-Mav- Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei Har XFX Radeon HD 4890 grafikkort som har 2x DVI ut med lyd inkl der jeg har koblet den ene til en vanlig pc skjerm og den andre via en HDMI adapter som fulgte med og HDMI kabel til en Pioneer VSX LX 52 receiver. Fra receiveren går det videre HDMI til en prosjektor. OS er WIN7 Jeg prøvde nylig å sette i HDMI kabelen inn i pcen og fikk automatisk opp skjermbildet på prosjektoren mens bildet på pcen gikk til en WIN7 logo bare. Med andre ord kunne jeg bare se på skjermbildet på prosjektoren. Høyreklikket så på ATI ikonet på oppgavelinjen og under innstillinger for de to outputene der så klarte jeg å trykke noe jeg ikke er helt sikker på hva er. Tror jeg var borti innstillinger for oppløsning. Bildet på prosjektoren forsvant mens WIN7 logoen er fortsatt på pcskjermen. Jeg kan ikke endre noe med mindre jeg drar ut HDMI kabelen og får skjermbildet tilbake på pc skjermen. Men da er output valgene for skjerm nr 2 (prosjektor) ikke tilgjengelig siden den ikke er koblet til selvsagt. Så problemet mitt er at det virker som om bildet automatisk switches over til prosjektoren, istedenfor å kopiere det, og der dukker det selvsagt ikke opp noe lenger. Så jeg kan ikke endre på noen innstillinger når jeg ikke ser skjermbildet. Når jeg først plugger inn HDMI kabelen så blinker prosjektoren svart før den går over til standard blåfarge som prosjektoren viser. Så jeg forstår det slik bildet blir sendt over en gang til prosjektoren i hvertfall. Kabelen, receiveren og prosjektoren er i orden. Det ble jo heller ingen problemer før jeg trykket på noe i innstillingene. Noen som har noen råd? Lenke til kommentar
SULTHAN66 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei,har du prøvd windows tast + P og valgt duplikat? Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Hei Jeg reinstallerte driverne for grafikkortet andre gangen, og fikk det plutselig til å virke. Pussig, håper det holder seg slik Problemet mitt nå er at jeg har en HP 24 tommer som har 1900x1200 i oppløsning, og når jeg kjører 1920x1080 over HDMI så justeres automatisk oppløsningen på pc skjermen til 1900x1080 med en svart stripe over og under bilde. Er det noen løsning for å kjøre 1080p på HDMI til prosjektor og samtidig ha høyere oppløsning på pc skjermen for å fylle ut over og under bildet? Tenker det går kanskje ikke pga det er kloning av skjermene. Hadde jeg funnet en løsning på dette så kunne jeg kjørt kloning av bildene hele tiden. Nå må jeg manuelt inn i grafikkort innstillingene hver gang for å stoppe bildet til prosjektor for å få fullskjerm på pcen igjen. Noe enklere løsning enn alt dette manuelle arbeidet hver gang jeg skal bruke prosjektor? Og finnes det en mulighet for å sende ut lyd på 2 enheter? Slår jeg av prosjektoren så må jeg inn i kontrollpanel og audio innstillinger hver gang å sette at default output skal være fra pc høytalerne istedenfor anlegget koblet til receiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå