coverty1dk Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei! Jeg har et lite problem. Jeg får ikke installert windows 7 på maskinen min, jeg har prøvd både 32- og 64-bit OS, men det samme problemet oppstår.. Jeg får startet installasjonen, får valgt hvilken partisjon/harddisk jeg skal intallere på osv. Den begynner å kopiere windows-filer. det går helt greit, så begynner den å pakke ut windows filer og det er da det skjer.. Når den kommer på 4% så kommer det opp et vindu, der det står "Feil volum i stasjonen. Sett inn volum GRMCENXVOL_NO_DVD i stasjon E:" Alternativer er abryt, prøv på nytt, fortsett. Velger jeg avbryt så avbryter dem, trykker jeg prøv på nytt så skjer det ingen ting, trykker jeg på fortsett så starter den hele installasjonen igjen og det samme skjer! Og i tilegg er installasjonsprogrammet veldig tregt... Kan det være av at jeg har IDE kabel på DVD-brenneren? SATA kan vel ikke være så sinnsykt mye raskere, har en annen maskin og der isntallerte jeg Windows 7 på under en time.. Der har jeg SATA kabel på DVD-brenneren.. Noen som har noen forslag???? Takker på forhånd for alle gode svar Hardware: - XfX nForce 790i UltraSLi - Intel Core 2 Quad Q9300 - 4GB Kingston ddr3 - XfX GTX260 - WD 500GB HDD Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Har du mulighet til å prøve med en annen dvd/cd spiller? Det kan jo være at den ikke klarer å lese mediet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hva med å forsøke å installere fra en USB flash drive istedet? 1. Lag en ISO-fil utfra DVD'en - eller "lån" en ISO-fil fra noen annen. 2. Bruk "Windows 7 USB/DVD Download Tool" til å preppe en USB-pinne Her finner du "Windows 7 USB/DVD Download Tool". (Eller her.) Hvis du har problemer med å lage ISO-filen, så tyder vel det på at problemet et relatert til DVD-plate eller DVD-drive. (Eller kabel, eller interface, eller ...) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Virker som at det er mediet som det er noe galt med. Gjør som posten over her og se om du klarer å lage en ISO-fil av den. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 ISO-filer kan bl.a. lages med DAEMON Tools Lite (Free version). Lenke til kommentar
coverty1dk Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg prøvde å lage en ISO fil og deg gikk forsåvidt greit, men når jeg skulle legge den inn som bootable på minnepinnen, sa den bare at den manglet filen "bootsect.exe", prøvde å laste den ned og legge den til i minnepinnen og boote dataen, og da kom det at "BOOTMGR mangler", men den ligger inne på minnepinnen...??? Noen som har noen gode svar på det? Lenke til kommentar
coverty1dk Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Nå fant jeg ut av hva som var problemet Jeg har ikke floppy på maskina, men i BIOS stod det at den var aktivert, etter at jeg skrudde av den så gikk alt som det skulle.. Jeg hadde resat BIOS og hadde glemt av den lille bagatelen Nå går installasjonen uten noen problemer og det går ganske fort Jeg takker til dere alle som svarte på inlegget mitt Mvh Erlend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå