Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mensen - Aseksuell?

riple

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å gå på veggen.

Dama har mensen, 3 dagen nå, og hun er jo aseksuell.. Altså, ikke når hun ikke har mensen, men nå. skjønner jo at hun ikke vil ha samleie når hun har mensen - men hun kan da vel gi meg en blowjob.. Det er tydelig for henne at jeg er kåt. Det virker som hun ikke vil fordi hun blir opphisset og ikke kan knulle meg, noe som jeg synes er teit da hun kan benytte anledningen til å utjevne scoren litt (hender ofte at jeg ikke kommer mens hun kommer 2-3 ganger).

Er det vanlig for jenter å bli nærmest aseksuelle under mensperioden, er det egoistisk av meg å synes at hun kunne gjort noe for meg selv om hun ikke kan komme sjæl?

Eller er det egoistisk av henne å ikke la meg komme fordi hun ikke kan. Jeg heller mot sistnevnte og blir nesten irritert av dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jenter er forskjellige, noen vil bare knulle når de har mensen, andre (som din) mister sex lysten/ synes det er falaut/ ekkelt osv. Grunnene kan være mange til hvorfor hun ikke vil ligge ila med deg når hun har mensen. Er du så kåt at du ikke klarer å beherske deg i noen dager?

Lenke til kommentar

Nei. jeg forstår jo at hun ikke vil ligge med noen når hun har mens (det er jo ikke noe jeg har ekstremt lyst til heller), men alle mine tidligere kjærester har ikke mistet lysten til å tilfredsstille meg, selv om de ikke vil/kan/tør tilfredsstilles selv.

I tillegg så har hun moodswings fra helvete, som hun delvis skylder på meg for, fordi hun tar P-piller "kun for min skyld" og det er de som gjør henne så moody.

Noen jenter som har opplevd hva jeg beskriver ovenfor og byttet p-piller med god effekt?

Lenke til kommentar

Å forlange at din kjære skal gi deg seksuell nytelse når enn det måtte passe for deg er en meget godt oppskrift på samlivsproblemer. Du kan ei eie en dames lyst til å gjøre alt og ingenting. Mitt råd er å åpne opp øynene og få dine ben vell plassert på jorden for noe uønsket skjer! :yes:

Lenke til kommentar

I tillegg så har hun moodswings fra helvete, som hun delvis skylder på meg for...

Den der er ikke akkurat noe nytt. Jenter med mensen er et snev mer aggressiv enn vanlig. Men kondolerer at du må gå gjennom slikt :)

Men dama mi går på Microgynon 30

29203529.jpg

Og hun har sagt seg positiv over pilene (ingen/ veldig få bivirkninger). Kan være noe å prøve hvis dama de er villig å bytte pillemerke. Jeg tror ikke det er å anbefale å hoppe fra et merke til annet uten å ha snakket med legen først.

Lenke til kommentar

Jeg tipper du simpelthen ikke er den beste kjæresten. :)

Kall meg gjerne kynisk, men det virker ikke akkurat som at dere to har noen god kommunikasjon dere imellom. Jeg vedder femti kroner på at miss Blødpøl liker å kjøre brannbil, men er av den oppfatning at kjæresten ikke synes mye om syltetøy - noen med?

Hva er det på norsk igjen; "Deflecting the conversation"?

Skulle jeg så ta feil, og min spydige kommentar er noe upassende, så slår det i alle fall å kritisere deg for å ikke respektere privilegiumet til å si nei ;)

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Kjære Cuadro.

Det er der du tar så feil, jeg er faktisk en svært god kjæreste.

Kunne laget en meterlang liste med ting jeg gjør kun for henne men det blir unødvendig.

Og kommunikasjonen oss i mellom er fantastisk, det er derfor jeg er med henne.

Det er mer disse P-pillene jeg lurer på - Slik jeg forstår det så kan variasjonene være ganske store, men er det nødvendig å snakke med lege først? er det noen som ikke koster skjorta som kan informere om hvilke piller hun burde evt bytte til..?

Lenke til kommentar

Right. Jeg bare har en vane til å ikke tro på personer.

