sveklinger.

Sveklinger? Hvor mye drar du i mark egentlig?

Jeg tror vi har funnet vår nye FSX! wub.gif

Lenke til kommentar

Melonen i bildene var visst fra Hellas.

Den var helt perfekt, og den beste jeg har hatt i år.

Til sammenligning med den forrige melonen, var alle steinene i den greske svarte. Og skallet var mørkt, og kjøttet mye rødere. Kanskje det er en indikator på god melon? At den har modnet skikkelig da?

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...