Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Treffe internettvenn - forslag til samtaleemner?


Gjest yesman

Anbefalte innlegg

Gjest yesman

Hei, har pratet med en jente en god stund over nettet nå. Hun er pen, hyggelig, og virker intellegent og oppegående. Her om dagen spørte hun meg helt ut av det blå om jeg snart hadde lyst til å finne på noe med hun og etter det dra på kino med hun. Jeg takket selvfølgelig ja til dette.

 

Jeg har vært på kino med jenter før, og har klart meg fint, men nå føler jeg det blir litt annerledes da jeg faktisk bare kjenner denne jenta over nett. Jeg ser for meg at det fort kan bli litt stille og kleint hvis dere skjønner? Føler også at jeg har brukt opp alle de klassiske spørsmålene for å bli bedre kjent med hun, som hvordan musikk hun liker f.eks.

 

Spørsmålet mitt til dere er vel egentlig bare: Har dere noen tips om samtaleemner jeg kan ta opp eller spørsmål jeg kan spørre hun om?

 

Takk på forhånd!

Hilsen litt usikker gutt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv vært i en veldig lignende situasjon. Møtte en jente på TG, snakket nesten ikke med hun da. Men ble veldig mye MSN i etterkant, og vi ble kjent på nett - ikke på TG.

 

Da vi møttes gikk det kjempefint. Vi ble bare sittende å prate om alt og ingenting. Og praten gikk flytende hele dagen. Tror vi pratet i 7-8 timer den dagen. Ikke noe problem i det hele tatt. Bare veldig koselig :)

 

Nå vet ikke jeg hvor godt kjent dere har blitt, men for meg var situasjonen slik at vi viste veldig mye om hverandre før vi møttes - og dermed falt kanskje praten ganske naturlig.

 

Vil tro at det ikke er noe problem :) Lykke til.

Lenke til kommentar

Snakk om ting du ville snakket med til dine venner. Jeg møtte selv ei jeg bare har truffet over nett for noen dager siden. Det gikk veldig fint. Jeg snakket om hvordan jeg hadde hatt det ute dagen før, og hva som skjedde da. Videre gikk samtalen naturlig.

 

Jo mer du åpner deg, jo lettere vil det bli for dere begge å finne noe å snakke om siden dere ikke vil føle at noe blir for dumt å si.

Lenke til kommentar
Jo mer du åpner deg, jo lettere vil det bli for dere begge å finne noe å snakke om siden dere ikke vil føle at noe blir for dumt å si.

 

Nåja, ikke noe vits å skremme henne bort første daten. En annen ting er at du kan bli uinteressant hvis hun føler hun vet mer om deg enn hun trenger. Siden dere ikkje kjenner hverandre godt enda.

 

Bare finn på et spørsmål, og samtalen vil gå etter relevans derifra. Hvis du må spørre alle spørsmål for å holde samtalen igang, lar du det heller bli litt stille en liten stund. Hvis hun ikke klarer å finne på noe å si er hun nok ikke noe å samle på ;)

 

Eksempel på at dere ikke finner noe å prate om:

Du: Så... Går du ofte på kino eller?

Hun: Nei, bare et par ganger i måneden.

Bla bla bla, du forteller om noe komisk som skjedde med deg eller noen du kjenner på/nær ved en kino. Så har sikkert hun en historie på lur, bla bla bla :)

 

Så har du det gående.

 

Du bør også finne ut hvordan hun ser ut før dere møtes. Det blir litt lettere å bli kjent, og så slipper du å gå på en smell :p

Lenke til kommentar
Jo mer du åpner deg, jo lettere vil det bli for dere begge å finne noe å snakke om siden dere ikke vil føle at noe blir for dumt å si.

 

 

du forteller om noe komisk som skjedde med deg eller noen du kjenner på/nær ved en kino. Så har sikkert hun en historie på lur, bla bla bla :)

 

Så har du det gående.

 

Du bør også finne ut hvordan hun ser ut før dere møtes. Det blir litt lettere å bli kjent, og så slipper du å gå på en smell :p

 

 

Var vel akkurat dette jeg mente ;)

Lenke til kommentar

God ettermiddag!

 

Siden du poster som gjest har jeg ingen mulighet til å sende deg en privat melding, så jeg ser meg nødt til å legge igjen denne beskjeden her i tråden.

 

Jeg redigerte tittelen på dette emnet da den brøt med tre-ords-regelen, og ikke beskrev spesielt godt hva tråden gikk ut på. Hvis du føler den nye ikke passer, oppretter du en bruker og sender meg en privat melding eller epost, så skal jeg forandre den igjen. Du kan lese mer om de aktuelle retningslinjene her.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres.

 

 

Med vennlig hilsen,

Runar

Lenke til kommentar

Var i samme situasjon som TS. Møtte en jente på jobb, la ho til på Facebook, så snakket vi der og på SMS noe vanvittig mye. "Skjer med telefonregningen din?", spurte mor.

 

Uansett, få muligheter for å sosialisere på jobben vår, så alt gikk via internett. Vi ble så enige om å henge på byn, begge var forøvrig nervøs for at det skulle gå skeis, og at det skulle bli pinlig stille, men vi holdt samtalen gående i de 5 timene vi hang. Som tidligere nevnt i tråden; vi og snakket om alt og ingenting. Kommenter ting du ser, spør om hun har vært der og der, gå der og der, kjøp noe og spis/drikke etc..

 

Ang. spesifikke samtaleemner.. Uhm. Planer for framtiden? Jobb(er) og karriere? Sommerferien? World of Warcraft? :w00t:

 

Nei altså, hvis du vil ha samtaleemner utenom det som er basis, som forøvrig nevnt nå, les gjennom vg, bt, itavisen, The Times, finn ut hva som skjer i verden, kanskje dere kan diskutere politikk, religion, krig, nye filmer (Twilight!)...

 

Husk også på at det ikke nødvendigvis bare skal være du som skal starte samtalene, hun er der hun også, og siden hun spurte deg ut så er jo hun vel sikkert sosial nok til å komme opp med noen innspill til samtalene deres; hvem vet -- kanskje hun har tenkt som deg her, og laget seg en liten liste over ting å snakke over selv.

 

Hvor gamle er dere forøvrig?

Lenke til kommentar

Det er et positivt tegn at man er (litt) nervøs på forhånd. Det gjør at man er skjerpet, og om en klarer å vri det om til noe positivt går det som regel veldig bra. (Ihvertfall for min egen del, er jeg nervøs går kjeften som en foss; litt til forskjell fra til hverdags, da jeg verdsetter stillhet).

 

Den største feilen man nok gjør er at man tenker; nå må jeg være vittigere og morsommere og smartere og mer interessant enn jeg virker og føler meg til vanlig. Med en gang du begynner med en slik tankegang, vil den eneste tanken du finner i ditt hode være; "hva skal jeg si, hva skal jeg si, hva skal jeg si...". Prøv bare å være genuint interessert i dama (virker som du allerede er det..) la tankene gå, så vil det dukke opp spørsmål og svar. Begge to er mest sannsynlig nervøse før denne "daten", og skulle det oppstå pinlig stillhet vil etter all sannsynlighet begge tenke; faen så pinlig dette er for MEG, hvorfor har jeg ikke noe mer å fortelle eller snakke om. Det hender omtrent aldri at den andre personen tenker noe negativt om den andre om stillhet stillhet skulle dukke opp.

 

Når det er sagt, enkelte mennesker har lettere for å snakke enn andre, slik vil det alltid være. Er du derfor virkelig nervøs, kan en ide være å sørge for at det ikke blir veldig lange situasjoner hvor det kun er samtalen som er det sentrale. Og etterhvert som en har delt endel slike minner/opplevelser sammen, der en ikke har behøvd å si alt for mye, vil man ikke være like nervøs, og alt går mye lettere. Ettersom dere skal på kino, er også dette tilfelle; det vil ikke være rom får å snakke i timesvis med hverandre, (vet dog ikke hvor lenge dere skal henge på forhånd).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...