La meg summere:

skjønner jo at hun ikke vil ha samleie når hun har mensen - men hun kan da vel gi meg en blowjob..

Har dere i det hele tatt snakket skikkelig om dette emnet? Hva er hennes holdning til samleie med mensen - ikke hva du tror - men hva har hun sagt? Har hun i det minste nevnt hvorfor, utover mensen, at hun ikke er særlig lysten på sex?

Det virker som hun ikke vil fordi hun blir opphisset og ikke kan knulle meg, noe som jeg synes er teit da hun kan benytte anledningen til å utjevne scoren litt (hender ofte at jeg ikke kommer mens hun kommer 2-3 ganger).

Kan det tenkes at hun ikke har samme gi -og ta holdningen til samleie? Det er vel òg en ganske vanlig oppfatning at samleie skal være godt for begge parter, og å være av den oppfatning at partneren nyter det selv om han/hun ikke får utløsning. Dersom mensen eller noe rundt dette skulle hindre henne i å nyte det, så er jo tilfellet noe helt annet..

Eller er det egoistisk av henne å ikke la meg komme fordi hun ikke kan.

Å så sikker jeg blir på kommunikasjonsproblemer! :) Et stort hint at du er her med problemene, dog. Det er til trøst noe av det enkleste å jobbe med, og noe av det vanligste.

Lenke til kommentar

Dama har mensen, 3 dagen nå, og hun er jo aseksuell.. Altså, ikke når hun ikke har mensen, men nå. skjønner jo at hun ikke vil ha samleie når hun har mensen - men hun kan da vel gi meg en blowjob.. Det er tydelig for henne at jeg er kåt. Det virker som hun ikke vil fordi hun blir opphisset og ikke kan knulle meg, noe som jeg synes er teit da hun kan benytte anledningen til å utjevne scoren litt (hender ofte at jeg ikke kommer mens hun kommer 2-3 ganger).

Er det vanlig for jenter å bli nærmest aseksuelle under mensperioden, er det egoistisk av meg å synes at hun kunne gjort noe for meg selv om hun ikke kan komme sjæl?

Eller er det egoistisk av henne å ikke la meg komme fordi hun ikke kan. Jeg heller mot sistnevnte og blir nesten irritert av dette..

Anse deg selv som heldig. Min er aseksuell så og si hele tiden, og når hun har mensen er det en velsignelse, for da hjelper det seg for en stakkars stund.

Jeg begynner å bli rimelig frustrert og gretten etter en måned uten å få lettet på trykket, ja :p

Oh, og BJ vet man ikke hva er i huset her, engang  :no:

Så nei, jeg syns ikke så synd på deg ;)

Lenke til kommentar

Dama har mensen, 3 dagen nå, og hun er jo aseksuell.. Altså, ikke når hun ikke har mensen, men nå. skjønner jo at hun ikke vil ha samleie når hun har mensen - men hun kan da vel gi meg en blowjob.. Det er tydelig for henne at jeg er kåt. Det virker som hun ikke vil fordi hun blir opphisset og ikke kan knulle meg, noe som jeg synes er teit da hun kan benytte anledningen til å utjevne scoren litt

Aseksuell og mangel på sexlyst er to forskjellige ting. Det fremgår uansett tydelig at du ikke egentlig vet om hun ikke har lyst fordi hun ikke har lysten, om hun ikke har lyst fordi hun har mensen eller om hun ikke har lyst fordi hun tror du ikke har lyst. Og utjevne scoren? Det er det dummeste jeg noen gang har hørt...

I tillegg så har hun moodswings fra helvete, som hun delvis skylder på meg for, fordi hun tar P-piller "kun for min skyld" og det er de som gjør henne så moody.

Noen jenter som har opplevd hva jeg beskriver ovenfor og byttet p-piller med god effekt?

Når har hun humørsvingninger? Når hun menstruerer? Når hun har eggløsning? Hele tiden? Det kan skyldes ca tre forskjellige ting om vi tar det basic.

1. Jenter blør i 3 til 7 dager (vanligvis, noen er så heldige å være oppe i tre måneder av gangen). Det er ikke noe deilig å ha mensen. Det følger uante plager med for noen. Hadde jeg hatt makt til det hadde jeg gitt alle damer min mensenperiode på 36 timer uten smerter og ubehag.

2. Eggløsningen setter i gang noe. Jenters reaksjon på eggløsning kjenner jeg bare som to ting. Rasling (type pul mer her og nå, I want a baby in mah belly!) eller smerter. Jeg merker det ikke i det hele tatt.

3. Hele tiden. Det kan være p-pillene. Det kan være noe annet. Tomme vitamin/mineral lagre. Arvelige tilstander. Tenårene for den saks skyld, siden du ikke nevner noe om hvor gammel hun er.

Om hun ikke vil bruke pillen kan hun da skaffe seg noe annet. Evt kan du tilby deg å bruke kondom om hun ikke liker tanken på å få oprerert en stav inn i armen sin eller få en sprøyte i bakenden.

Og hun har sagt seg positiv over pilene (ingen/ veldig få bivirkninger). Kan være noe å prøve hvis dama de er villig å bytte pillemerke. Jeg tror ikke det er å anbefale å hoppe fra et merke til annet uten å ha snakket med legen først.

Helt individuelt hvordan du reagerer på pillen. Svært få sier noe bra om mitt pillemerke, som forsåvidt er det mest populære merket, i tillegg til det dyreste. Min oppfatning er helt fantastisk. Det eksisterer ikke bivirkninger. Eller, for 8 år siden ble brystene mine ca en cup større. Der har du min bivirkning. Andre får blodpropp av den og dør.

...jeg er faktisk en svært god kjæreste.

Kunne laget en meterlang liste med ting jeg gjør kun for henne men det blir unødvendig.

Om du er en god kjæreste krever du ikke seksuelle ytelser fra en som ikke har lyst, og du klager i hvertfall ikke over det på et forum :nei: Er du en god kjæreste snakker du med henne om dette. Det er ikke hennes feil at kvinner er skapt slik at blod bygger seg opp og skyller ut ubefruktede egg. Hva foretrekker du akkurat nå? Mensen i tre dager eller et barn på livstid?

Det er mer disse P-pillene jeg lurer på - Slik jeg forstår det så kan variasjonene være ganske store, men er det nødvendig å snakke med lege først? er det noen som ikke koster skjorta som kan informere om hvilke piller hun burde evt bytte til..?

Lege, si hun vil prøve et annet merke, resept, kjøp, ferdig. Ca 120-130 kr for legetimen, ca 30 kr for resepten og opptil 250 kr for pillene. Done deal.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Jente17

Det er helt greit for meg å ha sex når jeg har mensen, men det er kjæresten min som ikke vil det. Siden det er han som ikke vil, synes jeg fint at jeg kan nekte han blowjob. Men normalt gir jeg meg for å være snill.

Lenke til kommentar

Ikke krev aa faa en blowjob.

For noen er dette faktisk en turn on, og naar man ikke kan ha sex er det utrulig frustrerende, og under mensen gjoer det faktisk utrulig vondt for noen.

Gi deg selv en handjob...hold munn og pris deg lykkelig du faar sex eller i hverdagen, ikke alle faar det =p

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med resten her, å "kreve" en blowjob blir litt i drøyeste laget.

Om hun ikke føler for det er det hennes sak, og du har ingen rett til å tvinge henne til noe som hun ikke vil.

At hun kommer flere ganger enn deg burde ikke bety noe i det hele tatt, annet enn at du åpenbart presterer i senga.

Lenke til kommentar

Ser det har kommet mange forskjellige svar her. Jeg for min del er blant dem som ikke liker å ha sex når jeg har mensen da jeg ikke føler meg komfortabel med det. Jeg har også problemer med å tilfredstille kjæresten min på andre måter da jeg blir veldig fort tent av det, og det ender opp i bare frustrasjon om jeg ikke får gjort noe med det. Så når jeg har mensen blir det som oftest ikke noe på hverken meg eller kjæresten min.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...