Gå til innhold

Kamptråd - Spania vs Portugal (Åttendedelsfinale)

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så jeg feil eller fikk en person rødt kort pga en Spanjol som faket slag mot hodet?!

Han fekk ein albue i hodet like før duellen. Men det at han vrir seg i smerte også ser opp på dommeren som om ingenting har skjedd også legge seg ned igjen og vri seg, det er bare ufyselig.

Jeg er usikker. Hvis man legger til mye så kunne det se sånn ut. Gleder meg til repriser i denne kampen.

Veldig synd

Lenke til kommentar

Portugal får ihvertfall en pluss i min bok. De går verken bort til dommeren (Med unntak av enkelte, som således ikke lager en scene) og shaker hands med motparten, en god taper med andre ord.

Forøvrig; Både offside på David Villa og Xavi. Xavi drar definitivt en fordel av sin offside posisjon, kommer inn bakfra og midtstopperparet blir tatt litt på senga. David Villa er selvsagt i offside.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Har noen andre også lagt merke til at Llorente på Spania har annerledes drakt enn de andre. (Også før han byttet) Han har to sånne "gjennomsiktige" brede streker foran og et "kryss" bak på trøya, akuratt som Frankrike har på sine drakter.

Vet noen hvorfor han har annerledes drakt enn de andre på Spania?

Sånn som på frankrike drakten her:

Er vist noe som gjør at armene går fortere opp og ned, med andre ord løper man fortere. Denen teknologien vi har i dag... :)

Offside mål på Spania, litt irriterende, men Portugal var så dårlige at det ikke gjør meg noe som helst.

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at de ikke viser repriser? Fått beskjed av FIFA at de ikke skal sette dommerne i dårlig lys? Latterlige greier.

Tenkte det samme

Jeg har ikke sett noen gode repriser enda fra denne kampen, men dette med dommerene tok av da Henry handset seg til VM. Bør bli en skikkelig hard diskusjon nå og det bør ende med videodømming.

Og det er noe jeg har vert for siden 90 tallet

Lenke til kommentar

Har noen andre også lagt merke til at Llorente på Spania har annerledes drakt enn de andre. (Også før han byttet) Han har to sånne "gjennomsiktige" brede streker foran og et "kryss" bak på trøya, akuratt som Frankrike har på sine drakter.

Vet noen hvorfor han har annerledes drakt enn de andre på Spania?

Sånn som på frankrike drakten her:

Ja, har lagt merke til Llorente og flere. Higuain f. eks. har også slik drakt. De skal visstnok gjøre deg kjappere siden de drar armene dine på en eller annen måte. Og det er frivillig for spillerne om de vil ha de, så lenge laget bruker Adidas.

Spania vant som forventet. Det ble tettere enn jeg hadde trodd, men Spania hadde kontroll på kampen stort sett hele tiden. Dommeren var (som vanlig) dårlig. Han var nesten Portugal-fientlig og jeg synes synd på Ronlado som ble snytt for tre klare frispark. I tillegg lot han mange stygge ting la gå og så plutselig bestemmer han seg for rødt kort for det som ligner stygt på filming.

Og Villa er ustoppelig!

Lenke til kommentar

Hvis linjedommeren er i tvil skal han ikke vinke offside og det angripende laget få den eventuelle fordelen. Er det ikke det reglene sier? Ikke feilaktig altså?

Jepp, og det er haugevis av spillere som blir avblåst uten at de har vert i offside

Lenke til kommentar

Hvis linjedommeren er i tvil skal han ikke vinke offside og det angripende laget få den eventuelle fordelen. Er det ikke det reglene sier? Ikke feilaktig altså?

Hvis han er i tvil skal ha la være å dømme noe, med andre ord bare la spillet fortsette. Men han dømmer likevel feil. Det er en offside, han dømmer ikke offside, han gjør feil. Selv om dommeren er usikker så gjør ikke det noe forskjell om det er riktig- eller feildømt.

Frankrike, Tyskland, Argentina og Spania har fått dommerhjelp.

Er da ikke bare de lagene som har fått dommerhjelp. Har vært mange feilaktige kort, anulleringer og mål som skulle vært avblåst på. I hvilken situasjon har Frankrike fått hjelp i forresten? De har fått et hardt rødt mot Sør Afrika, og et offisde mål mot Mexico imot seg.

Forresten, blir en vel en slik overskrift på VG eller DB; Villa tok en spansk en.

Endret av Teipball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at de ikke viser repriser? Fått beskjed av FIFA at de ikke skal sette dommerne i dårlig lys? Latterlige greier.

De vil nok prøve å unngå de situasjonene som oppstod under Argentina-Mexico. Om det er slik, så kunne de evt latt vær å vise repetisjonene på storskjermen, og heller vist de til oss her hjemme. På den måten ville de hvertfall unngått slike situasjoner..

Lenke til kommentar

Merkelig kamp.

Offsidemål.

Sannsynligvis feilaktig rødt kort.

Ingen gode repriser på noen av hendelsene.

Ronaldo skulle hatt flere klare frispark i løpet av kampen, men dommeren vinker bare spillet videre. Spesielt den i førsteomgang hvor han spiller ballen forran seg og snor seg mellom to spanjoler mens han er i stor fart, får et tydelig spark på leggen og blir stoppet. Kampens klareste gule kort, ble ikke frispark engang.

Spania spiller som vanlig pissekjedelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...