Gå til innhold

Kamptråd - Spania vs Portugal (Åttendedelsfinale)

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg har Spania briller(noe jeg ikke mener jeg har), men jeg synes Spania var bedre enn Portugal og fortjente seieren. Portugal skapte jo så og si ingen ting. Skuddet til Tiago som Casillas dreit seg ut på, langskuddet til Ronaldo som gikk rett på Casillas, og puyol sinn blokk som gikk like utenfor. Spania hadde jo flere store sjanser, deriblant Villa med 3 skudd, Torres med ett, Lorente sin heading og Ramos sitt skudd. Spania hadde jo også ballen 60% av tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg har Spania briller(noe jeg ikke mener jeg har), men jeg synes Spania var bedre enn Portugal og fortjente seieren.

Fotball handler om å scåre flere mål enn motstanderen. Ikke om hva folk mener er "god" fotball. Å fortjene å vinne kamper er irelevant

Lenke til kommentar

I så fall fortjener i alle fall Spania seieren, men er uenig. Har man spillet og angriper gang på gang og skaper store sjanser, så fortjener man mer seieren mer enn motstanderen hvis motstanderen ikke skaper noen ting og forsvarer seg dårlig. Men det er min mening.

Endret av Teipball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I så fall fortjener i alle fall Spania seieren, men er uenig. Har man spillet og angriper gang på gang og skaper store sjanser, så fortjener man mer seieren mer enn motstanderen hvis motstanderen ikke skaper noen ting og forsvarer seg dårlig. Men det er min mening.

Sier du bare fordi du er supporter

Og hvis det er antall mål som teller, hvorfor fortjener Spania å vinne. Spania scåret ikke noen mål i dag

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spania hadde skapt mer og så mest ut til å kunne score uansett. Hva som ville skjedd om Spania ikke hadde fått målet sitt blir bare spekulasjon, men i forhold til hvordan det så ut før Spania scorte, vil jeg si at det var størst mulighet for scoring fra Spania.

Lenke til kommentar

Spania hadde skapt mer og så mest ut til å kunne score uansett. Hva som ville skjedd om Spania ikke hadde fått målet sitt blir bare spekulasjon, men i forhold til hvordan det så ut før Spania scorte, vil jeg si at det var størst mulighet for scoring fra Spania.

So what?

Lenke til kommentar

Og hvis det er antall mål som teller, hvorfor fortjener Spania å vinne. Spania scåret ikke noen mål i dag

Du mener at vi ikke skal telle med et mål som burde blitt annulert. Hva for noe tull er det? Det ble mål og det kommer alltid til å bli stående som et mål i historie bøkene. Med andre ord så endte England-Argentina i 86 1-1. Eller England vant ikke VM i 66? Og fungerer dette andre veien også, skal vi telle med mål som ikke ble mål, men som burde vært mål. Som i England - Tyskland i går eller United - Spurs når Carrol bestemmer seg for å la Mendes score fra midten?

Endret av Teipball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

So what?

Jeg mener Spania fortjente å vinne, for selv om det egentlig ble 0-0 i scoringer så Spania best ut og hadde mest sannsynlig scoret og dermed vunnet fortjent uansett. Nå vet jeg ikke helt hav du mener, men utifra spill og sjanser vant Spania fortjent, offside eller ei.

Lenke til kommentar

Du mener at vi ikke skal telle med et mål som burde blitt annulert. Hva for noe tull er det? Det ble mål og det kommer alltid til å bli stående som et mål i historie bøkene. Med andre ord så endte England-Argentina i 86 1-1. Eller England vant ikke VM i 66? Og fungerer dette andre veien også, skal vi telle med mål som ikke ble mål, men som burde vært mål. Som i England - Tyskland i går eller United - Spurs når Carrol bestemmer seg for å la Mendes score fra midten?

Såklart. Jeg vil ha rettferdighet.

Lenke til kommentar

So what?

Jeg mener Spania fortjente å vinne, for selv om det egentlig ble 0-0 i scoringer så Spania best ut og hadde mest sannsynlig scoret og dermed vunnet fortjent uansett. Nå vet jeg ikke helt hav du mener, men utifra spill og sjanser vant Spania fortjent, offside eller ei.

Jeg mener at det skal være rettferdig

Og ja, nå hovererer jeg, men når de jeg diskuterer ikke er interesert i fotball men vil bare se mål så provoserer det meg.

Beklager for det

-Ballen gikk i mål

-Men ballen i følge regelboka var ikke i spill!

-Who cares, ballen gikk i mål

Da er ikke fotball sporten for deg min venn. Kanskje den mest urettferdige sporten i verden. Det er så mange tilfeldigheter i fotball og det skjer ofte at det beste laget taper.

Så synd da.

Lenke til kommentar

Og ja, nå hovererer jeg, men når de jeg diskuterer ikke er interesert i fotball men vil bare se mål så provoserer det meg.

Vet ikke om du mener oss på forumet eller andre privat her, men hvis du tror jeg bare er itresert i målene tar du feil. Jeg kunne lett se en kamp der Xavi og Xabi hadde slått 50 meters crossere til motsant kant og holdt på ballen. For meg er det fin fotball, jeg trenger ikke mange mål, så lenge et lag kan vise flotte ferdigheter med ballen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er rettferdighet et veldig vidt begrep da, men jeg mener at utifra spill og sjanser var Spania best og fortjente å vinne. Selv om de ikke skulle hatt 1-0 på det tidspunktet i kampen. Hvem synes du fortjente å vinne da?

Vel. Ja på sett og vis er det er vidt begrep, men jeg har mine meninger om hva rettferdoghet bør være og lever etter den.

Bleklager at jeg er såpass stor i munnen, men som Semb sa. Det er provoserende.

Dere fortjener ikke å få kjeft for hva dere mener er rettferdig.

Men nå fikk vi ikke et første mål hvis man avskriver målet til Spania, fortjente ingen å vinne da? Jeg mener at den som fortjener å vinne er den som er nærmest seieren, og for meg var Spania nærmest seieren selv uten 1-0 idag.

Rettferdigheten (i mine øyne) er at kampen hadde fortsatt på 0-0. Grunnen til at det ikke hendte er aktører som ikke gjorde jobben sin. Og det er inkludert de som skrev regelboka

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Vet ikke om du mener oss på forumet eller andre privat her, men hvis du tror jeg bare er itresert i målene tar du feil. Jeg kunne lett se en kamp der Xavi og Xabi hadde slått 50 meters crossere til motsant kant og holdt på ballen. For meg er det fin fotball, jeg trenger ikke mange mål, så lenge et lag kan vise flotte ferdigheter med ballen.

Men (igjen i mine øyne) så skal ikke en fotballkamp bli avgjort av spillere som slår 50 meters pasninger

Nå har jeg enda ikke skjønt hva du mener er rettferdig. Handler det bare om hvilket lag som får flest rettmessige mål ifølge regelboka? I så fall har vi ganske forskjellige synspunkter.

Det er helt riktig.

Hva mener du? Hva skal avgjøre fotballkampene?

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...