Gå til innhold

Stakk meg på pigger, smerter i timesvis

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk en fisk på Verdens ende (Tjøme) før idag. Den var ikke så veldig stor men den var sterk. jeg slang den på land å tenkte at det var en uskyldig knurr og lente meg ned for å huke den av å kaste den ut igjen. den sprella noe voldsomt å jeg fikk en av piggene langt inn i tommelen. det tok ca 2-3 sekunder å da smalt jeg inn i noe av det værste smertehelvete jeg noensinne har opplevd. det tok ca 1,5 time før jeg kom meg til legevakt å fikk en smertestillende. begynner å bli bedre nå ca 3 timer etterpå.

jeg kunne godt tro det var en knurr men den lyste opp en fin blåfarge(slags oljemønster) i vannet på vei opp og den hadde pigger nedover hele ryggen og noen på sidefinnene.

noen som aner hvilken fisk det er snakk om?

kan legge til at fisken sprella seg av kroken å vi fikk dyttet den ut i vannet igjen å lever i beste velgående ;)

Endret av jassagitt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det ha vært en Fjesing?? Fjesing2.jpg

Giftig: Stikker man seg på en fjesing, vil man få en kraftig forgiftning uten at denne regnes som dødelig for mennesker. Stikkstedet vil hovne mye opp og være smertefullt. Lege skal kontaktes og hvis man har mulighet til det, anbefales på det sterkeste å rense stikkstedet med varmt vann så snart som mulig.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

nei den hadde ikke de 3 karakteristiske piggene som den fisken mener jeg. det var en hel ryggrad med pigger, en veldig pen fisk den også. kunne liknet, vil ikke utelukke den. bildene blir litt feil vinkel i forhold til det jeg rakk og se av den.

Tror det er løst, må jo nesten ha vært en fjesing om ikke det er noe annet som har sneket seg opp fra sydligere strøk :- p symptompene passer veldig og den har jo den samme blåfargen. jeg trodde den kun hadde 3 pigger men ved nærmere titt ser jeg at den har pigger over hele ryggen.

for en fæl fisk! :-D

Endret av jassagitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...