Bluewaffle Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hallo, jeg har brukt Panda Cloud Antivirus (gratis versjon) ganske lenge,men nå fikke jeg noen virus som jeg ser på rapporten. Men jeg ser ikke noe knapp som sier fjern virus eller noe lignende :S hvordan gjør mand det? å fjerne selve viruset? eller går ikke det på gratis versjonen ?? takk til al hjelp. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Fjerning av Virus skal gå automatisk. Du kan også klikke på søppelspannet for å se hva slags infiserte filer Cloud har i karantene. Du kan også se på "se the events report" Og til slutt, kan det være en god ide å la Cloud søke gjennom PCen for å kontrollere at all malware er fjernet. (Bare husk å være koblet opp mot internett når du utfører en scan) Lenke til kommentar
Bluewaffle Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Tusen takk det var veldig hjelpfult (bra at du viste bilder:) Et spørsmål, hvilken er best av Panda Cloud Antivirus eller Avira ? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Alle Antivirusprogrammer har sine gode og dårlige sider, så hva som er best er ikke enkelt å avgjøre. Selv sier jeg at det beste Antivirusprogrammet er det som brukeren selv trives med. En ting Panda Cloud får skryt av er at programmet er meget god til å fjerne det meste av infiserte filer som forsøker å legge seg på maskinen din, men merkelig nok er Panda Cloud dårlig å bruke for å renske en allerede infisert PC. Det mest negative med Panda Cloud er at man kontinuerlig må være koblet til internett for å ha maksimalt beskyttelse mot Malware. Men de fleste i dag har bredbånd og er koblet opp mot internett så lenge PCen er på, så denne negative siden er ofte bare en liten bagatell. Når det gjelder Avira, så var dette et program jeg pleide å bruke før. Jeg byttet dog omsider etter jeg ble lei av falske virusadvarsler og ofte feil under oppdatering. Avira er regelrett hyper på å oppdage infiserte filer, problemet som nevnt er at Avira også er kjent for å ta rene-normale filer som et eller annet Malware. Legger man alt sammen, vil jeg si at Panda Cloud er å foretrekke. Lenke til kommentar
Bluewaffle Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Ok, fordi når jeg søkte med Panda Cloud, sto det at jeg hadde virus, men når jeg da scanna med Avira så sto det at maskinen er helt ren :S Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Hvis jeg ikke husker feil så sletter PCA automatisk virus, og vis det er en fil som den er usikker på setter PCA filen i papirkurven så du kan gjennopretten, men de slettes etter tre dager automatisk. Det er kanskje grunnen til at du ikke kan slette viruset manuelt for den sletter virus automatisk. Og Svenni21200 de bildene er kanskje fra litt gammlere versjoner av PCA. Endret 30. juni 2010 av Atiks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå