gamer1001 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Har bare et lite spørsmål. Det går en stor diskusjon i min vennegjeng om hva som er best av Intel prosessor eller AMD prosessor. Noen sier at Intel holder seg mye lenger og er derfor bedre. Men andre sier at AMD er bedre en Intel, men bare en liten stund. Altså AMD er for en kortperiode og Intel er for en langperiode. Så hva er egentlig best? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Idag er de svært like. Men personlig liker jeg Intel pga laver varme, og du kan overklokke mer. Lavere varme også resulterer i mindre støy pga vifter trenger ikke jobbe så mye. Ifølge CPU benchmark er Intel vinneren. http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html Endret 29. juni 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Syns ingen av argumentene er noe å skryte av for å si det sånn.. Prosessorer holder nok under vanlig bruk ut i langt flere år enn du beholder pc'n. Du finner fremdeles orginale Athlon/P4 pc'er som tikker og går, og gjerne eldre maskiner og. Hva som er best ut av Intel og AMD kommer helt an på hva du vil ha, og i hvilket prissjikt. Vil du ha det beste av det beste uten å tenke på penger er det nok Intel, hvis du vil ha det som gir deg mest for krona er det nok AMD. Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Som alle deler i en PC, må du kjøpe etter hva du skal bruke den til. F. eks ville jeg sagt: AMD til gaming og det dagligdagse bruket. Intel til rendering og videoredigering. Endret 29. juni 2010 av Caliente Lenke til kommentar
gamer1001 Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Takk for så rask hjelp! Lenke til kommentar
xarcee Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Har samme problemet, vet ikke hva jeg skal velge. Noen forslag? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Som alle deler i en PC, må du kjøpe etter hva du skal bruke den til. F. eks ville jeg sagt: AMD til gaming og det dagligdagse bruket. Intel til rendering og videoredigering. Og hvorfor ville du sagt det? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Som alle deler i en PC, må du kjøpe etter hva du skal bruke den til. F. eks ville jeg sagt: AMD til gaming og det dagligdagse bruket. Intel til rendering og videoredigering. Og hvorfor ville du sagt det? Grunnen til at han sier det er trolig fordi Intel har en rimelig uslåelig ytelse når det kommer til parallell ytelse, delvis grunnet HyperThreading. Oppgaver som godt kan utnytte mange tråder får dermed et merkbart ytelsesløft sammenlignet med prosessorer fra AMD, og rendering osv ligger definitivt i denne kategorien. Når det kommer til gaming er ikke forskjellen i ytelse like stor mellom Intel og AMD, og grunnet rimeligere prising fra AMD vil ofte AMD være et naturlig valg i spillmaskiner. Mvh Håkon Endret 10. juli 2010 av SkoMedHull Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Grunnen til at han sier det er trolig fordi Intel har en rimelig uslåelig ytelse når det kommer til parallell ytelse, delvis grunnet HyperThreading. Oppgaver som godt kan utnytte mange tråder får dermed et merkbart ytelsesløft sammenlignet med prosessorer fra AMD, og rendering osv ligger definitivt i denne kategorien. Når det kommer til gaming er ikke forskjellen i ytelse like stor mellom Intel og AMD, og grunnet rimeligere prising fra AMD vil ofte AMD være et naturlig valg i spillmaskiner. Mvh Håkon Jeg ser den, men nå er det slett ikke alle Intel-modeller som støtter HT. F.eks. i5 750 og i7 920 er basically samme prossessor, bare at 920 støtter HT. Påstanden kan være svært aktuell for endel modeller, men slett ikke alle. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Grunnen til at han sier det er trolig fordi Intel har en rimelig uslåelig ytelse når det kommer til parallell ytelse, delvis grunnet HyperThreading. Oppgaver som godt kan utnytte mange tråder får dermed et merkbart ytelsesløft sammenlignet med prosessorer fra AMD, og rendering osv ligger definitivt i denne kategorien. Når det kommer til gaming er ikke forskjellen i ytelse like stor mellom Intel og AMD, og grunnet rimeligere prising fra AMD vil ofte AMD være et naturlig valg i spillmaskiner. Mvh Håkon Jeg ser den, men nå er det slett ikke alle Intel-modeller som støtter HT. F.eks. i5 750 og i7 920 er basically samme prossessor, bare at 920 støtter HT. Påstanden kan være svært aktuell for endel modeller, men slett ikke alle. Sant nok. Jeg bare sa hva jeg kunne tenke meg at han mente da han skrev det han gjorde. Selv ville jeg trolig holdt meg til AMD nesten uansett, men det er nå meg =) Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Som alle deler i en PC, må du kjøpe etter hva du skal bruke den til. F. eks ville jeg sagt: AMD til gaming og det dagligdagse bruket. Intel til rendering og videoredigering. Dette var sant for en god del år siden... Tviler veldig på at det er sant nå lenger. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 AMD P2 1090 (6 core cpu) bedre mange av I7 CPU. Så lenge du får utnytta cores. Intel og AMD har cpu så overlapet hverandre. Intel og AMD begger lager veldig gode cpu for tiden. Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 jeg har en AMD 3.4GHz Phenom II X4 965 Black Edition og er veldig fornøyd med den bruker pc,en til spill Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 AMD er jo også laaaangt billigere enn Intel. Ikke bare litt men mye også. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Idag er de svært like. Men personlig liker jeg Intel pga laver varme, og du kan overklokke mer. Lavere varme også resulterer i mindre støy pga vifter trenger ikke jobbe så mye. Ifølge CPU benchmark er Intel vinneren. http://www.cpubenchm...h_end_cpus.html det er stikk motsatt... AMD lager mindre varme enn intel sine... intel er bedre på overklokking ja men de lager mye mer varme enn AMD Til gaming er AMD best pga strukturen den er bygd opp på, den er bregnet på slikt arbeid. litt lettere av og på arbeid med grafikk og slikt Til Produksjon: altså video redigering, 3d programmer eller lignende så er Intel best pga hyperthreading og andre kjekke teknologier som ligger inni sammenlagt så yter Intel sine Cpu`er veldig mye bedre enn amd.... 6core`en (1055) til amd ligger på lik linje med intel 975 quad core Intel er kongen blant CPU`er og Nvidia er kongen blant GPU`er (selv om ati har det beste per i dag) Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 pc,en min ligger stabilt på 35 grader med h50 kjøler Lenke til kommentar
wim Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 pc,en min ligger stabilt på 35 grader med h50 kjøler Ikke under load, idle temperaturer er veldig lite interessante. Lenke til kommentar
Vinkelsliperen Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Jeg har overKlokka 955 til 3,6 og da ligger temperaturen sirka på noe mellom 40-45 under load. (Bruker Corsair h50.) Endret 11. juli 2010 av Vinkelsliperen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå